Акафист господу иисусу христу, читаемый в напастях

i4косъ в7i

Пою1ще твое2 неизрече1нное чл7вэколю1біе, хrте2 бж7е, я4ко на1шего ра1ди спасе1ніz крcтъ и3 сме1рть претерпе1ти изво1лилъ є3си2, и3спове1дую и3 правосу1діе твое2, я4ко и4стиною и3 судо1мъ наве1лъ є3си2 на мz ско1рбь сію2, грёхъ ра1ди мои1хъ; но ты2, преше1дый призва1ти не пра1ведныz, а3 грёшныz на покаz1ніе, u3слы1ши мz2, па1че всёхъ грэшне1йшаго, си1це молz1щагосz тебе2: Гдcи мо1й, гдcи, а4гнче бж7ій, взе1млzй грэхи2 ми1ра, возьми2 t мене2 бре1мz тz1жкое грэхо1въ мои1хъ. Гдcи мо1й, гдcи, я4ко а4гне1цъ безгла1сенъ на закла1ніе веде1нный, научи2 мz2 терпе1ти находz1щаz мне2 ѕла1z бе6зъ ропта1ніz. Гдcи мо1й, гдcи, а3да1мово рукописа1ніе раздра1вый, раздери2 рукописа1ніе безчи1сленныхъ грэхо1въ мои1хъ. Гдcи мо1й, гдcи, разбо1йниче покаz1ніе пріе1мый. Пріими2 и3 мое2 грёшнаго покаz1ніе. Гдcи мо1й, гдcи, ме1ртвыхъ воскреси1вый, воскреси2 ду1шу мою2, u3мерщвле1нную грэхми2. Гдcи мо1й, гдcи, па1дшихъ возста1ніе, воздви1гни и3 мz2 па2дшаго.

Гдcи мо1й, гдcи, ра1досте моz2, да1руй ми2, да возра1дуюсz w3 млcти твое1й.

История акафиста

В течение долгого времени акафистом называлось конкретное и единственное в своём роде песнопение, посвящённое Пресвятой Богородице. Его также называют Великий акафист. Автор этого произведения достоверно не известен. Предположительно, им был Роман Сладкопевец — раннехристианский святой, автор множества богослужебных песнопений. 

Первый акафист был создан не позднее 6 века нашей эры. А в начале 7 века для него составили новое вступление, начинающееся словами «Взбранной Воеводе». Оно проникнуто победным настроем и благодарностью Богородице. Изменение зачина первого акафиста связывают с избавлением Константинополя от нашествия аварских и славянских племён в 626 году.

Позднее появилось множество различных подражаний Великому акафисту, посвященных другим священным личностям. Среди них и акафист Иисусу Христу. С тех пор словом «акафист» стали обозначать уже не конкретный памятник церковного гимнотворчества, а целый жанр духовных песнопений. Значительный вклад в развитие жанра внесли Византийские патриархи Исидор I и Филофей.

В России акафисты стали популярны в 19 веке. Во времена гонений на Церковь в СССР они получили особое признание. Это связано с тем что акафисты могли читаться любым верующим самостоятельно, без священника. Широкому распространению этих песнопений способствовали также их небольшие объёмы и легкость восприятия.

Когда правильно читать акафист в домашних условиях

Устав православной церкви обязует исполнять акафист в субботу пятой недели Великого Поста (другие торжественные песнопения во время Великого Поста запрещены). Иногда торжественные молебны поют на утрени или молебне в честь какого-то праздника. В остальных случаях пение торжественного гимна в честь Иисуса Христа, Богородицы, какого-то святого – дело верующего, других правил не существует.

Чтение акафиста – духовное напряжение, выдержать которое подвластно не каждому верующему. Для укрепления сил следует испросить благословение у духовника.

Молитва читается по особому порядку.

Прежде, чем приступить к гимну, следует прочесть следующие молитвы:

  1. «Во имя Отца и Сына, и Святаго Духа, Аминь».
  2. (Молитва мытаря из Евангелия от Луки). «Боже, милостив буди мне грешнему». (Поклон).
  3. (Предначинательная). «Господи Иисусе Христе, Сын Божий, молитв ради Пречистыя Твоей Матери, преподобных и богоносных отец наших и всех святых, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе Боже наш, слава Тебе».
  4. «Святому Духу».
  5. «Трисвятое». Произносится 3 раза, с крестным знамением, поясным поклоном.
  6. «Пресвятой Троице». («Господи, помилуй» читается 3 раза).
  7. «Отче наш».
  8. «Богородице Дево, радуйся».
  9. «Господи, помилуй» (12 раз).
  10. «Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему» (Поклон).
  11. Псалом 50.
  12. «Символ веры».

