Акафист успению пресвятой богородицы

Икос 2

Проразумеша духом Божиим апостоли Христовы, коль вожделенно будет для верующих начертание на деке святейшего лика Пречистой Девы Богоматери, избраша из среды себе божественного Луку, яко живописца предивна. И той, испроси Матернее от Тебе благословение, подкрепляемый постом и молитвою, написа первую икону Тебе Владычеце, к ней же Сама рекла еси: С Тобою будут благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, яко не токмо не возбранила, но Сама благоизволила еси, да изображен будет на деке лик Твой Пречистый; Радуйся, яко восходя к небеси, начертание лика Твоего в залог любви Твоей нам оставила еси. Радуйся, яко по отшествии Твоем на небо, образ Твой святый истинное утешение бысть всем верующим; Радуйся, яко христиане вси стекахуся в Гефсиманию образу Твоему, яко живей Ти сущей, поклонитися. Радуйся, яко взиравший тогда на образ Твой облегчение в скорбех душевных обретаху; Радуйся, яко со слезами молившиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех приимаху. Радуйся, яко и ныне вси молящиися пред Пречистым образом Твоим исполнение прошений приемлют; Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.

Мlтва

Q пресaz дв7о, всебlгaгw сн7а ми всебlгaz, грaда сегw2 (сhz nби1тели сеS) покр0ве, всёмъ вёрнаz предстaтельнице и3 застyпнице. Не презри2 молeніz нaсъ, недост0йныхъ рaбъ твои1хъ, но ўмоли2 сн7а твоегw2 и3 бGа нaшегw, да всёмъ нaмъ, съ вёрою и3 ўмилeніемъ пред8 чудотв0рнымъ џбразомъ твои1мъ покланsющимсz, по коег0ждо потрeбэ рaдость дaруетъ: грёшникwмъ вседёйственное вразумлёніе, покаsніе же и3 сп7сeніе: сyщимъ въ ск0рбэхъ и3 печaлэхъ ўтэшeніе: въ бёдахъ и3 њѕлоблeніихъ пребывaющимъ совершeнное си1хъ и3збhтіе: малодyшнымъ и3 ненадeжнымъ надeжду и3 терпёніе: въ рaдости и3 и3зoби1ліи живyщимъ непрестaнное бGу бlгодарeніе: сyщимъ въ болёзни и3сцэлeніе и3 ўкрэплeніе.

Q гпcже пречcтаz. Ўмилосeрдисz ко всёмъ чтyщимъ всечтcн0е и4мz твоE и3 всёмъ kви2 всем0щный покр0въ тв0й и3 заступлeніе: t врaгъ ви1димыхъ и3 неви1димыхъ лю1ди твоS защити2 и3 сохрани2: супрyжества въ любви2 и3 є3диномhсліи ўтверди2: младє1нцы воспитaй, ю4ныz ўцэломyдри, tвeрзи и5мъ ќмъ къ воспріsтію всsкагw полeзнагw ўчeніz: t домaшніz свaры є3динокр0вныz лю1ди ми1ромъ и3 люб0вію њгради2, и3 всёмъ нaмъ подaждь дрyгъ ко дрyгу люб0вь, ми1ръ и3 бlгочeстіе, и3 здрaвіе со долгодeнствіемъ: да вси2 на нб7си2 и3 на земли2 вёдzтъ тS, ћкw твeрдую и3 непостhдную предстaтельницу р0да хrтіaнскагw и3, сіE вёдущіе, слaвzтъ тS и3 тоб0ю сн7а твоегw2 со безначaльнымъ є3гw2 nц7eмъ и3 є3диносyщнымъ є3гw2 д¦омъ, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:

Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;

Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;

Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.

Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;

Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;

Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.

Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;

Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;

Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

История появления акафиста перед иконой «Всех скорбящих радость»

Чудотворная икона «Всех скорбящих радость» почитается в православии. Богородица нарисована в сиянии нимба (мандорла). Она держит Младенца, который благословляет мир. Их окружают люди, одолеваемые недугами и грехами, и ангелы, которые от имени Богородицы совершают чудеса и исцеления. Сверху с облаков за ними наблюдает Святая Троица.

Единого образа у иконы нет. Иконография может отличаться: например, на некоторых образах Богоматерь держит не Младенца, а скипетр, а другой рукой протягивает хлеб, на ранних вариантах страждущих не было вовсе. Также различается положение Младенца.

Икона была написана придворным живописцем Иваном Бездомным в 1683 году. Через 2 года ее передали в Преображенскую церковь на Ордынке, а еще через 3 года она прославилась совершенным чудом.

В то время Евфимия, сестра Патриарха Московского, сильно заболела. Однажды, молясь о выздоровлении, женщина услышала голос Богоматери. Она велела найти ее икону в Преображенской церкви и отслужить молебен с водосвятием. Евфимия послушалась и вскоре исцелилась. Обветшавшую икону укрепили кипарисовым деревом, и она явила еще немало чудес. С нее было списано немало копий, некоторые из них также прославились, как чудотворные.

Особенно запомнилось одно чудо, сотворенное образом «с грошиками». По легенде, образ нашел купец Куракин на Неве, когда разбушевалась буря. Позднее икону передали в Тихвинскую часовню. Однажды в грозу молния попала в часовню, начался пожар, в котором сгорело все. Уцелела только «Всех скорбящих радость» – к ней прилипли расплавившиеся от жара 12 медных монет.

День празднования иконы – 6 ноября, когда произошло исцеление Евфимии. Акафист был составлен статским советником Елагиным в середине XIX века. Святейший Синод одобрил его чтение в ноябре 1863 года.

Јкосъ ѕ7:

Возсіsла є3си2 лучaми преди1вныхъ чудeсъ, бцdе дв7о, t їкHны твоеS сhz не т0кмw въ nби1тели соиліи1нстэй на ґfHнэ, но и3 въ рwссjи, и3дёже nнA пренесeсz t бlгоговёйнагw и4нока їгнaтіа, на благyю потрeбу nби1тели є3гw2 сhz, и3 мн0жество и3сцэлeній и3сточи2 нед{жнымъ, њ ни1хже бlгодарsще тS цэли1тельницу благyю, хвалeбнw тебЁ зовeмъ:
Рaдуйсz, t г0рнихъ выс0тъ всёхъ нaсъ мaтернею люб0вію твоeю назирaющаz: рaдуйсz, ю3д0ль земнyю многоск0рбную благодэ‰ніи твои1ми посэщaющаz. Рaдуйсz, стaрца смирeннагw и3 безкни1жнагw къ прославлeнію їкHны твоеS сhz и3збрaвшаz: рaдуйсz, чрез8 него2 мнHгіz млcти тво‰ лю1демъ проzви1шаz. Рaдуйсz, не т0кмw на ґfHнэ, но и3 въ рwссjи чудесы2 їкHну твою2 прослaвльшаz: рaдуйсz, немaлое врeмz тaмw їкHнэ твоeй пребhти бlговоли1вшаz. Рaдуйсz, въ сиротствЁ t неS nби1тель твою2 неwстaвльшаz: рaдуйсz, їкHну твою2 въ ню2 ми1лостивнw возврати1вшаz. Рaдуйсz, лицезрёніемъ чудотв0рнагw џбраза твоегw2 до нhнэ нaсъ ўтэшaющаz: рaдуйсz, є3го2 сhмъ њсэнeніемъ t всsкихъ бёдъ нaсъ спасaющаz. Рaдуйсz, цRкве хrт0вы сіsющаz лёпото: рaдуйсz, хrтіaнъ правослaвныхъ крёпкое ўповaніе.
Рaдуйсz блгdтнаz бцdе дв7о, млекопитaтельнице сп7са дyшъ нaшихъ.

Значение и сила акафиста Божьей Матери

Это религиозное творение называют настоящим поэтическим шедевром. Но чтобы основательно разобраться в том, что же являет собой такое произведение, необходимо обратиться к истокам его создания, а также целям, в которых его чаще всего используют. Что интересно, акафист Божьей Матери в большинстве своем написан для того, чтобы православный верующий смог не только оценить всю степень любви к Богу и Пресвятой Богородице, но и понял, что такое творение обладает также поэтической ценностью.

Акафист, посвященный Пресвятой Богородице, был написан примерно в V–VII века в Византийской империи. Точное имя автора неизвестно, хотя среди возможных создателей этого поэтического шедевра можно выделить Романа Сладкопевца, Георгия Писидийского, Патриарха Сергия и др.

О чем также стоит отметить, так это о происхождении самого названия – «акафистос». С греческого языка данное слово переводится как «неседален». То есть акафист – это песнь, во время которой не принято сидеть. Именно поэтому для данного творения изначально было характерно богослужебное применение. Тем не менее изначально такой термин служил чем-то вроде песни. Спустя какое-то время схожие богослужебные произведения начали распространяться среди верующих. С годами акафист выделился в полноценный богослужебный жанр.

Количество акафистов удивит многих. Однако наиважнейшая роль отводится именно акафисту Божьей Матери. К слову, это творение единственным было вписано в богослужебный устав. Если говорить о его композиционных особенностях, стоит в первую очередь отметить, что эта песнь является большим по объему и довольно сложным творением. Тем не менее своеобразная стройность все же свойственна ей.

Состоит такое произведение из 13 кондаков и 12 икосов. Эти строфы разные по объему и постоянно чередуются между собой. Чем примечательны икосы, так это взыванием к Богородице, причем каждый раз в новой форме. В целом такое произведение можно смело назвать одним из лучших в христианской гимнографии византийской эпохи. К тому же его часто применяют в богослужениях в наши дни.

Как правило, каждая молитва произносится верующим христианином с какой-то определенной целью. В случае с акафистом, посвященным Пресвятой Богородице, также присутствуют некие намерения. Произносить такое молитвословие чаще всего предпочитают в следующих ситуациях:

  • когда хотят попросить для своей дочери истинного женского счастья;
  • когда желают поскорее исцелиться от какого-то недуга или же помочь близкому человеку выздороветь;
  • когда хотят значительно улучшить свое финансовое и материальное положение.

Читать такую молитву рекомендуется рано утром. Причем произносить ее желательно вместе с другими молитвословиями. Делается это потому, что в утреннее время мысли человека еще, как правило, не заняты мирскими заботами, а вот вечером посторонние мысли будут отвлекать от взывания к Пресвятой Богородице. Еще один важный момент: читать этот акафист рекомендуют исключительно вслух, человек также должен непременно стоять лицом к иконе.

Јкосъ д7

Слhшаще и3 ви1дzще твоE сострадaніе, вLчице, къ бёдствующимъ и3 ги1бнущимъ лю1дємъ, къ тебЁ, грёшніи, прибэгaемъ и3 м0лимсz: q, пресaz дв7о, ўслhши нaсъ грёшныхъ, и3 во дни2, є3гдA с0лнце и3зсуши1тъ зeмлю и3 t сyхости зн0й бyдетъ, и3 прозzбє1ніz земн†z начнyтъ ўвzдaти, тогдA, вLчице, р0су блгdти твоеS низпосли2 на трeбующіz и3 просsщіz ми1лости, возвесели2 лицE земли2, ни1щихъ рaди людeй твои1хъ, младє1нецъ, и3 скотHвъ, и3 и4ныхъ всёхъ, и4же чaютъ дaти и4мъ пи1щу во бlго врeмz, и3 t сhz їкHны твоеS спори1тельницы kви2 милосeрдіе твоE вопію1щимъ тебЁ такwвaz:

Рaдуйсz, мlтвеннице неусыпaющаz ко хrтY бGу, на млcть къ нaмъ є3гw2 преклонsющаz. Рaдуйсz, кaру б9ію за беззакHніz н†ша t глaвъ нaшихъ tводsщаz. Рaдуйсz, мрнимъ покр0вомъ твои1мъ t всsкихъ несчaстій нaсъ њхранsющаz. Рaдуйсz, полS и3 ни6вы н†ша t запалeніz с0лнечнагw и3 зн0z сп7сaющаz. Рaдуйсz, всеми1лостиваz ўслhшательнице глaсwвъ нaшихъ молeбныхъ въ ск0рби и3 њбстоsніzхъ. Рaдуйсz, жили1ща н†ша t nгнS сп7сaющаz. Рaдуйсz, держaвнаz скоропом0щнице н†ша во дни2 тsжкихъ и3спытaній. Рaдуйсz, t всёхъ бёдъ ск0рое и3збавлeніе.

Рaдуйсz, блгdтнаz, гDь съ тоб0ю, подaждь и3 нaмъ, недостHйнымъ, росY блгdти твоеS и3 kви2 милосeрдіе твоE.

Иная молитва ко Господу Иисусу Христу преподобнаго Амвросия Оптинскаго

Милосердый Господи, Иисусе Христе, Тебе вручаю чадо мое, яже Ты даровал еси мне, исполни моление мое. Прошу Тебе, Господи, спаси его путями, яже Ты Сам знаеши. Сохрани его от пороков, зла, гордости, и да не коснется души его ничто противное Тебе. Но веру, любовь и надежду на спасение даруй ему, и да будет свят и непорочен пред Богом его жизненный путь. Благослови его, Господи, да стремится чадо мое во всякую минуту жизни своея исполняти святую волю Твою, дабы Ты, Господи, возмогл еси всегда пребывати с ним Духом Твоим Святым. Господи, научи его молитися Тебе, дабы молитва была ему опорою, отрадою в скорбех и утешением жизни и дабы молитвою его спасалися и мы, его родители. Ангели Твои да хранят его всегда. Да будет чадо мое чутко к горю ближних своих и да исполнит Твою заповедь любве. И аще согрешит, то сподоби его, Господи, принести покаяние, и Ты, по Своей неизреченней милости, прости его. Егда же скончается жизнь его земная, возьми его в Своя небесныя обители. Аминь.

Икос 10

Стена и прибежище православным людем явися икона Твоя, Небесе и земли Царице: ибо не токмо просвещения ради рабов Своих, прелестию ложнаго единения с еретики ослепленных, но и во утешение страждущих за истинную веру, благоизволила еси создати обитель Свою посреде блат и дебрей, да свет Твой во тме светится. Сего бо ради мнози, гладом духовным истаевающии и истины жаждущии, к Тебе, яко к щедрей Питательнице, Хлебом жизни снабдевающей, прибегают и, к Живоносному воистину Источнику, чудотворней иконе Твоей припадающе, насыщени и напоени, с веселием взывают Ти сице:

Радуйся, Веры Православныя непоколебимый Столпе; радуйся, лжеучителей еретических Прогонительнице.

Радуйся, за святую веру подвизающихся Утверждение; радуйся, ревнующих о благочестии благословение.

Радуйся, девствующих чистото и славо; радуйся, обителей иноческих дивная Печальнице и Наставнице.

Радуйся, молящихся Тебе Радосте; радуйся, постников Наслаждение.

Радуйся, всех благих прошений скорое исполнение; радуйся, Всеблагая Утешительнице, слезы плачущих отирающая и печаль их на радость прелагающая.

Радуйся, премилосердая Мати, всех нас любовию Своею покрывающая.

Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение»[1] нашей религиозности

Юрий Ру­бан

Тер­мин «Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы» упо­треб­ля­ет­ся в цер­ков­ном язы­ке в двух зна­че­ни­ях:

как опре­де­лен­ный тип ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и

как рус­ский пра­во­слав­ный празд­ник этой Ико­ны, от­ме­ча­е­мый 10 де­каб­ря (27 но­яб­ря по ста­ро­му сти­лю). От­сю­да и двой­ное на­зва­ние празд­ни­ка в совре­мен­ном рус­ском пра­во­слав­ном ка­лен­да­ре: « ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мой «Зна­ме­ние». Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, быв­шее в Нов­го­ро­де Ве­ли­ком в 1170 го­ду».

Ико­на изо­бра­жа­ет Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, мо­лит­вен­но под­ни­ма­ю­щую Свои ру­ки: на гру­ди Ее, на фоне круг­ло­го щи­та, – бла­го­слов­ля­ю­щий Бо­же­ствен­ный Мла­де­нец. Бо­го­ма­терь изо­бра­же­на в пол­ный рост (сто­я­щей) или по по­яс. Та­кое изо­бра­же­ние от­но­сит­ся к чис­лу са­мых пер­вых ико­но­пис­ных об­ра­зов Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы – он обо­зна­ча­ет­ся ла­тин­ским тер­ми­ном Оран­та, Мо­ля­ща­я­ся – и оли­це­тво­ря­ет За­ступ­ни­цу ми­ра (в этом пер­вом зна­че­нии тер­мин «Зна­ме­ние», ве­ро­ят­но, свя­зан с из­вест­ным мес­си­ан­ским про­ро­че­ством, Ис.7:14). Ико­ны дан­но­го ти­па по­яви­лись впер­вые на Ру­си в XI–XII вв. У нас эту ико­ну ста­ли счи­тать за­ступ­ни­цей от вра­гов, и это свя­за­но с про­слав­ле­ни­ем чу­до­твор­ной нов­го­род­ской ико­ны в 1170 г. В свя­зи с этим и воз­ник­ло на­зва­ние «Зна­ме­ние» в зна­че­нии «знак ми­ло­сти со сто­ро­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри».

Со­глас­но рас­ска­зам ле­то­пи­сей, в тот год со­еди­нен­ные си­лы удель­ных кня­зей, вла­ди­ми­ро-суз­даль­цев, воз­глав­ля­е­мые сы­ном Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, оса­ди­ли Ве­ли­кий Нов­го­род. Дни и но­чи мо­ли­лись нов­го­род­цы Гос­по­ду, умо­ляя не оста­вить их в бе­де. На тре­тью ночь ар­хи­епи­ско­пу Иоанну был див­ный го­лос, по­веле­ва­ю­щий взять из церк­ви Пре­об­ра­же­ния об­раз Бо­го­ма­те­ри и вы­не­сти его на го­род­скую сте­ну. Во вре­мя пе­ре­не­се­ния ико­ны од­на из стрел про­тив­ни­ка вон­зи­лась в ико­но­пис­ный лик, и из глаз Бо­го­ро­ди­цы по­тек­ли сле­зы. По­сле та­ко­го Бо­же­ствен­но­го зна­ме­ния на вра­гов на­пал ужас, и они ста­ли по­би­вать друг дру­га. Всту­пив в бой, обод­рен­ные нов­го­род­цы по­бе­ди­ли.

Ес­ли быть ис­то­ри­че­ски точ­ным, то сле­ду­ет от­ме­тить, что са­мо чу­дес­ное из­бав­ле­ние нов­го­род­цев от вра­гов про­изо­шло 25 фев­ра­ля, в сре­ду вто­рой неде­ли Ве­ли­ко­го по­ста. Цер­ков­ная же да­та, 27 но­яб­ря юли­ан­ско­го ка­лен­да­ря, воз­ник­ла, как пред­по­ла­га­ют ис­то­ри­ки, по­то­му, что, во-пер­вых, празд­но­вать та­кое со­бы­тие в дни Ве­ли­ко­го по­ста неудоб­но; а, во-вто­рых, по­то­му, что в этот день, ве­ро­ят­но, празд­но­вал свои име­ни­ны то­гдаш­ний нов­го­род­ский по­сад­ник Якун (в кре­ще­нии Иа­ков). Дей­стви­тель­но, 27 но­яб­ря Цер­ковь чтит па­мять ве­ли­ко­му­че­ни­ка Иа­ко­ва Пер­ся­ни­на (421 г.).

Та­ким об­ра­зом, празд­ник уста­нов­лен в па­мять од­но­го из эпи­зо­дов кро­ва­вой и бра­то­убий­ствен­ной меж­до­усо­би­цы в раз­дроб­лен­ной Ки­ев­ской Ру­си, ко­гда один «пра­во­слав­ный» князь шел на дру­го­го, и каж­дый из них при­зы­вал се­бе в по­мощь Хри­ста и Бо­го­ма­терь! (Ес­ли за­щи­ща­ю­щи­е­ся еще мог­ли быть оправ­да­ны, то на­па­дав­шие по­доб­ны­ми мо­лит­вен­ны­ми при­зы­ва­ми яв­но ко­щун­ство­ва­ли.) Эти по­сто­ян­ные рас­при ослаб­ля­ли стра­ну и бы­ли на ру­ку мон­го­ло-та­та­рам, по­оче­ред­но раз­би­вав­шим вой­ска нера­зум­ных кня­зей-по­лу­языч­ни­ков, не же­лав­ших по­сту­пить­ся мест­ни­че­ски­ми ам­би­ци­я­ми и объ­еди­нить­ся да­же пе­ред ли­цом этой «апо­ка­лип­ти­че­ской» опас­но­сти. Учре­див этот празд­ник (празд­ник для нов­го­род­цев, но не для их про­тив­ни­ков!), во вре­мя ко­то­ро­го мы вспо­ми­на­ем, как не долж­ны ве­сти се­бя хри­сти­ане, Цер­ковь сде­ла­ла его гроз­ным предо­сте­ре­же­ни­ем всем по­сле­ду­ю­щим по­ко­ле­ни­ям. К со­жа­ле­нию, уро­ка это­го зна­ме­ния нам ока­за­лось недо­ста­точ­но, и Бо­го­ма­терь вы­нуж­де­на бы­ла по­пустить для на­ше­го вра­зум­ле­ния в на­ча­ле XVII-го, а осо­бен­но в XX-м сто­ле­тии та­кие ужас­ные «зна­ме­ния», ка­ких еще не зна­ло че­ло­ве­че­ство. Из­вле­чем ли мы из них урок – «вот в чем во­прос»? Но­вые «зна­ме­ния» мо­гут стать по­след­ни­ми в бук­валь­ном смыс­ле это­го сло­ва.

При­ме­ча­ния

История образа Богородицы

Образ Богородицы «Целительница» был явлен в IV веке в Иверии, когда там проповедовала равноапостольная Нина. Хранился он в Цилканской церкви и относился к иконописному типу Умиление. К сожалению, эта древняя святыня была утеряна.

В России в ХVIII веке прославился список иконы, находившийся в Алексеевском монастыре. Вот какое описание оставил русский библиограф И.Ф. Токмаков:

Во время большого московского пожара, при нашествии Наполеона, чудесный образ удалось спасти благодаря находчивости монахинь: его спрятали в подвал храма, а сверху разместили больничные койки и устроили лазарет. Французы не рискнули войти в храм, опасаясь заразы. Таким образом святыню спасли от осквернения.

После закрытия Алексеевского монастыря в 30-е годы прошлого века «Целительницу» перенесли в Сокольники, в Храм Воскресения Христова, где она находится по сей день.

Основой сюжета еще одного типа изображения послужило предание, описанное святителем Димитрием Ростовским в книге «Руно Орошенное».

Некий клирик Нивирнинской Церкви имел правило каждый час славить Богородицу Ангельским приветствием. Если же он спал, то проснувшись, повторял молитву столько раз, сколько часов он пропустил во сне.

Однажды его постиг тяжелый недуг. Однако, и на одре болезни, он не оставил своей привычки. Неожиданно явилась Богородица и, приоткрыв Свой Девичий сосок, оросила уста болящего молоком. В ту же секунду клирик встал с постели и поспешил в церковь, где занял обычное место среди поющих. А в ответ на удивленные расспросы поведал о произошедшем чуде.

Святитель Димитрий обращает внимание на способ исцеления больного:

В ХVIII веке подобный случай произошел со священником Викентием Бульвиненским. Тяжко болея, не имея сил говорить, Викентий мысленно взывал к Пречистой Деве, прося Ее помощи. Неожиданно он увидел у постели прекрасного юношу – Ангела-Хранителя, по молитвам которого явилась Богородица и исцелила служителя.

Вспомнили случай, описанный святителем Димитрием Ростовским, и по мотивам обоих исцелений был написан распространенный ныне образ Божьей Матери «Целительница», стоящей у постели больного клирика.

Интересный фактИногда, чтобы еще больше подчеркнуть целебные свойства Образа, на иконе кроме Богородицы изображают других христианских целителей: святого Пантелеймона, бессребреников Косму и Дамиана, священномученика Антипу Пергамского и других.

В каких случаях обращаются к этому образу

Акафист, своего рода, гимн Богородице. Когда страдающий недугом человек, искренне раскаявшийся в дурных поступках и твердо решивший встать на путь покаяния, встанет на молитву к Божией Матери, он непременно почувствует, как возрождается его душа, укрепляется вера и появляются силы жить.

Читают этот акафист и при тяжелых, неизлечимых болезнях. Помогает молитва к Божией Матери и матерям, которым не хватает молока для вскармливания младенцев. Врачует «Целительница» и душевные раны.

1

Октября
2012 года

В интернет-издании «Московские Ведомости» было  опубликовано свидетельство старосты храма Воскресения Христова о том, что молитвенное обращение к иконе помогает беременным женщинам и облегчает роды.

Случаи помощи

Интересный фактВ 1682 году по молитвам к иконе исцелилась дочь священника, страдавшая болезнью спинного мозга. В наши дни от иконы также происходят многочисленные чудеса.

Известен случай, описанный медсестрой московской больницы Тамарой Шевцовой, произошедший еще в советское время. В больницу привезли тяжелобольную женщину. Сделав операцию, врачи поняли, что надежды на спасение жизни нет. Каково же было их удивление, когда через 4 года женщина вновь поступила в это отделение с аппендицитом. Признаков предыдущего заболевания не было в помине!

Отвечая на расспросы, женщина рассказала, что, не надеясь больше на помощь врачей, стала ходить в соседний храм, в котором была икона Божьей Матери «Целительница», чем-то затронувшая ее сердце. Больная стала приходить сюда все чаще, и как-то раз в сонном забытьи услышала голос, уверявший ее в скором выздоровлении, — с тех пор больная быстро пошла на поправку.

На детском сайте KAK4TO.RU в разделе «Православные иконы» размещен рассказ молодой мамы, ребенок которой в 4 года произносил едва лишь десяток слов. Однажды, живущая с ними бабушка, принесла из церкви маленькую икону «Целительница» и повесила ее рядом с детской кроваткой.

Малыш проявил к иконе живой интерес и с удовольствием общался с изображением Богородицы. Благодаря этому он быстро научился говорить, а его мама теперь советует всем, столкнувшимся с подобной проблемой, прибегать к помощи чудесной иконы.

Татьяна Расновская

Јкосъ G

И#мёющи њ новопросвэщeнныхъ лю1дэхъ земли2 х0лмскіz попечeніе неwскyдное, t пречтcнhz їкHны твоеS т0ки чудeсъ и3сточи1ла є3си2, вLчце, да вси2 познaютъ, ћкw люб0вь твоS и3 попечeніе при1снw на лю1дэхъ правослaвныхъ пребывaютъ. Сегw2 рaди бlгодaрственнw тебЁ воспоeмъ:
Рaдуйсz, бlгодaти и4ст0чникъ неистощи1мый дaрующаz. Рaдуйсz, лучaми чудeсъ всёхъ притекaющихъ къ їкHнэ твоeй њзарsющаz. Рaдуйсz, п0моще всBмъ вёрнw чтyщимъ сн7а твоего2 преслaвнаz. Рaдуйсz, вёры правослaвныz въ земли2 нaшей крёпосте твeрдаz. Рaдуйсz, попечeніемъ твои1мъ при1снымъ њ лю1дэхъ правослaвныхъ и4стину правослaвіz ўтверждaющаz. Рaдуйсz, їкHною твоeю рaдость дух0вную нaмъ содэлавaющаz. Рaдуйсz, млcти сокр0вище многоцённое нaмъ tкрывaющаz. Рaдуйсz, м0ре щедр0тъ просsщимъ ў тебЁ и3зливaющаz. Рaдуйсz, заблyждшимъ пyть и4стины ўказyющаz. Рaдуйсz, призывaющимъ тS на п0мощь ск0ро поспэшествyющаz.
Рaдуйсz, земли2 х0лмскіz tрaдо и3 всемY мjру прибёжище и3 заступлeніе.

Икос 12

Поюще Тя, яко Спаса нашего родившую, и пеленами повившую, и млеком питавшую, уповаем, яко никоеже Твое прошение безответно от Него пребудет, понеже Сам Сладчайший Иисус обеща Ти тако; имуще в сем твердую надежду, восхваляем Тя, Отрадо и Утешение наше:

Радуйся, лютыя скорби в радость претворяющая; радуйся, ожесточение сердец наших любовию Твоею умягчающая.

Радуйся, любити Бога и ближняго нас научающая; радуйся, в скорбех наших упование на Бога возлагати наставляющая.

Радуйся, наша хладныя молитвы любовию Твоею согревающая; радуйся, молитвы нас грешных и недостойных, яко милостивая Матерь, приемлющая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Молитва Пресвятой Богородице пред Ее иконой «Достойно есть» («Милующая»)

О пресвятая и премилостивая Владычице Богородице!
Припадающе к святей иконе Твоей, смиренно молимся Тебе:
вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды
наша и, яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам
безпомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего, да не
погубит нас за беззакония наша, но явит нам
человеколюбно Свою милость. Испроси нам, Владычице, у
благости Его телесное здравие и душевное спасение, и
мирное житие, земли плодоносие, воздуха
благорастворение, и благословение свыше на вся благая
дела и начинания наша, православному воинству нашему на
вся враги победу и одоление. И якоже древле призрела еси
милостиво на смиренное славословие послушника афонскаго,
воспевавшего Тя пред пречистою иконою Твоею, и послала
еси к нему Ангела научити его пети песнь небесную, еюже
славословят Тя Ангели, тако и ныне приими наше усердное
молитвословие, Тебе приносимое. О Царице всепетая!
Простри ко Господу богоноснеи Твои руце, имиже
Богомладенца Иисуса Христа носила еси, и умоли Его
избавити нас от всякаго зла. Яви, Владычице, Твою
милость к нам: болящия исцели, скорбящия утеши,
бедствующим помози и сподоби нас благочестно житие сие
земное совершити, христианскую непостыдную кончину
получити и Небесное Царствие наследити Матерним
ходатайством Твоим к рождшемуся от Тебе Христу Богу
нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым
Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и
присно, и во веки веков. Аминь.

Икос 6

Возсиявает в душах наших, скорбию и унынием омраченных, благодатнаго утешения свет, и сердца наша веселия и радости исполняются, егда Ты, Владычице наша Преблагая, вразумляеши нас вопити к щедрому Богу, да милостив будет нам, грешным, и простит нам согрешения наша. Не премолчи убо, Владычице, молящися о нас, зовущих Ти со умилением:

Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая.

Радуйся, неизреченную сладость верным изливающая.

Радуйся, духовных очей наших прозрение.

Радуйся, скорбящих отрадо и увеселение.

Радуйся, в скорбех и недузех долготерпению нас научающая.

Радуйся, немощных благодатным Покровом Твоим покрывающая.

Радуйся, Всеблагая Владычице, молений наших скорая Услышательнице.

Икос 11

Светозарным лучем благодатнаго упования явися православным христианом пречестная икона Твоя, Владычице, во дни скорби их: егда бо страна Холмская от Православия лестию отторжена бысть, людие православнии, в напасти сей сущии, молящеся пред иконою Твоею, велие утешение и светлую радость обретаху, в надежде утверждаяся, яко привременнии суть дние сии лукавии. Егда же чаяние сие исполнися, людие с веселием воспеша Ти хвалу таковую:

Радуйся, душевредных учений обличение.

Радуйся, душеполезных знаний дарование.

Радуйся, священное прибежище наше и верных ограждение.

Радуйся, погибших взыскание и заблуждших исправление.

Радуйся, домостроительнице нашего спасения, житие наше добре устрояющая.

Радуйся, во страданиих утешение и в житии благодатнем укрепление нам подавающая.

Радуйся, яко Тебе ради православнии людие прельщения еретическая отметают.

Радуйся, яко Тобою и от еретик совращеннии паки Православную веру обретают.

Радуйся, Церкве Христовы пресветлое украшение.

Радуйся, Православия в стране нашей незыблемое утверждение.

Радуйся, земли Холмския отрадо и всему миру прибежище и заступление.

Јкосъ G

И$муще тS пeрвую подвигопол0жницу, шeствующую по стопaмъ вLки хrтA, мyжества и3сполнsхусz первоси1теліе моск0встіи и3 подви1жницы бlгочeстіz рwссjйстіи, бёды и3 напaсти претерпэвaюще, ўчaще лю1ди дyхомъ гDеви раб0тати, и4бо си1ла б9іz въ нeмощи совэршaетсz. Мh же, ви1дzще вёру nтє1цъ нaшихъ и3 kвлeніе блгdти, нрaвы ѕлhz въ д0брыz претвори1вшіz, дост0йнw тS, настaвницу вёрныхъ, ўбlжaемъ:

Рaдуйсz, насаждeніе вёры и3 бlгочeстіz. Рaдуйсz, џбразе несокруши1магw скорбeй терпёніz. Рaдуйсz, д0блести и3 вёры богaтство неистощи1мое. Рaдуйсz, дyха ўнhніz и3 боsзни tгнaніе. Рaдуйсz, дyха рaзума и3 крёпости стzжaніе. Рaдуйсz, сhхъ печaльникwвъ земли2 рwссjйстэй возрасти1вшаz. Рaдуйсz, въ струsхъ донски1хъ чyднw їкHну твою2 kви1вшаz. Рaдуйсz, рёки слeзъ нар0дныхъ є4ю и3зсуши1вшаz.

Рaдуйсz, вLчице, їкHною твоeю донск0ю въ напaстэхъ нaмъ помогaющаz.

Икос 10

Стена нерушима еси, Богородице Дево, всем усердно Тя почитающим и иконе Твоей чудотворней благоговейно покланяющимся: Тебе бо дадеся от Господа благодать всемирнаго заступления, верных же во благочестии и чистоте утверждения. Темже и нас под матерний Твой покров приими, с любовию к Тебе взывающих:

Радуйся, Преблагословенная, у Престола Сына Твоего на небеси пребывающая.

Радуйся, Препрославленная, помощию Твоею на земли нас не оставляющая.

Радуйся, в житии нашем верная Путеводительнице.

Радуйся, иноческаго жития Наставнице.

Радуйся, лествице, души праведных на небеса возводящая.

Радуйся, леторасле прекрасная, у Престола Вседержителева благоухающая.

Радуйся, Ты бо еси всея вселенныя преславное чудо.

Радуйся, Ты бо еси всех земнородных велие упование.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector