Последование ко святому причащению
Содержание:
- ^ Моли́тва 6-я,святого Симео́на Нового Богосло́ва
- ^ Моли́тва 2-я , святого Иоа́нна Златоустого
- ^ Его́ же, 9-я
- ^ Моли́тва 1-я, Васи́лия Великого
- ^ Его́ же, 8-я
- ^ Псало́м 23
- ^ Моли́тва 5-я, святого Васи́лия Великого
- Подготовка к Причастию – проще, чем вы думали!
- ^ Тропари́, гла́с 8-й
- ^ Моли́тва 4-я, святого Иоа́нна Дамаски́на
- Как вести себя перед обрядом?
- Приходя́ же причаститься, произноси мы́сленно эти стихи́ Метафра́ста:
- Основные разделы Молитвослова
- Памятка готовящемуся ко Святому Причащению
- Обзор мобильных приложений
- ^ Моли́тва 7-я, святого Иоа́нна Златоустого
- ^ Моли́тва 10-я, святого Иоа́нна Дамаски́на
- ^ Начало обычное
^ Моли́тва 6-я,святого Симео́на Нового Богосло́ва
От скве́рных усте́н, от ме́рзкаго се́рдца, от нечи́стаго язы́ка, от души́ оскверне́ны, приими́ моле́ние, Христе́ мо́й, и не пре́зри мои́х ни слове́с, ниже́ образо́в, ниже́ безсту́дия. Да́ждь ми́ дерзнове́нно глаго́лати, я́же хощу́, Христе́ мо́й, па́че же и научи́ мя́, что́ ми́ подоба́ет твори́ти и глаго́лати. Согреши́х па́че блудни́цы, я́же уве́де, где́ обита́еши, ми́ро купи́вши, прии́де де́рзостне пома́зати Твои́ но́зе, Бо́га моего́, Влады́ки и Христа́ моего́. Я́коже ону́ не отри́нул еси́ прише́дшую от се́рдца, ниже́ мене́ возгнуша́йся, Сло́ве: Твои́ же ми́ пода́ждь но́зе, и держа́ти и целова́ти, и струя́ми сле́зными, я́ко многоце́нным ми́ром, сия́ де́рзостно пома́зати. Омы́й мя́ слеза́ми мои́ми, очи́сти мя́ и́ми, Сло́ве. Оста́ви и прегреше́ния моя́, и проще́ние ми́ пода́ждь. Ве́си зо́л мно́жество, ве́си и стру́пы моя́, и я́звы зри́ши моя́, но и ве́ру ве́си, и произволе́ние зри́ши, и воздыха́ние слы́шиши. Не таи́тся Тебе́, Бо́же мо́й, Тво́рче мо́й, Изба́вителю мо́й, ниже́ ка́пля сле́зная, ниже́ ка́пли ча́сть не́кая. Несоде́ланное мое́ ви́десте о́чи Твои́, в кни́зе же Твое́й и еще́ несоде́янная напи́сана Тебе́ су́ть. Ви́ждь смире́ние мое́, ви́ждь тру́д мо́й ели́к, и грехи́ вся́ оста́ви ми́, Бо́же вся́ческих: да чи́стым се́рдцем, притре́петною мы́слию, и душе́ю сокруше́нною, нескве́рных Твои́х причащу́ся и пресвяты́х Та́ин, и́миже оживля́ется и обожа́ется вся́к яды́й же и пия́й чи́стым се́рдцем; Ты́ бо ре́кл еси́, Влады́ко мо́й: вся́к яды́й Мою́ Пло́ть, и пия́й Мою́ Кро́вь, во Мне́ у́бо се́й пребыва́ет, в не́мже и А́з е́смь. И́стинно сло́во вся́ко Влады́ки и Бо́га моего́: боже́ственных бо причаща́яйся и боготворя́щих благода́тей, не у́бо е́смь еди́н, но с Тобо́ю, Христе́ мо́й, Све́том трисо́лнечным, просвеща́ющим ми́р. Да у́бо не еди́н пребу́ду кроме́ Тебе́ Живода́вца, дыха́ния моего́, живота́ моего́, ра́дования моего́, спасе́ния ми́ру. Сего́ ра́ди к Тебе́ приступи́х, я́коже зри́ши, со слеза́ми, и душе́ю сокруше́нною избавле́ния мои́х прегреше́ний прошу́ прия́ти ми́, и Твои́х живода́тельных и непоро́чных Та́инств причасти́тися неосужде́нно, да пребу́деши, я́коже ре́кл еси́, со мно́ю треокая́нным: да не кроме́ обре́т мя́ Твоея́ благода́ти, преле́стник восхи́тит мя́ льсти́вне, и прельсти́в отведе́т боготворя́щих Твои́х слове́с. Сего́ ра́ди к Тебе́ припа́даю, и те́пле вопию́ Ти́: я́коже блу́днаго прия́л еси́, и блудни́цу прише́дшую, та́ко приими́ мя́ блу́днаго и скве́рнаго, Ще́дре. Душе́ю сокруше́нною, ны́не бо к Тебе́ приходя́, ве́м, Спа́се, я́ко и́ный, я́коже а́з, не прегреши́ Тебе́, ниже́ соде́я дея́ния, я́же а́з соде́ях. Но сие́ па́ки ве́м, я́ко не вели́чество прегреше́ний, ни грехо́в мно́жество превосхо́дит Бо́га моего́ мно́гое долготерпе́ние, и человеколю́бие кра́йнее; но ми́лостию состра́стия те́пле ка́ющияся, и чи́стиши, и све́тлиши, и све́та твори́ши прича́стники, о́бщники Божества́ Твоего́ соде́ловаяй незави́стно, и стра́нное и А́нгелом, и челове́ческим мы́слем, бесе́дуеши и́м мно́гажды, я́коже друго́м Твои́м и́стинным. Сия́ де́рзостна творя́т мя́, сия́ вперя́ют мя́, Христе́ мо́й. И дерза́я Твои́м бога́тым к на́м благодея́нием, ра́дуяся вку́пе и трепе́ща, огне́ви причаща́юся трава́ сы́й, и стра́нно чу́до, ороша́ем неопа́льно, я́коже у́бо купина́ дре́вле неопа́льне горя́щи. Ны́не благода́рною мы́слию, благода́рным же се́рдцем, благода́рными удесы́ мои́ми, души́ и те́ла моего́, покланя́юся и велича́ю, и славосло́влю Тя́, Бо́же мо́й, я́ко благослове́нна су́ща, ны́не же и во ве́ки.
^ Моли́тва 2-я , святого Иоа́нна Златоустого
Го́споди Бо́же мо́й, ве́м, я́ко не́смь досто́ин, ниже́ дово́лен, да под кро́в вни́деши хра́ма души́ моея́, зане́же ве́сь пу́ст и па́лся е́сть, и не и́маши во мне́ ме́ста досто́йна е́же главу́ подклони́ти: но я́коже с высоты́ на́с ра́ди смири́л еси́ Себе́, смири́ся и ны́не смире́нию моему́; и я́коже восприя́л еси́ в верте́пе и в я́слех безслове́сных возлещи́, си́це восприими́ и в я́слех безслове́сныя моея́ души́, и во оскверне́нное мое́ те́ло вни́ти. И я́коже не неудосто́ил еси́ вни́ти, и свечеря́ти со гре́шники в до́му Си́мона прокаже́ннаго, та́ко изво́ли вни́ти и в до́м смире́нныя моея́ души́, прокаже́нныя и гре́шныя; и я́коже не отри́нул еси́ подо́бную мне́ блудни́цу и гре́шную, прише́дшую и прикосну́вшуюся Тебе́, си́це умилосе́рдися и о мне́ гре́шнем, приходя́щем и прикаса́ющем Ти́ ся́; и я́коже не возгнуша́лся еси́ скве́рных ея́ у́ст и нечи́стых, целу́ющих Тя́, ниже́ мои́х возгнуша́йся скве́рнших о́ныя у́ст и нечи́стших, ниже́ ме́рзких мои́х и нечи́стых усте́н, и скве́рнаго и нечи́стейшаго моего́ язы́ка. Но да бу́дет ми́ у́гль пресвята́го Твоего́ Те́ла, и честны́я Твоея́ Кро́ве, во освяще́ние и просвеще́ние и здра́вие смире́нней мое́й души́ и те́лу, во облегче́ние тя́жестей мно́гих мои́х согреше́ний, в соблюде́ние от вся́каго диа́вольскаго де́йства, во отгна́ние и возбране́ние зла́го моего́ и лука́ваго обы́чая, во умерщвле́ние страсте́й, в снабде́ние за́поведей Твои́х, в приложе́ние Боже́ственныя Твоея́ благода́ти, и Твоего́ Ца́рствия присвое́ние. Не бо я́ко презира́яй прихожду́ к Тебе́, Христе́ Бо́же, но я́ко дерза́я на неизрече́нную Твою́ бла́гость, и да не на мно́зе удаля́яйся обще́ния Твоего́, от мы́сленнаго во́лка звероуловле́н бу́ду. Те́мже молю́ся Тебе́: я́ко еди́н сы́й Свя́т, Влады́ко, освяти́ мою́ ду́шу и те́ло, у́м и се́рдце, чревеса́ и утро́бы, и всего́ мя́ обнови́, и вкорени́ стра́х Тво́й во удесе́х мои́х, и освяще́ние Твое́ неотъе́млемо от мене́ сотвори́; и бу́ди ми́ помо́щник и засту́пник, окормля́я в ми́ре живо́т мо́й, сподобля́я мя́ и одесну́ю Тебе́ предстоя́ния со святы́ми Твои́ми, моли́твами и моле́ньми Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, невеще́ственных Твои́х служи́телей и пречи́стых си́л, и все́х святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших. Ами́нь
^ Его́ же, 9-я
Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мо́й, осла́би, оста́ви, очи́сти и прости́ ми́ гре́шному, и непотре́бному, и недосто́йному рабу́ Твоему́, прегреше́ния, и согреше́ния, и грехопаде́ния моя́, ели́ка Ти́ от ю́ности моея́, да́же до настоящего дне́ и часа́ согреши́х: а́ще в ра́зуме и в неразу́мии, а́ще в словесе́х или́ де́лех, или́ помышле́ниих и мы́слех, и начина́ниих, и все́х мои́х чу́вствах. И моли́твами безсе́менно ро́ждшия Тя́, Пречи́стыя и Присноде́вы Мари́и, Ма́тере Твоея́, еди́ныя непосты́дныя наде́жды и предста́тельства и спасе́ния моего́, сподо́би мя́ неосужде́нно причасти́тися пречи́стых, безсме́ртных, животворя́щих и стра́шных Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жи́знь ве́чную: во освяще́ние, и просвеще́ние, кре́пость, исцеле́ние, и здра́вие души́ же и те́ла, и в потребле́ние и всесоверше́нное погубле́ние лука́вых мои́х по́мыслов, и помышле́ний, и предприя́тий, и нощны́х мечта́ний, те́мных и лука́вых духо́в; я́ко Твое́ е́сть ца́рство, и си́ла, и сла́ва, и че́сть, и поклоне́ние, со Отце́м и Святы́м Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Последование ко Святому Причащению
^ Моли́тва 1-я, Васи́лия Великого
Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, Исто́чниче жи́зни и безсме́ртия, всея́ тва́ри ви́димыя и неви́димыя Соде́телю, безнача́льнаго Отца́ соприсносу́щный Сы́не и собезнача́льный, премно́гия ра́ди бла́гости в после́дния дни́ в пло́ть оболки́йся, и распны́йся, и погребы́йся за ны́ неблагода́рныя и злонра́вныя, и Твое́ю Кро́вию обнови́вый растле́вшее грехо́м естество́ на́ше, Са́м, Безсме́ртный Царю́, приими́ и мое́ гре́шнаго покая́ние, и приклони́ у́хо Твое́ мне́, и услы́ши глаго́лы моя́. Согреши́х бо, Го́споди, согреши́х на не́бо и пред Тобо́ю, и не́смь досто́ин воззре́ти на высоту́ сла́вы Твоея́: прогне́вах бо Твою́ бла́гость, Твоя́ за́поведи преступи́в, и не послу́шав Твои́х повеле́ний. Но Ты́, Го́споди, незло́бив сы́й, долготерпели́в же и многоми́лостив, не пре́дал еси́ мя́ поги́бнути со беззако́ньми мои́ми, моего́ вся́чески ожида́я обраще́ния. Ты́ бо ре́кл еси́, Человеколю́бче, проро́ком Твои́м: я́ко хоте́нием не хощу́ сме́рти гре́шника, но е́же обрати́тся и жи́ву бы́ти ему́. Не хо́щеши бо, Влады́ко, созда́ния Твое́ю руку́ погуби́ти, ниже́ благоволи́ши о поги́бели челове́честей, но хо́щеши все́м спасти́ся, и в ра́зум и́стины приити́. Те́мже и а́з, а́ще и недосто́ин е́смь небесе́ и земли́, и сея́ привре́менныя жи́зни, всего́ себе́ повину́в греху́, и сласте́м порабо́тив, и Тво́й оскверни́в о́браз; но творе́ние и созда́ние Твое́ бы́в, не отчаява́ю своего́ спасе́ния окая́нный, на Твое́ же безме́рное благоутро́бие дерза́я, прихожду́. Приими́ у́бо и мене́, Человеколю́бче Го́споди, я́коже блудни́цу, я́ко разбо́йника, я́ко мытаря́ и я́ко блу́днаго, и возми́ мое́ тя́жкое бре́мя грехо́в, гре́х взе́мляй ми́ра, и не́мощи челове́ческия исцеля́яй, тружда́ющияся и обремене́нныя к Себе́ призыва́яй и упокоева́яй, не прише́дый призва́ти пра́ведныя, но гре́шныя на покая́ние. И очи́сти мя́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, и научи́ мя́ соверша́ти святы́ню во стра́се Твое́м: я́ко да чи́стым све́дением со́вести моея́, святы́нь Твои́х ча́сть прие́мля, соединю́ся свято́му Те́лу Твоему́ и Кро́ви, и име́ю Тебе́ во мне́ живу́ща и пребыва́юща, со Отце́м, и Святы́м Твои́м Ду́хом. Е́й, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мо́й, и да не в су́д ми́ бу́дет прича́стие пречи́стых и животворя́щих Та́ин Твои́х, ниже́ да не́мощен бу́ду душе́ю же и те́лом, от е́же недосто́йне те́м причаща́тися, но да́ждь ми́, да́же до коне́чнаго моего́ издыха́ния, неосужде́нно восприима́ти ча́сть святы́нь Твои́х, в Ду́ха Свята́го обще́ние, в напу́тие живота́ ве́чнаго, и во благоприя́тен отве́т на Стра́шнем суди́щи Твое́м: я́ко да и а́з со все́ми избра́нными Твои́ми о́бщник бу́ду нетле́нных Твои́х бла́г, я́же угото́вал еси́ лю́бящим Тя́, Го́споди, в ни́хже препросла́влен еси́ во ве́ки. Ами́нь.
^ Его́ же, 8-я
Не́смь дово́лен, Влады́ко Го́споди, да вни́деши под кро́в души́ моея́; но поне́же хо́щеши Ты́, я́ко Человеколю́бец, жи́ти во мне́, дерза́я приступа́ю; повелева́еши, да отве́рзу две́ри, я́же Ты́ еди́н созда́л еси́, и вни́деши со человеколю́бием я́коже еси́, вни́деши и просвеща́еши помраче́нный мо́й по́мысл. Ве́рую, я́ко сие́ сотвори́ши: не бо блудни́цу, со слеза́ми прише́дшую к Тебе́, отгна́л еси́; ниже́ мытаря́ отве́ргл еси́ пока́явшася; ниже́ разбо́йника, позна́вша Ца́рство Твое́, отгна́л еси́; ниже́ гони́теля пока́явшася оста́вил еси́, е́же бе́: но от покая́ния Тебе́ прише́дшия вся́, в лице́ Твои́х друго́в вчини́л еси́, Еди́н сы́й благослове́нный всегда́, ны́не и в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
^ Псало́м 23
Госпо́дня земля́, и исполне́ние ея́, вселе́нная, и вси́ живу́щии на не́й. То́й на моря́х основа́л ю́ е́сть, и на река́х угото́вал ю́ е́сть. Кто́ взы́дет на го́ру Госпо́дню? Или́ кто́ ста́нет на ме́сте святе́м Его́? Непови́нен рука́ма и чи́ст се́рдцем, и́же не прия́т всу́е ду́шу свою́, и не кля́тся ле́стию и́скреннему своему́. Се́й прии́мет благослове́ние от Го́спода, и ми́лостыню от Бо́га, Спа́са своего́. Се́й ро́д и́щущих Го́спода, и́щущих лице́ Бо́га Иа́ковля. Возми́те врата́ кня́зи ва́ша, и возми́теся врата́ ве́чная; и вни́дет Ца́рь Сла́вы. Кто́ е́сть се́й Ца́рь Сла́вы? Госпо́дь кре́пок и си́лен, Госпо́дь си́лен в бра́ни. Возми́те врата́ кня́зи ва́ша, и возми́теся врата́ ве́чная, и вни́дет Ца́рь Сла́вы. Кто́ е́сть се́й Ца́рь Сла́вы? Госпо́дь си́л, То́й е́сть Ца́рь Сла́вы.
^ Моли́тва 5-я, святого Васи́лия Великого
Ве́м, Го́споди, я́ко недосто́йне причаща́юся пречи́стаго Твоего́ Те́ла и честны́я Твоея́ Кро́ве, и пови́нен е́смь, и су́д себе́ я́м и пию́, не разсужда́я Те́ла и Кро́ве Тебе́ Христа́ и Бо́га моего́, но на щедро́ты Твоя́ дерза́я прихожду́ к Тебе́ ре́кшему: яды́й Мою́ пло́ть, и пия́й Мою́ кро́вь, во Мне́ пребыва́ет, и А́з в не́м. Умилосе́рдися у́бо, Го́споди, и не обличи́ мя́ гре́шнаго, но сотвори́ со мно́ю по ми́лости Твое́й; и да бу́дут ми́ свята́я сия́ во исцеле́ние, и очище́ние, и просвеще́ние, и сохране́ние, и спасе́ние, и во освяще́ние души́ и те́ла; во отгна́ние вся́каго мечта́ния, и лука́ваго дея́ния, и де́йства диа́вольскаго, мысленнe во удесе́х мои́х де́йствуемаго, в дерзнове́ние и любо́вь, я́же к Тебе́; во исправле́ние жития́ и утвержде́ние, в возраще́ние доброде́тели и соверше́нства; во исполне́ние за́поведей, в Ду́ха Свята́го обще́ние, в напу́тие живота́ ве́чнаго, во отве́т благоприя́тен на Стра́шнем суди́щи Твое́м: не в су́д или́ во осужде́ние.
Подготовка к Причастию – проще, чем вы думали!
Раньше люди причащались без подготовки. Потом правило росло-росло и сейчас оно такое большое, что превратилось в стену между Христом и верующими. Стену между Богом и беременными, родившими, многодетными, слабыми, больными, новоначальными и школьниками.
Дьявол уловил в этот капкан кучу народа , которые теперь думают, что Причастие – это только награда праведника, который “всё вычитал”. И не знают, что прежде всего – это спасение для грешника.
Люди думают, что нужно обязательно поститься три дня, прочитать три канона, Последование, утренние и вечерние молитвы, ещё со всеми помириться, быть на вечерней службе, исповедаться, прийти натощак иначе причаститься нельзя ! Так думал и я, пока не стал священником.
Есть ли каноны?
Каноны и правила Православной Церкви требуют причащения натощак (если человек не при смерти) и воздержания от брачного ложа накануне . На пост, молитвы и исповедь перед Причастием – каноны не указывают. Это благочестивая традиция. Она помогает человеку настроиться.
Пост перед причастием
Три дня поста – это для тех, кто давно не причащался. Если вы причащаетесь раз в неделю / в месяц, достаточно поста в среду и пятницу. Да, в субботу не нужно поститься. Священники не постятся. Да и мирян за это раньше отлучали от Церкви, читайте 64 апостольское правило:
К слову, правила апостолов (8-е и 9-е) требуют отлучать от Церкви и тех, кто был на Литургии и не причастился , и тех, кто не причащался 3 недели .
Последование ко Святому Причащению
Состоит оно из двух частей. I. Канон ко причащению II. молитвы перед причащением. Молитвы эти начали появляться в 4-6 веках. Во времена Иоанна Златоуста их читали, стоя в длинной очереди к Чаше. В 11-12 вв. Последование вошло в практику в монастырях. А в 14 веке и среди мирян.
Чтение канона занимает 15 минут, молитв – ещё 20. Взрослого здорового человека без этого канона я не допускаю. Потому что не найти 15 минут на молитву – на мой взгляд – крайнее неуважение к Тайнам Христовым. А вот со школьника – уже не требую. Здесь родители должны встать с ребёнком дома и сказать: “помолись с нами перед Причастием немного”. Это на их совести. Заметил, что дети сами молиться ещё стесняются .
Три канона
Три канона – Покаянный, Богородице и Ангелу-хранителю – вошли в правило ещё позже. Читал где-то у прав. Иоанна Кронштадтского совет священникам: “не запрещайте прихожанам читать три канона, потому что это хорошая благочестивая народная традиция ” (привожу по памяти, кто найдёт, скиньте ссылку) .
С 1990-е годы это стало нормой, и теперь священники это требуют. Но некоторые считают (в их числе и я), что делать чтение этих канонов и акафистов обязательным условием для причастия неверно.
Но читать их очень советую! Чтобы легче было распределите их на неделю. Можно заменять акафистами, другими канонами. Духовная жизнь человека должна быть интересной и разнообразной. Иногда прошу не читать эти каноны тех, кто причащается впервые и может их не осилить.
Исповедь
В Православной Греции редкому священнику разрешено исповедовать. Поэтому там исповедь и причастие – никак не связаны, и это норма. У нас без исповеди к Чаше не пускают . И это хорошо! Так, человек с улицы, зашедший поставить свечку – не согрешит. Но если Вы причащаетесь как надо – каждое воскресенье, не нужно копаться в себе, ища грехи . Совесть не обличает – просто благословитесь на Причастие у знакомого батюшки.
Хорошие священники
Всё чаще слышу призывы священников причащаться часто! А вот слова известного блогера, потомственного священника Павла Островского:
Какие трезвые и смелые слова!
Вы должны понимать, что священники разные бывают. Поговорите с батюшкой на исповеди, определите с ним частоту причащения и размер правила. Если не нашли понимания, поищите другого священника. Как говорится, “Каждый выбирает для себя. “
Выводы
В Причащении Тела и Крови Христовых – весь смысл духовной жизни. Если Вы верный христианин, поститесь в среду и пятницу, то прочитав Последование перед причащением и очистив совесть на исповеди, Вы можете натощак приступать к Чаше.
Если Вы беременная или кормящая, поститься нельзя. Если Вы можете прийти только на Литургию с ребёнком – найдите священника, который будет Вас причащать вместе с младенцем.
Если Вы при смерти, ни один священник не потребует с вас никакой подготовки, приедет и причастит. Если здоровы, старайтесь читать в течение недели каноны и акафисты. Желаю всем непрестанного и всегда достойного причащения Святых Христовых Таин!
Источник статьи:
^ Тропари́, гла́с 8-й
Беззако́ния моя́ пре́зри, Го́споди, от Де́вы рожде́йся, и се́рдце мое́ очи́сти, хра́м то́ творя́ пречи́стому Твоему́ Те́лу и Кро́ви, ниже́ отри́ни мене́ от Твоего́ лица́, без числа́ име́яй ве́лию ми́лость.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Во прича́стие святы́нь Твои́х ка́ко дерзну́ , недосто́йный? А́ще бо дерзну́ к Тебе́ приступи́ти с досто́йными, хито́н мя́ облича́ет, я́ко не́сть вече́рний, и осужде́ние исхода́тайствую многогре́шной души́ мое́й. Очи́сти, Го́споди, скве́рну души́ моея́, и спаси́ мя́, я́ко Человеколю́бец.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Мно́гая мно́жества мои́х, Богоро́дице, прегреше́ний, к Тебе́ прибего́х, Чи́стая, спасе́ния тре́буя: посети́ немощству́ющую мою́ ду́шу, и моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да́ти ми́ оставле́ние, я́же соде́ях лю́тых, Еди́на благослове́нная.
[Во Святу́ю же Четыредеся́тницу:
Егда́ сла́внии ученицы́ на умове́нии ве́чери просвеща́хуся, тогда́ Иу́да злочести́вый сребролю́бием неду́говав омрача́шеся, и беззако́нным судия́м Тебе́ пра́веднаго Судию́ предае́т. Ви́ждь, име́ний рачи́телю, си́х ра́ди удавле́ние употреби́вша: бежи́ несы́тыя души́, Учи́телю такова́я дерзну́вшия. И́же о все́х благи́й Го́споди, сла́ва Тебе́.
^ Моли́тва 4-я, святого Иоа́нна Дамаски́на
Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, еди́не име́яй вла́сть челове́ком оставля́ти грехи́, я́ко бла́г и Человеколю́бец пре́зри моя́ вся́ в ве́дении и не в ве́дении прегреше́ния, и сподо́би мя́ неосужде́нно причасти́тися Боже́ственных, и пресла́вных, и пречи́стых, и животворя́щих Твои́х Та́ин, не в тя́жесть, ни в му́ку, ни в приложе́ние грехо́в, но во очище́ние, и освяще́ние, и обруче́ние бу́дущаго Живота́ и ца́рствия, в сте́ну и по́мощь, и в возраже́ние сопроти́вных, во истребле́ние мно́гих мои́х согреше́ний. Ты́ бо еси́ Бо́г ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Отце́м, и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Как вести себя перед обрядом?
Учитывая, что во время причастия верующий прикасается к святыне, необходимо очистить тело и душу прежде, чем переходить к совершению таинства. Для этого ограничивают себя в пище (придерживаются поста) и читают молитвенные тексты.
Подробнее о том, какие рекомендации положено выполнять причастнику (человеку, готовящемуся к причастию):
- соблюдается пост (рекомендуется 3 дня не употреблять мясо, а также молочные продукты);
- в течение нескольких дней (пока верующий ограничивает себя в животной пище) нужно отказываться от развлечений, одновременно читается Евангелие, духовная литература;
- произносится молитва трехканонник (совмещенный, т. к. объединяет три канона: покаянный, обращенный к Иисусу Христу, молебный – ко Богородице, канон Ангелу-Хранителю);
- днем ранее в вечерние часы посещается Богослужение, главная цель – исповедаться, но служба также важна для души, особенно на этапе подготовки к причастию;
- начиная с полуночи в преддверии дня, когда планируется совершать таинство причастия, вплоть до проведения самого обряда не следует употреблять пищу, рекомендуется пить воду;
- в день совершения таинства причащения не следует курить;
- непосредственно перед обрядом нужно заранее совершить крестное знамение, если сделать это позднее, можно случайно задеть святыню;
- руки перед собой складывают крестообразно;
- подходя к чаше, произносят свое имя, принимают дар, целуют.
Когда все основные действия были выполнены, нужно отойти на запивку, при этом не следует параллельно выполнять крестное знамение или другие действия. По окончании причастия рекомендуется прочитать акафист (благодарственные молитвы). Все необходимые тексты можно найти в молитвослове или на бесплатных религиозных онлайн ресурсах. Если нет под рукой молитвослова, необходимо скачать молитвенные тексты, которые понадобятся.
При этом читают последование ко святому причащению, состоит оно из канона и других молитв, например, отмечают Правило для готовящихся служити. В период Светлой Седмиц добавляют еще Пасхальный канон.
Приходя́ же причаститься, произноси мы́сленно эти стихи́ Метафра́ста:
Се́ приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию.Соде́телю, да не опали́ши мя́ приобще́нием:О́гнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй.Но у́бо очи́сти мя́ от вся́кия скве́рны.
Зате́м:
Ве́чери Твоея́ та́йныя дне́сь, Сы́не Бо́жий, прича́стника мя́ приими́; не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти́ да́м, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя́: помяни́ мя́, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.
И стихи́:
Боготворя́щую Кро́вь ужасни́ся, челове́че, зря́:
О́гнь бо е́сть, недосто́йныя попаля́яй.
Боже́ственное Те́ло и обожа́ет мя́ и пита́ет:
Обожа́ет ду́х, у́м же пита́ет стра́нно.
Пото́м тропари́:
Услади́л мя́ еси́ любо́вию, Христе́, и измени́л мя́ еси́ Боже́ственным Твои́м раче́нием; но попали́ огне́м невеще́ственным грехи́ моя́, и насы́титися е́же в Тебе́ наслажде́ния сподо́би: да лику́я возвелича́ю, Бла́же, два́ прише́ствия Твоя́.
Во све́тлостех Святы́х Твои́х ка́ко вни́ду недосто́йный? А́ще бо дерзну́ совни́ти в черто́г, оде́жда мя́ облича́ет, я́ко не́сть бра́чна, и свя́зан изве́ржен бу́ду от А́нгелов. Очи́сти, Го́споди, скве́рну души́ моея́, и спаси́ мя́, я́ко Человеколю́бец.
Та́кже моли́тву:
Влады́ко Человеколю́бче, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мо́й, да не в су́д ми́ бу́дут Свята́я сия́, за е́же недосто́йну ми́ бы́ти: но во очище́ние и освяще́ние души́ же и те́ла, и во обруче́ние бу́дущия жи́зни и ца́рствия. Мне́ же, е́же прилепля́тися Бо́гу, бла́го е́сть, полага́ти во Го́споде упова́ние спасе́ния моего́.
И еще́:
Ве́чери Твоея́ та́йныя … (См. вы́ше)
Последование ко Святому Причащению
Основные разделы Молитвослова
Текст | Скачать гражданским шрифтом .DOC | Скачать гражданским шрифтом PDF | Скачать на церковно-славянском PDF |
---|---|---|---|
Молитвы утренние | Скачать | Скачать | Скачать |
Помянник | Скачать | Скачать | Скачать |
Молитвы на сон грядущим | Скачать | Скачать | Скачать |
Трехканонник (Объединенные каноны Господу, Богородице и Ангелу-Хранителю) | Скачать | Скачать | Скачать |
Канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу | Скачать | Скачать | Скачать |
Канон молебный ко Пресвятой Богородице | Скачать | Скачать | Скачать |
Канон Ангелу Хранителю | Скачать | Скачать | Скачать |
Последование ко Святому Причащению | Скачать | Скачать | Скачать |
Благодарственные молитвы после Причащения | Скачать | Скачать | Скачать |
Часы и Изобразительны | Скачать | Скачать | |
Тропари, кондаки и величания на праздники Господни, Богородичны, святых великих | Скачать | Скачать | Скачать |
Тропари, кондаки и величания иконам Божией Матери | Скачать | Скачать | Скачать |
Тропари, богородичны и кондаки воскресные восьми гласов | Скачать | Скачать | Скачать |
Тропари, и кондаки дневные на всю седмицу | Скачать | Скачать | Скачать |
Тропари, кондаки и величания общие святым | Скачать | Скачать | Скачать |
Панихида для чтения мирянами | Скачать | Скачать | |
Канон о усопшем (усопшей) | Скачать | Скачать | |
Лития (окончание панихиды и заупокойного канона) | Скачать | Скачать | |
Молитва на принятие просфоры и святой воды | Скачать | Скачать | |
Молитва перед выходом из дома | Скачать | Скачать | |
Молитва оптинских старцев | Скачать | Скачать | |
Молитвы до и после еды | Скачать | Скачать | |
Молитвы благодарственные | Скачать | Скачать | |
Призывание помощи духа святаго на всякое дело доброе | Скачать | Скачать | |
Молитва перед началом и по окончании всякого дела | Скачать | Скачать | |
Молитва о путешествующих | Скачать | Скачать | |
Молитва по соглашению | Скачать | Скачать | |
Пяточисленные молитвы | Скачать | Скачать | |
Богородичное правило | Скачать | Скачать | |
Чин 12 псалмов | Скачать | Скачать | |
Правило от осквернения | Скачать | Скачать | Скачать |
Молитвы различные (на потребу) | Скачать | ||
Полуношница Вседневная | Скачать | Скачать | |
Полуношница Субботняя | Скачать | Скачать | |
Полуношница Воскресная с каноном Троице | Скачать | Скачать | |
Повечерие малое с каноном Божией Матери | Скачать | Скачать |
Памятка готовящемуся ко Святому Причащению
Таинство Причащения не может совершаться без соответствующего приготовления. Моление и раскаяние – основные этапы подготовки, но этого недостаточно. Если вы исполняете установленные предписания, это приветствуется, но весь образ жизни должен проходить согласно евангельским принципам. Церковь и религия полны прощения, но лицемерие и так называемая «однодневная святость», когда следование устоям христианства проявляется спонтанно, в одну секунду, не приветствуются слишком горячо. Особенно, если прошлая жизнь была полна греховности. Нужно желать перемен и единения с Творцом всей душой, чтобы посыл шел из ее глубин, а не из корыстных мотивов или слепого страха.
Молиться перед причащением можно в доме либо в храме. Тот, кто хочет разделить Святую Христову Тайну, обязан готовить к этому свой дух, проводя долгие часы в молении и участвуя в богослужении в церкви. Непосредственно перед процедурой посещается вечерняя служба.
Молитвенное приготовление включает прочтение нескольких особых текстов:
- Последование ко Святому Причащению;
- Канон покаянный к Христу;
- Канон молебный к Богородице;
- Канон Ангелу-Хранителю;
- Акафист ко Святому Причащению.
Если все происходит в Светлую седмицу, можно заменить прочтение вышеупомянутых молитвословий Пасхальным каноном. Однако если вы располагаете свободным временем, не упускайте возможность вычитать все акафисты и каноны.
Очищение духовное обязательно подкрепляется литургическим постом. Если вы отпали из веры, никогда не постились прежде и являетесь новеньким в вере, священник может назначить дополнительное ограничение в виде трехдневного или семидневного поста. Воздержание от скоромной пищи – не единственная часть поста. Следует питаться как можно скромнее и умереннее, прекратить на время просмотр развлекательных шоу, не посещать игровые представления, оставить прослушивание светской музыки. Если вы живете в браке, за день и до после Причащения не вступайте в телесный акт общения со второй половиной.
За полдня до причастия прекращается полностью прием питья и пищи, это же касается табачных изделий. Церковь делает исключение для тех, кто обязан принимать лекарства по расписанию. Физическая чистота сопровождается соответствующим душевным настроем. Злость, обиды, раздражительность, завистливые и прочие дурные мысли полностью оставляются – они недопустимы. Проводите время наедине с собой и в молитвах, читайте Евангелие и другие духовные литературные источники.
Таинство Причащения начинается только после того, как вы очистите духовную составляющую при Таинстве Покаяния. Если говорить проще, следует покаяться в грехах Всевышнему, а епископ или священник освидетельствуют акт. До исповеди помиритесь со своими обидчиками, попросите прощения у тех, кого обидели вы. Сама цель исповеди заключается в том, чтобы обнаружить скрытое в своем характере, выявить черты и эмоции, которые мешают праведной жизни согласно религиозным уставам. Излейте все, что лежит камнем на душе, но при этом не ищите оправдания и не обвиняя других в личных бедах и несчастьях.
Идеально, если исповедь состоялась накануне причастия. Так у вас останется время для участия в утренней литургии. Не опаздывайте, появитесь в храме заранее: опоздание расценивается как неуважение к Богу, служителям церкви и прихожанам. Детей в возрасте до семи лет причащают без проведения исповеди.
Подписывайтесь
на наш канал или в
Следи за нами в соц. сетях!
Обзор мобильных приложений
Существуют особые мобильные приложения,
которые помогают разобраться в составляющих частях службы. Ниже мы их приводим
с небольшими пояснениями.
Полный православный молитвослов
— бесплатное приложение миссионерского отдела Московской епархии.
В нем собраны основные молитвы,
акафисты, каноны, Псалтирь, тексты богослужений на церковнославянском (в том
числе и гражданским шрифтом) и русском языках, а также Библия в русском
Синодальном переводе и в переводах РБО на языки других народов. Можно открыть
текст молитв одновременно на двух языках.
Есть возможность слушать молитвы и
одновременно следить за текстом, который подсвечивается в процессе воспроизведения.
Можно записать имена о здравии и упокоении в помянник.
Приложение пополняется новыми текстами и
переводами. Есть раздел, где представлены основные службы суточного круга в
русском переводе для совершения мирянским чином в домашней молитве, а также
книги для духовенства (служебник и требник).
Традиционный календарь с месяцесловом,
житиями святых и описаниями праздников, тропарями и кондаками на
церковнославянском языке, литургическими чтениями, мыслями старцев. Также есть
молитвослов, тексты служб на церковнославянском языке, Библия в синодальном
переводе.
Приложение включает в себя полный
календарь на 2018–2021 гг. включительно и не требует подключения к интернету.
Православное богослужение
Приложение состоит из двух разделов. В раздел «Календарь» включены: употребляемые на богослужении чтения в русском переводе (синодальный, РБО, епископа Кассиана (Безобразова), архимандрита Ианнуария (Ивлиева), на церковнославянском языке, на греческом, английском, немецком и итальянском языках, полный православный месяцеслов с житиями избранных святых, песнопения, тексты для душеполезного чтения, колонка «В этот день» (с информацией о значимых людях или событиях), избранные проповеди, ссылка на богослужебные указания на сайте Московской Патриархии, ссылка на YouTube-канал с трансляцией богослужения на русском языке.
В разделе «Богослужение» можно найти чинопоследования основных служб на церковнославянском языке, в русском переводе, есть возможность параллельного перевода в том числе полный текст Литургии. Содержание службы меняется в зависимости от праздника. Кроме того, в разделе «домашнее молитвенное правило» содержатся чины утрени и вечерни, адаптированные для мирян.
Календарь православный
— приложение, созданное при поддержке портала «Православие.ru»:
Приложение отображает календарь (новый и старый стиль) с указанием Пасхи, великих и двунадесятых праздников, а также постных дней. Есть возможность просмотра молитв и икон святых, поминаемых в указанный день, литургических чтений. Содержит Мысли на каждый день года свт. Феофана Затворника.
В приложении собраны утренние и вечерние
молитвы, Правило ко Святому Причащению, основные православные молитвы, большое
количество молитв святым с их кратким житием, молитвы на разные случаи жизни,
множество икон с описанием и просветительские видео.
Все молитвы даны на церковнославянском
языке с пояснениями и переводом на русский. Также есть аудиомолитвы. В разделе
«Календарь» даны библейские чтения на каждый день. Раздел «Книги» содержит
Псалтирь, Пятикнижие, Евангелия в синодальном переводе и текст Литургии. Также
данное приложение поможет найти ближайшие православные храмы в разделе «Храмы
на карте».
До Рождества осталось совсем немного времени. Мы с вами прошли долгий путь. Поговорили о том, что такое молитва, о личной и совместной молитве, попытались осмыслить, с чем мы приходим к Богу утром и вечером. Мы разобрали основные службы суточного круга — Вечерню и Утреню. Надеемся, это поможет вам более осознанно участвовать в богослужении. В следующем материале нашего цикла поразмышляем над текстами Рождественской службы. А в конце вас ждет небольшой подарок — подборка материалов на тему Рождества.
Екатерина и Дарья Смирновы, Владимир Стрелов, Колледж «Наследие»
^ Моли́тва 7-я, святого Иоа́нна Златоустого
Бо́же, осла́би, оста́ви, прости́ ми́ согреше́ния моя́, ели́ка Ти́ согреши́х, а́ще сло́вом, а́ще де́лом, а́ще помышле́нием, во́лею или́ нево́лею, ра́зумом или́ неразу́мием, вся́ ми́ прости́ я́ко бла́г и Человеколю́бец, и моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, у́мных Твои́х служи́телей и святы́х си́л, и все́х святы́х от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших, неосужде́нно благоволи́ прия́ти ми́ свято́е и пречи́стое Твое́ Те́ло и честну́ю Кро́вь, во исцеле́ние души́ же и те́ла, и во очище́ние лука́вых мои́х помышле́ний. Я́ко Твое́ е́сть ца́рство и си́ла и сла́ва, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
^ Моли́тва 10-я, святого Иоа́нна Дамаски́на
Пред две́рьми хра́ма Твоего́ предстою́, и лю́тых помышле́ний не отступа́ю; но Ты́, Христе́ Бо́же, мытаря́ оправди́вый, и ханане́ю поми́ловавый, и разбо́йнику рая́ две́ри отве́рзый, отве́рзи ми́ утро́бы человеколю́бия Твоего́ и приими́ мя́ приходя́ща и прикаса́ющася Тебе́, я́ко блудни́цу, и кровоточи́вую: о́ва у́бо кра́я ри́зы Твоея́ косну́вшися, удо́бь исцеле́ние прия́т, о́ва же пречи́стеи Твои́ но́зе удержа́вши, разреше́ние грехо́в понесе́. А́з же, окая́нный, все́ Твое́ Те́ло дерза́я восприя́ти, да не опале́н бу́ду; но приими́ мя́, я́коже о́ныя, и просвети́ моя́ душе́вныя чу́вства, попаля́я моя́ грехо́вныя вины́, моли́твами безсе́менно Ро́ждшия Тя́, и Небе́сных си́л; я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.
^ Начало обычное
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, поми́луй на́с. Ами́нь.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сы́й и вся́ исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны́, и очи́сти ны́ от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй на́с. (Трижды)
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй на́с; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Три́жды)
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче на́ш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хле́б на́ш насу́щный да́ждь на́м дне́сь; и оста́ви на́м до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ на́с во искуше́ние, но изба́ви на́с от лука́ваго.
Го́споди, поми́луй. (12 раз)
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Покло́н)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Покло́н)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Покло́н)