Начальные молитвы меняются от Пасхи до Вознесения, вместо обращения к Святому Духу читают: «Христос Воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав». (Повторяют 3 раза). От Вознесения до Троицы текст не читают.

После вступления начинается чтение гимна. Заканчивается молитва обращением к Пресвятой Богородице:

«Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем».

Затем следует:

  1. «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь».
  2. «Господи, помилуй» (3 раза).
  3. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».

Варианты, если обращение было к святому, Кресту Господню или ангелу:

  1. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист), поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  2. «Силою Честнаго и Животворящего Креста поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  3. «Честных небесных Сил Бесплотных, помилуй и спаси мя, грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. Аминь».

Завершается молебен крестным знамением и поясным поклоном.

Икосъ 12.

Пою́ще Твое́ всесла́вное воскресе́ніе, велича́емъ Тя́, о Іису́се Христе́ Бо́же на́шъ! И вѣ́руемъ, я́ко да́руеши всѣ́мъ живо́тъ вѣ́чный. Того́ ра́ди въ се́й нарече́нный и святы́й де́нь, я́ко бра́тія дру́гъ дру́га объи́мемъ, ненави́дящимъ на́съ прости́мъ вся́ воскресе́ніемъ, и еди́ными усты́ и еди́нѣмъ се́рдцемъ возопіи́мъ Тебѣ́ та́ко:

Іису́се, благословля́яй благословля́ющія Тя́, благослови́ и ны́нѣ поси́льный тру́дъ мо́й.

Іису́се, освяща́яй на Тя́ упова́ющія, освяти́ жела́нія и намѣ́ренія моя́.

Іису́се, обѣща́вый бы́ти съ вѣ́рными до сконча́нія вѣ́ка, пребу́ди неотлу́чно и со мно́ю грѣ́шнымъ.

Іису́се, Сло́во Ѵпоста́си Отчей, очи́сти недосто́йное мое́ сло́во къ Твоему́ пѣснопѣ́нію.

Іису́се, Па́сха спаси́тельная, отъ сме́рти къ жи́зни приводя́щая, всели́ мя въ черто́гъ Тво́й, просвѣти́въ одѣя́ніе души́ моея́.

Іису́се воскре́сшій, воскреси́ ду́ши на́ша!

Молитва крестной матери

Крестная мама при крещении стоит перед алтарем в храме и держит малыша на руках.

Она дает Богу обещание, что воспитает малыша в православной вере и произносит молитву крестной матери при крещении – Символ веры.

Этим она свидетельствует, что знает и понимает православное вероучение и готова передать свой духовный опыт крестнику или крестнице (читать текст молитвы крестной матери Символ веры).

Молитва крестной матери за крестников

Молитва крестной матери за крестников – ее главная обязанность. Кроме этого, в обязанности крестной матери входит регулярное общение с крестниками и наставление их в христианской вере, совместное посещение богослужений и причащение крестников.

Крестная мама должна вспоминать своих крестников в молитве крестной матери, совершая молитвенное правило ежедневно. Если у вас нет привычки молиться дома, попробуйте это делать хотя бы вечером.

Это совсем не сложно: просите здоровья и успеха в мирских делах за себя и своих ближних, попросите помощи в духовной жизни и поблагодарите Господа за все, что дал вам прошедший день.

Молитва крестной матери за крестницу

Древних молитв первых христиан за крестников не сохранилось, в стандартный молитвослов они не входят. Можно читать любую молитву о детях, добавляя только, что они крестные. Вот примеры молитв:

  1. Молитва крестной матери за крестницу, отца Иоанна (Крестьянкина):

Сладчайший Иисусе! Боже сердца моего! Ради Крови Твоея Божественныя умоляю Тебя, сладчайший мой Спаситель, благодатью Твоею прикоснись сердца крестницы моей (имя), огради ее страхом Твоим Божественным, удержи ее от дурных наклонностей и привычек, направь ее на светлый путь жизни, истины и добра. Укрась жизнь ее всем добрым и спасительным, устрой судьбу ее яко же Ты Сам хочеши и спаси душу ее ими же веси судьбами! Господи, Боже отцев наших! Крестнице (имя) дай сердце правое, чтобы соблюдать заповеди Твои, откровения Твои и уставы Твои. И исполнять все это! Аминь.

  1. Молитва крестной матери за крестницу преподобного Амвросия Оптинского:

Боже, мой милостивый и небесный Отче!

Помилуй мою крестницу (имя), за которую смиренно молю Тебя и которую предаю на Твое попечение и защиту. Вложи в нее крепкую веру, научи ее благоговеть перед Тобою и удостой ее крепко любить Тебя, нашего Создателя и Спасителя.

Направь ее, Боже, на путь истины и добра, чтобы она все делала во славу Твоего имени. Научи ее благочестиво и добродетельно жить, быть доброй христианкой и полезным человеком. Дай ей здравие душевное и телесное и успех в трудах.

Избавь ее от хитрых козней диавола, от многочисленных соблазнов, от скверных страстей и от всяких нечестивых и беспорядочных людей.

Ради Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, по молитвам Его Пречистой Матери и всех святых приведи ее к тихой пристани Твоего вечного Царства, чтобы она со всеми праведными всегда благодарила Тебя с единородным Твоим Сыном и животворящим Твоим Духом. Аминь.

Молитва крестной матери за крестника

Можно читать те же молитвы и за крестника:

1. Молитва крестной матери за крестника, отца Иоанна (Крестьянкина):

Сладчайший Иисусе! Боже сердца моего! Ради Крови Твоея Божественныя умоляю Тебя, сладчайший мой Спаситель, благодатью Твоею прикоснись сердца крестника моего (имя), огради его страхом Твоим Божественным, удержи его от дурных наклонностей и привычек, направь его на светлый путь жизни, истины и добра. Укрась жизнь его всем добрым и спасительным, устрой судьбу его яко же Ты Сам хочеши и спаси душу его ими же веси судьбами! Господи, Боже отцев наших! Крестнику (имя) дай сердце правое, чтобы соблюдать заповеди Твои, откровения Твои и уставы Твои. И исполнять все это! Аминь.

2. Молитва крестной матери за крестника преподобного Амвросия Оптинского:

Боже, мой милостивый и небесный Отче!

Помилуй моего крестника (имя), за которого смиренно молю Тебя и которого предаю на Твое попечение и защиту. Вложи в него крепкую веру, научи его благоговеть перед Тобою и удостой его крепко любить Тебя, нашего Создателя и Спасителя.

Направь его, Боже, на путь истины и добра, чтобы он все делал во славу Твоего имени. Научи его благочестиво и добродетельно жить, быть добрым христианином и полезным человеком. Дай ему здравие душевное и телесное и успех в трудах.

Избавь его от хитрых козней диавола, от многочисленных соблазнов, от скверных страстей и от всяких нечестивых и беспорядочных людей.

Ради Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, по молитвам Его Пречистой Матери и всех святых приведи его к тихой пристани Твоего вечного Царства, чтобы он со всеми праведными всегда благодарил Тебя с единородным Твоим Сыном и животворящим Твоим Духом. Аминь.

Татьяна Ратникова, теолог-религиовед

Јкосъ G

И#мёz люб0вь къ пaдшему р0ду чlвёческому, ты2, хrтE б9е, чрез8 є3ди1нагw t ўчн7кHвъ твои1хъ воззвaлъ є3си2 ѓvгарz t мрaка грэх0внагw и3 просвэти1лъ є3си2 дyшу є3гw2 свётомъ и4стины твоеS. Воззови2 и3 менE t глубины2 грэх0вныz, да и3 ѓзъ съ плaчемъ возопію2 тебЁ си1це:

ГDи м0й, гDи, дaруй ми2 слє1зы ўмилeніz, да и4ми тS ўмолю2 њчи1сти прeждэ концA вс‰ мо‰ прегрэшє1ніz. ГDи, просвэти2 мою2 дyшу свётомъ твоегw2 бжcтвеннагw познaніz и3 введи2 мS, по млcти твоeй, въ цrтво твоE. ГDи м0й, гDи, просвэщeніе моE и3 сп7си1тель м0й, къ тебЁ прибэг0хъ, научи2 мS твори1ти в0лю твою2. ГDи м0й, гDи, б9е м0й, вразуми2 сeрдце моE, и3 tжени2 t негw2 и3скушeніе лукaвагw, и3 настaви мS на пyть сп7сeніz. ГDи м0й, гDи, не tри1ни ќбw молeніz моегw2 и3 ўслhши мS, твоeю бlгостію ўтверди2 сeрдце моE стрaхомъ твои1мъ.

ГDи б9е, сп7си1телю м0й, пріиди2 ко мнЁ погибaющему и3 и3сцэли2 болBзни мо‰ неисцBльныz.

Икос 12

Юность моя пройде в неразумии и начало
живота моего в лености к добродетели. Не насадих бо
тогда в сердце моем семена хлеба духовнаго, питающаго в
жизнь вечную, Боже мой и Господи, семена же терния и
репия прилежно в себе посевах. Ныне же, егда прозябоша
во мне вся злая сия, пронзают душу мою и ураняют сердце
мое, и все естество мое исполняют болезнию.
Умилосердися, о Боже мой, и попали огнем Божества Твоего
вся греховная терния во мне, взывающем Ти болезненно:

Помилуй мя, Отче Безначальне, Сыне
Предвечне и Душе Присносущне.

Помилуй мя, Троице Единосущная и
Нераздельная.

Помилуй мя, Триипостасная Державо.

Помилуй мя, Нераздельное и Неслитное
Божество.

Помилуй мя, едино Царство и Господство.

Помилуй мя, едина воля и хотение.

Помилуй мя, Егоже боятся и трясутся
Херувими.

Помилуй мя, пред Нимже закрывают лица
своя страшнии Серафими.

Помилуй мя, Егоже боится солнце и
трепещет луна.

Помилуй мя, пред Нимже дымятся горы и
бегут вспять реки.

Помилуй мя, пред Ним же всяко колено
небесных, земных и преисподних преклоняется

Помилуй мя, Егоже вся тварь на небеси и
на земли выну славословит.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к
покаянию призови мя, падшаго.

Икос 12

Поя страдания Твоя, поклоняюся и
тридневному погребению Твоему, восхваляю и светоносное
Воскресение Твое, верую со всеми мытарями и грешниками,
благодатию Твоею спасенными, яко имея Тебе, Спасителя
моего, николиже погибну, аще и быша были грехи мои, яко
багряное, Ты же, яко волну, их убелиши, аще и умножися
во мне грех мой, преизобилует во мне благодать Твоя.
Тако жива будет душа моя и восхвалит Тя, и судьбы Твоя
помогут мне. Сего ради и устам моим не возбрани, во еже
звати Ти:

Господи мой, Господи, чрез созерцание
страданий Твоих сотника к познанию Тебе, Премудросте
Божия, приведый, во еже воскликнути ему: «Воистину Божий
Сын бе Сей», се и аз, созерцанием страданий Твоих
умиленный, исповедую Тя с первоверховным Петром купно:
«Ты еси Христос, Сын Бога Живаго».

Иисусе, Сладчайший Иисусе, от Иосифа
благообразнаго и Никодима, ученика Твоего потаеннаго,
плащаницею чистою повитый, со благоуханьми во гробе нове
положенный и боголепно погребенный, да будут беды моя и
скорби жертвою благоуханною пред Тобою, и слезы моя, яко
миро на Гроб Твой, приими.

Христе мой, Пресладкий Христе, печатию,
яко сокровище безутешное , во гробе запечатанный,
вем, яко вся невзгоды и тяготы, Тобою мне низпосылаемыя,
печать Твоя святая суть. Благодарю Тя, яко сею
болезненною печатию Твоею запечатлеваемый, да тако
запечатленный неутерян буду от Тебе, непрестаннаго
Искания сердца моего.

Сыне Божий Единородный, к Егоже
живоносному Гробу жены мироносицы с миром течаху,
плачущия горько и вопиющия: «Сия Суббота есть
преблагословенная, в нейже Христос, уснув, воскреснет
тридневен». Се с ними и аз, аще ленив сый, обаче во след
Тебе теку, аще и зело не мощен сый, обаче в путь Твой
шествую, аще и малодушен сый, обаче крест мой несу, Тебе
моляся, вопию:

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, в
несении креста спасительнаго, десницею Твоею мне
низпосланнаго, укрепи мя, в конец изнемогающаго.

Перевод на русский или английский язык текста песни -:

Akathist to Sweetest Jesus

Kontakion 1

 Vozbranny governor and Lord, the winner of hell, Thou vechnyya spared from death, laudable vospisuyu Tee, development and thy servant; but, like a having ineffable mercy, on me from all evils of freedom, cry: Jesus, Son of God, have mercy on me.

Ikos 1

 Creator of Angels and Lord-forces, Open to me the perplexed mind and tongue to praise prechistago your name, As a deaf and gugnivomu drevle hearing and language were opened hast, and glagolashe zovy such: Jesus prechudny, Angels surprise; Jesus presilny, ancestors deliverance. Presladky Jesus, the patriarchs of magnification; Jesus glorious kings strengthening. Jesus prelyubimy, pursuant to the prophets; Jesus is most wonderfully, the martyrs of the fortress. Jesus pretihy, monks joy Jesus graciously, elders sweets. Jesus premiloserdy, fasters abstinence; Jesus presladostny, Venerable grooving. Jesus most honorable, chaste virgin; Jesus, eternal sinners saved. Jesus, Son of God, have mercy on me.

Kontakion 2

 Seeing zelne widows mourn, Jehovah, As bo then umiloserdivsya son Her funeral hast borne raised; to thee, and have mercy on me, Lover of mankind, and killing grehmi resurrect my soul calling: Alleluia.

Ikos 2

 Mind neurazumenny understand Philip looking, Lord, show us the Father, glagolashe; You to it: Shred sy time with me, did not know whether Thou, Thou Father art in me, and I am in the Father am? Wherefore, Neizsledovanne, with the fear of the call to Thee: Jesus, the eternal God; Jesus, the King presilny. Jesus, Master longsuffering; Jesus, Savior graciously. Jesus, my guardian preblagy; Jesus, cleanse my sins. Jesus otymi my iniquity; Jesus, let my iniquity. Jesus, my hope, do not forsake me; Jesus, my pomoschniche not abhor mene. Jesus, my Creator, do not forget Me; Jesus, my Shepherd, do not ruin mene. Jesus, Son of God, have mercy on me.

Kontakion 3

 I clothe with power from the apostles, Jesus, in Jerusalem sedyaschiya, obletsy and Me, obnazhennago from vsyakago of charity, warmth of Thy Holy Spirit, and grant me a petit love Thee: Alleluia.

Ikos 3

 With a wealth of mercy, publicans and sinners, and nevernyya called Thou, Jesus; and do not despise Me now, podobnago them, but, like a costly ointment, accept this song: Jesus, Invincible silo; Jesus, everlasting mercy. Jesus, the adornment of illustrious; Jesus, Luba ineffable. Jesus, the Son of the living God; Jesus, have mercy on me, a sinner. Jesus, hear me iniquity zachatago; Jesus, cleanse me in sins did rozhdennago. Jesus, teach me nepotrebnago; Jesus, shine on me temnago. Jesus, cleanse me skvernago; Jesus then lifted up on me bludnago. Jesus, Son of God, have mercy on me.

Kontakion 4

 Storm into having thoughts sumnitelnyh Peter utopashe; beheld in the flesh suscha thee, Jesus, and the waters not.We, cognition thee istinnago God and his hand of salvation received, reche: Alleluia.

Ikos 4

 Hearing blindly mimohodyascha Thee, O Lord, by Cried: Jesus, Son of David, have mercy on me! And he called, Thou hath opened the eyes of his. Enlighten slaughter grace in thy eyes myslennyya heart and Me, crying, and saying, Ti: Jesus, the highest Creator; Jesus, Redeemer lower. Jesus, under the earth to the consumer; Jesus All ukrasitelyu creature. Jesus, Comforter of my soul; Jesus, my mind educator. Jesus, joy of my heart; Jesus, my body health. Jesus, save me, save me; Jesus, my light, enlighten on me. Jesus flour vsjakija deliver me; Jesus, save me, unworthy. Jesus, Son of God, have mercy on me.

Kontakion 5

Јкосъ }

Дано2 бhсть видёніе возлю1бленному ўченикY твоемY, ћкw под8 nлтарeмъ и3збіeнныхъ за сл0во б9іе и3 за свидётельство є4же и3мёzху, возопи1ша глaсомъ вeліимъ, глаг0люще: док0лэ, вLко сhй и3 и4стинный, не суди1ши и3 не мсти1ши кр0ви нaшеz t живyщихъ на земли2. И# даны2 бhта коемyждо и5хъ ри1зы бёлы, и3 речeнw бhсть и4мъ да почjютъ є3щE врeмz мaло, д0ндеже скончaютсz и3 брaтіz и5хъ и3мyщіи и3збіeны бhти ћкw же и3 тjи. Слhшавъ сіE, возношY ти2 ск0рбный глaсъ м0й:

Ї}се сhй, ўтоли2 на земли2 нaшей ск0рби вели1кіz. Ї}се прaведный, ўкрэпи2 и3сповёдникwвъ сhz вёры, нhнэ лютЁ стрaждущихъ. Ї}се, по всeй земли2 рwссjйстэй проходsщій, њчи1сти ю5 свои1ми стопaми. Ї}се, ўтомлeнный на пути2 твоeмъ, ўкрэпи2 нар0дъ, t глaда и3 болёзней погибaющій. Ї}се, сaмъ въ нищетЁ сhй, ўкр0й t хлaда и3 нищеты2 брaтію нaшу. Ї}се, ўслhши в0пль и3 плaчъ нар0да рyсскагw. Ї}се, пріими2 fmміaмъ моли1твъ сhхъ, въ тaйнэ тебЁ подвизaющихсz. Ї}се, рaди си1хъ прaведныхъ, поми1луй нaсъ. Ї}се, вёмъ ћкw ви1диши всsкую кaплю слє1зъ на nчaхъ нaшихъ. Ї}се, дaруй нaмъ въ терпёніи понести2 крeстъ нaшъ. Ї}се, вёмъ ћкw слhшиши кaждое воздыхaніе ск0рби нaшей, пріими2 ю5 во њчищeніе дyшъ нaшихъ. Ї}се, вёмъ ћкw вмёстw разрyшенныхъ хрaмwвъ на земли2 рwссjйстэй созидaвши хрaмы нерукотворeнныz дyшъ чlвёческихъ, и4ми же да ўкрaситсz цrтвіе б9іе.

Ї}се, гDи грzдyщій, вни1ди въ д0мъ души2 моеS.

Акафист сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу в современном переводе

При чтении акафиста полезно сосредоточиться на его смысле и погрузиться в атмосферу. Церковный язык может значительно усложнить эту задачу. Поэтому для вдумчивого чтения стоит ознакомиться с современным переводом.

Для начала оригинальный текст кондака 1:

Возбранный Воеводо и Господи, ада победителю, яко избавлься от вечныя смерти, похвальная восписую Ти, создание и раб Твой; но, яко имеяй милосердие неизреченное, от всяких мя бед свободи, зовуща: Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Переводится это так:

Обороняющий меня Воевода и Господь, ада победитель! Избавившись от вечной смерти, хвалебные песни посвящаю Тебе я, создание и раб Твой. Ты же, как имеющий милосердие неизречённое, от всяких напастей освободи меня, взывающего: «Иисусе, Сын Божий, помилуй меня!»

Обратимся к оригиналу икоса 1:

Ангелов Творче и Господи cил, отверзи ми недоуменный ум и язык на похвалу пречистаго Твоего имене, якоже глухому и гугнивому древле слух и язык отверзл еси, и, глаголаше зовый таковая: Иисусе пречудный, aнгелов удивление; Иисусе пресильный, прародителей избавление. Иисусе пресладкий, патриархов величание; Иисусе преславный, царей укрепление.

Иисусе прелюбимый, пророков исполнение; Иисусе предивный, мучеников крепосте. Иисусе претихий, монахов радосте; Иисусе премилостивый, пресвитеров сладосте. Иисусе премилосердый, постников воздержание; Иисусе пресладостный, преподобных радование. Иисусе пречестный, девственных целомудрие; Иисусе предвечный, грешников спасение. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Современным языком этот текст выглядит так:

Ангелов Творец и Господь небесных Сил! Ум мой немощный открой и развяжи язык на хвалу пречистого Твоего имени, как некогда глухому и косноязычному Ты слух открыл и язык развязал, и говорил он, так возглашая:

Иисусе пречудный, Ангелов удивление; Иисусе пресильный, прародителей избавление.

Иисусе пресладкий, патриархов величание; Иисусе преславный, царей укрепление.

Иисусе прелюбимый, пророков исполнение; Иисусе предивный, мучеников крепость.

Иисусе претихий, монахов радость; Иисусе премилостивый, пресвитеров услада.

Иисусе премилосердный, постников воздержание; Иисусе пресладостный, преподобных веселие.

Иисусе пречестной, девственных целомудрие; Иисусе предвечный, грешников спасение.

Иисусе, Сын Божий, помилуй меня.

Также хорошо для начала послушать акафист в правильном исполнении:

Икос 12

Иерей Божий и пророк снятый Ездра
глаголет о покаянии своем: «Раздрах ризы моя и преклоних
колена моя и прострох руце моя ко Господу Богу моему и
рекох: «Господи Боже мой, стыжуся и срамлюся воздвигнуть
лице мое к Тебе, яко беззакония наша умножишася паче
глав наших и прегрешения наша возрастоша даже до неба и
в беззакониях наших есмы мы вси плененнии, и в
расхищении и в стыжении лица нашего». И мы, о, Христе
Боже, на коленях пред Тобою слезно каемся, аки святый
Ездра пред Твоим правосудием, и наша беззакония
бесчисленны, и наша вина безмерна пред правдою Твоею. И
доныне о, Господи, мы страждем и скитаемся и болезнуем,
и наготуем, и зело бедствуем в мире сем греховном, но
смиренно взываем Божественному снисхождению Твоему:

Иисусе, верных присно спасающий.

Иисусе, благодатию человеки освящающий.

Иисусе, от страстей греховных
избавляющий.

Иисусе, лучами блаженства вечнаго
вселенную озаряющий.

Без числа согрешихом, Господи, прости
нас.

Для чего существую акафисты

Для понимания смыслов написания акафиста, а также изучения художественных принципов этих песнопений, можно прочитать рассказ Чехова «Святой ночью».

Классик пишет, что без Божьего дара написать акафист невозможно, независимо ото того, насколько мудр и свят человек. Ошибочно полагать, что для написания акафиста нужно знать только житие святого, к которому обращено сочинение, и другие акафисты. Все акафисты, в том числе и к Иисусу Сладчайшему, начинаются с обращения к Ангелу: «Ангелов Творче и Господи сил»

Главное в акафисте – не житие святого и восхваление Их поступков, хотя это тоже очень важно, а красота и сладость. Стройное изложение текста, обстоятельный язык, гладкая последовательность действий

Каждое слово и каждая строчка должна быть мягка, ласкова и нежна, нельзя допустить не единого грубого слова. В результате получится текст, который способен заставить молящегося сердцем радоваться и плакать, а головой переходить в трепет.

В двух самых важных для христиан акафистах, Пресвятой Богородице и Иисусу Сладчайшему, заложены все принципы написания святых текстов, перечисленные Антоном Павловичем. Поэтому они имеют наибольшую популярность среди верующих, и именно от них люди ждут какую-либо пользу и помощь.

Акафисты читаются достаточно часто, но единственным обязательным в богослужении является даже не акафист Иисусу Сладчайшему, а Пресвятой Богородице. Все остальные представляют собой лишь благочестивую традицию, вошедшую в православную веру не ранее 18 века. Вообще, на это время выпадает пик написания акафистов, вследствие этого во многих из них отсутствует строгий стиль и глубина текста

Это не значит, что их не нужно читать, просто необходимо расставить святые тексты по степени важности

Что касается главного акафиста Пресвятой Богородице, то, по сути, это богословие, данное поэтическим языком. И если разбирать его подробно, то у читающего возникнет желание узнать, что означает тот или иной термин или как толкуют какое-то библейское событие святые отцы. В процессе изучения данного акафиста можно найти информацию обо всех темах, так или и иначе связанных с истоками православия: и афинские басни, и жития апостолов и многое другое. Если человек любит читать акафисты, то ему лучше сдвинуть остальные и начать изучать Акафист Пресвятой Богородице, а уже затем переходить к прочтению и изучению акафиста Иисусу Сладчайшему

Учить наизусть не обязательно, главное с умом и вниманием подходить к процессу чтения Святых текстов и молитв

Рисунок 2. Акафист можно не только читать по молитвослову, но ещё и слушать. Благо, есть много аудиозаписей разных лет в исполнении известных хоров.

Икос 8

Всего Себе, Спасе, истощил еси, всего Ся
предал еси, всего любовию объял еси мя, в страданиях
Своих до конца возлюбивый мя, Иисусе мой, Любы
неизреченная! Сею огненною любовию Твоею сердце мое
воспламененное молитвенную песнь сицевую приносит Ти:

Господи мой, Господи, о Егоже одежде
воины меташа жребий, кто что возмет, в руку Твоею жребии
мои суть. Научи мя, како взяти иго благое и бремя Твое
легкое и сия терпеливо носити.

Иисусе мой, Сладчайший Иисусе, пречистыя
руце Твои, имиже создал мя еси, прострый на Кресте,
приими воздеяние руку моею, яко жертву вечернюю, во
облегчение тяжестей многих грехопадений моих.

Христе мой, Пресладкий Христе, нозе
Свои, слезами грешных орошенныя, имый гвоздьми
пригвожденныя, направи стопы моя, во еже тесным
тернистым путем Твоим неуклонно шествовати к вечному
Царствию Твоему.

Сыне Божий Единородный, от единаго от
воин копием в ребра Своя прободенный, живым и
действенным Словом Своим, острейшим паче всякаго меча
обоюдоостраго, пронзи душу мою огрубевшую.

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, в
несении креста спасительнаго, десницею Твоею мне
низпосланнаго, укрепи мя, в конец изнемогающаго.

Јкосъ }

Вeсь бhлъ є3си2 люб0вь къ пaдшимъ чlвёкwмъ, q ї}се, и3 даровaлъ є3си2 џбразъ тв0й сhй, ћснw глаг0лющій всBмъ въ ск0рби и3 печaли сyщимъ: пріиди1те ко мнЁ, вси2 труждaющіисz и3 њбременeнніи, и3 ѓзъ ўпок0ю вы2. Сегw2 рaди, погибaющій, со дерзновeніемъ молю2 тS, хrтE, си1це глаг0лz:

ГDи м0й, гDи, храни1телю м0й, сохрани2 мS t врагHвъ, нападaющихъ на мS. ГDи м0й, гDи, въ вhшнихъ живhй и3 на смирeнныz призирazй, при1зри на мS грёшнагw и3 бyди tрaдой моeй. ГDи м0й, гDи, сп7си2 мS, ўтопaющагw въ пучи1нэ житeйскихъ и3скушeній. ГDи м0й, гDи, да не смущaетсz сeрдце моE и3 да не ўстрашaетсz во и3сповёданіи и4мени твоегw2. ГDи м0й, гDи, пріими2 мS, ћкw мhтарz, ћкw хананeю поми1луй, поми1луй мS по млcти твоeй.

ГDи б9е, сп7си1телю м0й, пріиди2 ко мнЁ погибaющему и3 и3сцэли2 болBзни мо‰ неисцBльныz.

Мо­ли́т­ва

Вла­ды́­ко Го́с­по­ди Иису́­се Хрис­те́ Бо́­же мой, и́же не­из­ре­че́н­наго ра́­ди Тво­его́ че­ло­ве­ко­лю́­бия на ко­не́ц ве­ко́в во плоть обо­лки́й­ся от При­сно­де́­вы Ма­ри́и, сла́в­лю о мне Твое́ спа­си́­тель­ное про­мыш­ле́­ние, раб Твой, Вла­ды́­ко; пес­но­сло́в­лю Тя, я́ко Те­бе́ ра́­ди От­ца́ по­зна́х; бла­го­слов­лю́ Тя, Его́­же ра́­ди и Дух Свя­ты́й в мир при­и́де; по­кла­ня́ю­ся Тво­е́й по пло́­ти Пре­чи́с­той Ма­те­ри, та­ко­ве́й стра́ш­ней та́й­не по­слу­жи́в­шей; вос­хва­ля́ю Твоя́ А́н­гель­ская ли­ко­стоя́­ния, я́ко вос­пе­ва́­те­ли и слу­жи́­те­ли Тво­его́ ве­ли́­чест­вия; убла­жа́ю Пред­те́­чу Иоа́н­на, Те­бе́ кре­сти́в­ша­го, Го́с­по­ди; по­чи­та́ю и про­воз­вес­ти́в­шия Тя про­ро́­ки, про­слав­ля́ю апо́с­то­лы Твоя́ свя­ты́я; тор­жест­ву́­ю же и му́­че­ни­ки, свя­ще́н­ни­ки же Твоя́ сла́в­лю; по­кла­ня́ю­ся пре­по­до́б­ным Тво­и́м, и вся Твоя́ пра́­вед­ни­ки пе́с­тун­ствую. Та­ко­ва́­го и то­ли́­ка­го мно́­га­го и не­из­ре­че́н­наго ли́­ка Бо­же́ст­вен­на­го в мо­ли́т­ву при­во­жду́ Те­бе́, все­ще́д­ро­му Бо́­гу, раб Твой, и се­го́ ра́­ди про­шу́ мо­и́м со­гре­ше́­ни­ем про­ще́­ния, е́же да́­руй ми всех Тво­и́х ра́­ди свя­ты́х, из­ря́д­нее же свя­ты́х Тво­и́х щед­ро́т, я́ко бла­го­сло­ве́н еси́ во ве́­ки. Ами́нь. Акафист сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу написали примерно в XIII веке. Но автор неизвестен до сих пор.

Почти ни один молитвослов не обходится без этого текста. Хотя канон церкви включает лишь один обязательный акафист — Пресвятой Богородице, акафист сладчайшему Иисусу остаётся любимым и популярным. В этом нет ничего удивительного, ведь люди отвечают взаимностью на любовь Христову.

Давайте же поговорим об этом акафисте подробнее.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector