Часослов на церковно-славянском языке. чин вечерни

Немного истории

В процессе становления литургического языка богослужений активно приняли участие два брата – святые Кирилл и Мефодий. Они были жителями города Солунь (современный греческий город Солоники), поэтому большое влияние на формирование церковно — славянского языка оказал греческий.

Святые Кирилл и Мефодий

Очевидно, что он должен являться основным языком в жизни Церкви. А его непонимание свидетельствует лишь о нашем невежестве и необразованности. Нам всё непонятно, пока мы не начнём изучать тот или иной вопрос.

Сейчас всем доступны учебные пособия, интернет – ресурсы, православные курсы для восполнения пробелов в знаниях. Тем более, для мирян нет разногласий: молитвы утренние читать на церковнославянском языке, или на русском.

О живых

Помяни́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, ми́лости и щедро́ты Твоя́ от ве́ка су́щия, и́хже ра́ди и вочелове́чился еси́, и распя́тие и смерть, спасе́ния ра́ди пра́во в Тя ве́рующих, претерпе́ти изво́лил еси́; и воскре́с из ме́ртвых, возне́слся еси́ на Небеса́ и седи́ши одесну́ю Бо́га Отца́, и призира́еши на смире́нныя мольбы́ всем се́рдцем призыва́ющих Тя. Приклони́ у́хо Твое́, и услы́ши смире́нное моле́ние мене́, непотре́бнаго раба́ Твоего́, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, Тебе́ за вся лю́ди Твоя́ принося́щаго. И в пе́рвых помяни́ Це́рковь Твою́ Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую, ю́же снабде́л еси́ честно́ю Твое́ю Кро́вию, и утверди́, и укрепи́, и разшири́, умно́жи, умири́, и непребори́му а́довыми враты́ во ве́ки сохрани́; раздира́ния Церкве́й утиши́, шата́ния язы́ческая угаси́, и ересе́й воста́ния ско́ро разори́ и искорени́, и в ничто́же си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха обрати. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй богохрани́мую страну́ на́шу, вла́сти и во́инство ея́, огради́ ми́ром их, и глаго́ли ми́рная и блага́я в сердца́х их о Це́ркви Твое́й Святе́й, и о всех лю́дех Твои́х, да и мы в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во правове́рии, и во вся́ком благоче́стии и чистоте́. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего Святе́йшего Патриа́рха Кири́лла, и святе́йшия вселе́нския патриа́рхи, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы правосла́вныя, иере́и же и диа́коны, и весь при́чет церко́вный, я́же поста́вил еси́ пасти́ слове́сное Твое́ ста́до, и моли́твами их поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй отца́ моего́ духо́внаго (имя его), и святы́ми его́ моли́твами прости́ моя́ согреше́ния. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй роди́тели моя́ (имена их), бра́тию и сестры́, и сро́дники моя́ по пло́ти, и вся бли́жния ро́да моего́, и дру́ги, и да́руй им ми́рная Твоя́ и преми́рная блага́я. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй во святого́рских монастыре́х, и в росси́йских, и во ине́х ме́стех живу́щия и пребыва́ющия отцы́ и бра́тию нашу, и сестры́, и моли́вами их поми́луй и мене́, гре́шнаго. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по мно́жеству щедро́т Твои́х вся священнои́ноки, и́ноки же и и́нокини, и вся в де́встве же и благогове́нии и по́стничестве живу́щия в монастыре́х, в пусты́нях, в пеще́рах, гора́х, столпе́х, затво́рех, разсе́линах ка́менных, острове́х же морски́х, и на вся́ком ме́сте влады́чествия Твоего́ правове́рно живу́щия, и благоче́стно служа́щия Ти, и моля́щияся Тебе́: облегчи́ им тяготу́, и уте́ши их скорбь, и к по́двигу от Тебе́ си́лу и кре́пость им пода́ждь, и моли́твами их да́руй ми оставле́ние грехо́в. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ста́рцы и ю́ныя, ни́щия и сироты́ и вдови́цы, и су́щия в боле́зни и в печа́лех, беда́х же и ско́рбех, обстоя́ниих и плене́ниих, темни́цах же и заточе́ниих, изря́днее же в гоне́ниих, Тебе́ ра́ди и ве́ры правосла́вныя, от язы́к безбо́жных, от отсту́пник и от еретико́в, су́щия рабы́ Твоя́, и помяни́ я́, посети́, укрепи́, уте́ши, и вско́ре си́лою Твое́ю осла́бу, свобо́ду и изба́ву им пода́ждь. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй благотворя́щия нам, ми́лующия и пита́ющия нас, да́вшия нам ми́лостыни, и запове́давшия нам недосто́йным моли́тися о них, и упокоева́ющия нас, и сотвори́ ми́лость Твою́ с ни́ми, да́руя им вся, я́же ко спасе́нию проше́ния, и ве́чных благ восприя́тие . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по́сланныя в слу́жбу, путеше́ствующия, отцы́ и бра́тию на́шу, и вся правосла́вныя христиа́ны . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй и́хже аз безу́мием мои́м соблазни́х, и от пути́ спаси́тельнаго отврати́х, к дело́м злым и неподо́бным приведо́х; Боже́ственным Твои́м Про́мыслом к пути́ спасе́ния па́ки возврати́ . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ненави́дящия и оби́дящия мя, и творя́щия ми напа́сти, и не оста́ви их поги́бнути мене́ ра́ди, гре́шнаго . (Поклон.)

Отступи́вшия от правосла́вныя ве́ры и поги́бельными ересьми́ ослепле́нныя, све́том Твоего́ позна́ния просвети́ и Святе́й Твое́й Апо́стольстей Собо́рней Це́ркви причти. Правове́рие же утверди́, и воздви́гни рог христиа́нский, и низпосли́ на нас ми́лости Твоя́ бога́тыя. (Поклон.)

Чи1нъ літjи њ ўс0пшихъ, ѓще нёсть сщ7eнника.

ГDи ї}се
хrтE
сн7е б9ій,
мlтвъ рaди
пречcтыz
твоеS мре,
и3 всёхъ сhхъ,
поми1луй нaсъ.
Ґми1нь.

Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.

ЦRю2 нбcный, ўтёшителю, дш7е и4стины, и4же вездЁ сhй, и3 вс‰
и3сполнszй, сокр0вище бlги1хъ, и3 жи1зни подaтелю, пріиди2 и3 всели1сz въ ны2,
и3 њчи1сти ны2 t всsкіz сквeрны, и3 сп7си2, бlже, дyшы нaшz.

Сhй б9е, сhй крёпкій, сhй безсмeртный, поми1луй нaсъ.

Слaва nц7Y, и3 сн7у, и3 с0му д¦у, и3 нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки
вэкHвъ. Ґми1нь.

Пресaz трbце, поми1луй нaсъ: гDи, њчи1сти грэхи2 нaшz: вLко, прости2
беззакHніz н†ша: сhй, посэти2 и3 и3сцэли2 нeмwщи нaшz, и4мене твоегw2 рaди.

ГDи, поми1луй.

Слaва nц7Y, и3 сн7у, и3 с0му д¦у, и3 нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки
вэкHвъ. Ґми1нь.

Џ§е нaшъ, и4же є3си2 на нб7сёхъ, да си1тсz и4мz твоE, да пріи1детъ
цrтвіе твоE, да бyдетъ в0лz твоS, ћкw на нб7си2 и3 на земли2. Хлёбъ нaшъ
насyщный дaждь нaмъ днeсь: и3 њстaви нaмъ д0лги нaшz, ћкоже и3 мы2 њставлsемъ
должникHмъ нaшымъ: и3 не введи2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.

Пріиди1те, поклони1мсz цReви нaшему бGу.

Пріиди1те, поклони1мсz и3 припадeмъ хrтY, цReви нaшему бGу.

Пріиди1те, поклони1мсz и3 припадeмъ самомY хrтY, цReви и3 бGу нaшему.

Pал0мъ §:

Живhй въ п0мощи вhшнzгw, въ кр0вэ бGа нбcнагw водвори1тсz, речeтъ
гDеви: застyпникъ м0й є3си2 и3 прибёжище моE, бGъ м0й, и3 ўповaю на него2. Ћкw
т0й и3збaвитъ тS t сёти л0вчи и3 t словесE мzтeжна: плещмA свои1ма њсэни1тъ тS,
и3 под8 крилB є3гw2 надёешисz: nрyжіемъ њбhдетъ тS и4стина є3гw2. Не ўбои1шисz t
стрaха нощнaгw, t стрэлы2 летsщіz во дни2, t вeщи во тьмЁ преходsщіz, t срsща и3
бёса полyденнагw. Падeтъ t страны2 твоеS тhсzща, и3 тьмA њдеснyю тебє2, къ тебё
же не прибли1житсz: nбaче nчи1ма твои1ма см0триши и3 воздаsніе грёшникwвъ
ќзриши. Ћкw ты2, гDи, ўповaніе моE: вhшнzго положи1лъ є3си2 прибёжище твоE. Не
пріи1детъ къ тебЁ ѕло2, и3 рaна не прибли1житсz тэлеси2 твоемY: ћкw ѓгGлwмъ
свои6мъ заповёсть њ тебЁ, сохрани1ти тS во всёхъ путeхъ твои1хъ. На рукaхъ
в0змутъ тS, да не когдA преткнeши њ кaмень н0гу твою2: на ѓспіда и3 васілjска
настyпиши, и3 поперeши львA и3 ѕмjz. Ћкw на мS ўповA, и3 и3збaвлю и5: покрhю и5,
ћкw познA и4мz моE. Воззовeтъ ко мнЁ, и3 ўслhшу є3го2: съ ни1мъ є4смь въ ск0рби,
и3змY є3го2 и3 прослaвлю є3го2: долгот0ю днjй и3сп0лню є3го2 и3 kвлю2 є3мY
спcніе моE.

Слaва, и3 нhнэ:
Ґллилyіа, ґллилyіа,
ґллилyіа, слaва
тебE б9е, три1жды.

И# тропари2 сі‰, глaсъ д7:

Со дyхи првdныхъ
скончaвшихсz,
дyшу рабA
твоегw2
сп7се ўпок0й, сохранsz ю5 во бlжeнной
жи1зни, ћже ў тебE чlвэколю1бче.

Въ пок0ищи твоeмъ гDи,
и3дёже вси2 сjи твои2 ўпокоевaютсz,
ўпок0й и3 дyшу рабA
твоегw2 ,
ћкw є3ди1нъ є3си2 чlвэколю1бецъ.

Слaва: Ты2 є3си2 бGъ
сошeдый во ѓдъ, и3 ќзы њковaнныхъ
разрэши1вый, сaмъ и3 дyшу
рабA твоегw2
ўпок0й.

И# нhнэ: Е#ди1на чcтаz
и3 непор0чнаz дв7о, бGа
без8 сёмене р0ждшаz, моли2 сп7сти1сz
души2 є3гw2 .

Кондaкъ, глaсъ }:

Со сhми ўпок0й хrтE
дyшу рабA
твоегw2 ,
и3дёже нёсть болёзнь, ни печaль, ни
воздыхaніе, но жи1знь безконeчнаz.

Јкосъ:

Сaмъ є3ди1нъ є3си2 безсмeртный,
сотвори1вый и3 создaвый человёка, земнjи
ќбw t земли2 создaхомсz,
и3 въ зeмлю тyюжде
п0йдемъ, ћкоже повелёлъ є3си2 создaвый мS
и3 рекjй ми2: ћкw
землS є3си2 и3 въ зeмлю
tи1деши, ѓможе вси2 человёцы п0йдемъ,
надгр0бное рыдaніе творsще
пёснь: ґллилyіа, ґллилyіа,
ґллилyіа.

ЧCтнёйшую херув‡мъ, и3 слaвнэйшую без8 сравнeніz сераф‡мъ, без8
и3стлёніz бGа сл0ва р0ждшую, сyщую бцdу тS величaемъ.

Тaже: Слaва, и3 нhнэ: ГDи поми1луй, три1жды. Бlгослови2.

Моли1твами сhхъ nтє1цъ нaшихъ, гDи ї}се хrтE, б9е нaшъ, поми1луй нaсъ,
ґми1нь.

Вёчнаz вaшz пaмzть,
достобlжeнніи nтцы2 и3 брaтіz нaшz, приснопоминaеміи.
Три1жды.

ДушA є3гw2 во бlги1хъ водвори1тсz, и3 пaмzть
є3гw2 въ р0дъ и3 р0дъ.

Сhй б9е, сhй крёпкій, сhй безсмeртный, поми1луй нaсъ.

Лингвистическая характеристика[ | ]

Фонетика и фонология

Характеристики произношения церковнославянского языка:

отсутствует редукция гласных в безударных слогах. Например, о и е в безударном положении читаются как и (как в северных окающих диалектах), в то время как в русском литературном произношении они превращаются в / и /;

буква е никогда не читается как ё (собственно, в церковнославянском письме буквыё нет вообще), что отражено и в заимствованиях из церковнославянского в русский:небо/нёбо, одежда/одёжа, надежда/надёжа (первое слово каждой пары заимствовано из церковнославянского, второе — исконно русское);

  • буква г читалась как звонкий фрикативный согласный (как в южнорусских диалектах или приблизительно как в украинском языке), а не как смычный в русском литературном произношении; в позиции оглушения превращается в
    (Мы̀) є҆смы̀
    2-е л. (Ты̀) є҆сѝ (Вы̀) є҆ста̀ (Вы̀) є҆стѐ
    3-е л. (Ѻнъ) єсть (Ѻна̀) є҆ста̀ (Ѻнѝ) сꙋ́ть

    Отрицательная форма настоящего времени:

    ед. ч. дв. ч. мн. ч.
    1-е л. (Азъ) нѣ́смь (Мы̀) нѣсва̀ (Мы̀) нѣсмы̀
    2-е л. (Ты̀) нѣсѝ (Вы̀) нѣста̀ (Вы̀) нѣстѐ
    3-е л. (Ѻнъ) нѣ́сть (Ѻна̀) нѣста̀ (Ѻнѝ) нѣсꙋ́ть

    Будущее время:

    ед. ч. дв. ч. мн. ч.
    1-е л. (Азъ) бꙋ́дꙋ (Мы̀) бꙋ́дева (Мы̀) бꙋ́демъ
    2-е л. (Ты̀) бꙋ́деши (Вы̀) бꙋ́дета (Вы̀) бꙋ́дете
    3-е л. (Ѻнъ) бꙋ́детъ (Ѻна̀) бꙋ́дета (Ѻнѝ) бꙋ́дꙋтъ
    Аорист:

    (Мы̀) бы́хомъ
    2-е л. (Ты̀) бы́(сть) (Вы̀) бы́ста (Вы̀) бы́сте
    3-е л. (Ѻнъ) бы́(сть) (Ѻна̀) бы́ста (Ѻнѝ) бы́ша

    Имперфект:

    ед. ч. дв. ч. мн. ч.
    1-е л. (Азъ) бѧ́хъ (Мы̀) бѧ́хова (Мы̀) бѧ́хомъ
    2-е л. (Ты̀) бѧ́ше (Вы̀) бѧ́ста (Вы̀) бѧ́сте
    3-е л. (Ѻнъ) бѧ́ше (Ѻна̀) бѧ́ста (Ѻнѝ) бѧ́хꙋ

    Особая (средняя) форма от имперфекта:

    ед. ч. дв. ч. мн. ч.
    1-е л. (Азъ) бѣ́хъ (Мы̀) бѣ́хова (Мы̀) бѣ́хомъ
    2-е л. (Ты̀) бѣ́ (Вы̀) бѣ́ста (Вы̀) бѣ́сте
    3-е л. (Ѻнъ) бѣ́ (Ѻна̀) бѣ́ста бѣ́ша/бѣ́хꙋ

    Инфинитив образуется с помощью суффикса «-ти»: ѡ҆брѣ́зати ‘обрезать’, написа́ти ‘написать’.

    Аорист 1 лица единственного числа образуется с помощью окончания «-хъ»: Азъ писа́хъ (я написал) или Азъ ѹ҆снꙋ́хъ и҆ спа́въ возста́хъ. Также в прошлом времени 3 лица множественного числа есть окончание «-ша»: Ѻни придо́ша

    ,слы́шаша ,положи́ша . Однако перфект образуется с помощью окончания «-лъ»: ѡ҆брѣла̀ — обрела.

    Синтаксис

    Как и в русском языке, простое предложение чаще всего состоит из подлежащего и сказуемого, причём подлежащее стоит в именительном падеже. Сказуемое же может быть выражено глаголом, именной частью речи или именной частью речи со вспомогательным глаголом.

    В области синтаксиса заметно греческое влияние в употреблении ряда конструкций:

    1. именительный падеж в качестве приложения при звательном падеже,
    2. родительный падеж с предлогом, обозначающий агенс в пассивной конструкции,
    3. множественное число среднего рода слов-определений в функции субстантивированного обобщения,
    4. винительный падеж с инфинитивом при глаголах речи, чувств.

    Много общего в синтаксисе причастий греческого и церковнославянского языков: большей частью эти схождения опирались на явления живого славянского языка; греческое влияние способствовало распространению некоторых конструкций (глагол бы́ти с причастием, причастия после фазовых глаголов и др.), привело к сравнительно частому употреблению самостоятельного дательного падежа на месте греческого самостоятельного родительного падежа; в отдельных случаях фиксируется и калькирование греческих причастных конструкций, но оно не закрепилось и осталось в рамках отдельного употребления, а не системы языка.

Афонская молитва по соглашению

Если есть большое желание у верующего человека можно участвовать в афонской молитве по согласию, сквозь тысячи и тысячи километров. Расстояние этому будет не помеха, Бог всегда близок к каждому. Афонские монахи на святой горе Афон (место, которое определила для молитвенного служения сама Богородица) являются уникальными носителями благодати. Нет сомнений, что оттуда молитвы Богу будут доходить быстро, благодать их будет ощущаться. Молитвенная связь с Афоном объединит в одну большую церковь на расстоянии и с помощью такой формы совместной молитвы, можно обрести настоящую духовную жизнь, живое общение с Богом. изменить себя к лучшему.

Молитва 7-я, ко Пресвятой Богородице

Воспева́ю благода́ть Твою́, Влады́чице, молю́ Тя, ум мой облагодати́. Ступа́ти пра́во мя наста́ви, путе́м Христо́вых за́поведей. Бде́ти к пе́сни укрепи́, уны́ния сон отгоня́ющи. Свя́зана плени́цами грехопаде́ний, мольба́ми Твои́ми разреши́, Богоневе́сто. В нощи́ мя и во дни сохраня́й, борю́щих враг избавля́ющи мя. Жизнода́теля Бо́га ро́ждшая, умерщвле́на мя страстьми́ оживи́. Я́же Свет невече́рний ро́ждшая, ду́шу мою́ осле́пшую просвети́. О ди́вная Влады́чня пала́то, дом Ду́ха Боже́ственна мене́ сотвори́. Врача́ ро́ждшая, уврачу́й души́ моея́ многоле́тныя стра́сти. Волну́ющася жите́йскою бу́рею, ко стези́ мя покая́ния напра́ви. Изба́ви мя огня́ ве́чнующаго, и че́рвия же зла́го, и та́ртара. Да мя не яви́ши бесо́м ра́дование, и́же мно́гим грехо́м пови́нника. Но́ва сотвори́ мя, обетша́вшаго нечу́вственными, Пренепоро́чная, согреше́нии. Стра́нна му́ки вся́кия покажи́ мя, и всех Влады́ку умоли́. Небе́сная ми улучи́ти весе́лия, со все́ми святы́ми, сподо́би. Пресвята́я Де́во, услы́ши глас непотре́бнаго раба́ Твоего́. Струю́ дава́й мне слеза́м, Пречи́стая, души́ моея́ скве́рну очища́ющи. Стена́ния от се́рдца приношу́ Ти непреста́нно, усе́рдствуй, Влады́чице. Моле́бную слу́жбу мою́ приими́, и Бо́гу благоутро́бному принеси́. Превы́шшая А́нгел, мирска́го мя превы́шша сли́тия сотвори́. Светоно́сная Се́не небе́сная, духо́вную благода́ть во мне напра́ви. Ру́це возде́ю и устне́ к похвале́нию, оскверне́ны скве́рною, Всенепоро́чная. Душетле́нных мя па́костей изба́ви, Христа́ приле́жно умоля́ющи; Ему́же честь и поклоне́ние подоба́ет, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Как читать вечернее правило

Вечернее правило по объему сопоставимо с утренним. На его чтение уходит примерно 10-15 мин. Но здесь многое зависит от человека — кто-то привык читать медленно, с расстановкой, кто-то быстро произносит, «глотая» слова. Это не значит, что в душе у человека при этом ничего не происходит, но все же более приемлемым вариантом будет неспешное произношение.

Как часто необходимо читать? В идеале — ежедневно и в полном объеме. Но не у всех сразу хватает на это сил. Однако произнести хотя бы молитву «Отче наш» способен буквально каждый. В духовном пути есть свои тонкости. Для души лучше, если человек будет ощущать свое недостоинство, слабость перед Богом, чем будет каждый день «вычитывать» полностью все молитвы на ночь и гордиться этим, считая себя лучше окружающих.

Подходящее время

В специальной книжице, называемой молитвослов, прописаны четкие указания по времени работы с теми или иными священными текстами: только встав с кровати – утром, вечером же незадолго до отхода ко сну, то есть после всех житейских забот долгого дня. Ни в коем случае после читки не смотрите телевизор, не слушайте радио или что-то еще, а сразу ложитесь спать.

Однако бывают моменты, когда по каким-то причинам у человека нет возможности поспать: рабочая смена по гибкому графику, например. Тогда испрашивать благословение не имеет смысла, ведь вы все равно не ляжете отдыхать. Лучше вместо привычного правила поработать с Евангелием либо чем-то другим на ваше усмотрение.

Архивы текстов молитвослова (Молитвы, тропари, каноны, акафисты)

Текст Сборники в ZIP-архивах
Скачать гражданским шрифтом .DOC Скачать гражданским шрифтом PDF
Православный молитвослов (Гражданским шрифтом, с ударениями)
Православный молитвослов (Церконо-славянский язык)
Молитвы на различные случаи (На потребу)
Молитвы о болящих
Молитвы о семье и семейном благополучии
Молитвы за детей
Молитвы общие святым
Молитвы святым и перед иконами Божией Матери
Канонник (Сборник канонов Господу, Божией Матери и святым)
Тропари общие
Тропари святым и перед иконами Божией Матери
Сборник акафистов празникам (Двунадесятыми Великим)
Сборник акафистов перед иконами Божией Матери
Сборник акафистов святым

Славянские молитвы на церковнославянском языке

Славянские молитвы принято читать на старославянском языке. Но для современных людей понять их смысл в этом случае бывает очень сложно. Поэтому допускается произносить молитвенные тексты в переводе на русский язык.

Более важными являются основные правила, которые необходимо соблюдать при чтении славянских молитв:

  • Тексты древних обращений к славянским богам произносятся шепотом, но очень четко.
  • Молиться можно только если вы здоровы, и находитесь в хорошем расположении духа, в противном случае молитвы не будут услышаны.
  • В душе должна присутствовать вера, что славянские молитвы эффективны и способствуют гармонизации жизни.

Читать утренние молитвы

Самой известной утренней молитвой древних славян считается обращение в Даждьбогу.

Звучит она на современном русском языке следующим образом:


«Встает на восточной стороне солнышко Красное, славлю тебя Даждьбоже наш, так как весь мир светом ярким озаряется и радостью наполняется. Душа моя хочет благодати, так как я являюсь Внуком (Внучкой) твоей ДаждьБог. Смотрю я на небо, которое солнцем просыпается и трепетом радостным сердце мое наполняется. В этот момент входит Даждьбог в душу мою. Прими приветствие мое, Ясное Утреннее Солнышко! Душа моя открыта тебе, благослови ее, наполни здоровьем тело мое, сделай меня крепким и сильным, чтобы жизнь моя благодатной стала. Без Тебя, Солнце Ясное, никто не сможет дышать и двигаться. Благословения твоего жду, Даждьбог, на светлость и ясность, чтобы были успешными в сей день все мои благие начинания, а Кривда и Неправда, чтобы канула в глубокую Яму! Слава Даждьбогу!»

Такая молитва должна читаться в момент восхода солнца, при этом нужно обязательно смотреть на восток.

Также славяне часто читали утреннее славление.

Его текст звучит так:


«Род Всевышний! Ты для нас один, но во многих проявлениях. Ты являешься истинным Светом для нас и единой Справедливостью. Ты источаешь Жизнь Вечную, ты — родник безграничной Любви. Ты лечишь наши души и сердца. Славим тебя, явись к нам и управляй нами. Мы своим трудом славу тебе возносим, с каждым днем своей жизни становясь мудрее и сильнее. Мы настоящие защитники Светлого мира и Рода своего праведного. Ты, Боже, воодушевляешь нас, наполняешь радостью, даруешь отвагу и стойкость, учишь терпению. Это позволит пройти наш жизненный путь с честью. Слава тебе Боже».

Текст вечерних молитв

В перечне славянских молитв имеется и специальная молитва, которую рекомендуется читать в вечерний час.

Звучит она так:


«Род Всевышний! Прославляю Тебя, как дитя твое кровное. Пришла ночь на Землю, Велес по ней ступает. Идут души наши в ночи через Навь, пращуров своих во сне глубоком зовут. Велес-Отец будет наши души беречь, чтобы встретили мы в утренний часть с радостью в душе Даждьбога. Слава Родных Богов!»

Также часто перед сном читались молитвы за свой род. Такое славление может звучать так:


«Род Всевышний! Призываю благословляющий божий Свет в нашу жизнь! Приди и благослови силой своей! Природная водица — криница, очисти наши души и помыслы, принеси здоровье. Жизнь благодаря тебе народилась, так обнови наши души, наполни силой род наш. Пусть дети наши будут сильнее и мудрее нас. Аминь».

О живых

Помяни́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, ми́лости и щедро́ты Твоя́ от ве́ка су́щия, и́хже ра́ди и вочелове́чился еси́, и распя́тие и смерть, спасе́ния ра́ди пра́во в Тя ве́рующих, претерпе́ти изво́лил еси́; и воскре́с из ме́ртвых, возне́слся еси́ на Небеса́ и седи́ши одесну́ю Бо́га Отца́, и призира́еши на смире́нныя мольбы́ всем се́рдцем призыва́ющих Тя. Приклони́ у́хо Твое́, и услы́ши смире́нное моле́ние мене́, непотре́бнаго раба́ Твоего́, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, Тебе́ за вся лю́ди Твоя́ принося́щаго. И в пе́рвых помяни́ Це́рковь Твою́ Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую, ю́же снабде́л еси́ честно́ю Твое́ю Кро́вию, и утверди́, и укрепи́, и разшири́, умно́жи, умири́, и непребори́му а́довыми враты́ во ве́ки сохрани́; раздира́ния Церкве́й утиши́, шата́ния язы́ческая угаси́, и ересе́й воста́ния ско́ро разори́ и искорени́, и в ничто́же си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха обрати. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй богохрани́мую страну́ на́шу, вла́сти и во́инство ея́, огради́ ми́ром их, и глаго́ли ми́рная и блага́я в сердца́х их о Це́ркви Твое́й Святе́й, и о всех лю́дех Твои́х, да и мы в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во правове́рии, и во вся́ком благоче́стии и чистоте́. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего Святе́йшего Патриа́рха Кири́лла, и святе́йшия вселе́нския патриа́рхи, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы правосла́вныя, иере́и же и диа́коны, и весь при́чет церко́вный, я́же поста́вил еси́ пасти́ слове́сное Твое́ ста́до, и моли́твами их поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй отца́ моего́ духо́внаго (имя его), и святы́ми его́ моли́твами прости́ моя́ согреше́ния. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй роди́тели моя́ (имена их), бра́тию и сестры́, и сро́дники моя́ по пло́ти, и вся бли́жния ро́да моего́, и дру́ги, и да́руй им ми́рная Твоя́ и преми́рная блага́я. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй во святого́рских монастыре́х, и в росси́йских, и во ине́х ме́стех живу́щия и пребыва́ющия отцы́ и бра́тию нашу, и сестры́, и моли́вами их поми́луй и мене́, гре́шнаго. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по мно́жеству щедро́т Твои́х вся священнои́ноки, и́ноки же и и́нокини, и вся в де́встве же и благогове́нии и по́стничестве живу́щия в монастыре́х, в пусты́нях, в пеще́рах, гора́х, столпе́х, затво́рех, разсе́линах ка́менных, острове́х же морски́х, и на вся́ком ме́сте влады́чествия Твоего́ правове́рно живу́щия, и благоче́стно служа́щия Ти, и моля́щияся Тебе́: облегчи́ им тяготу́, и уте́ши их скорбь, и к по́двигу от Тебе́ си́лу и кре́пость им пода́ждь, и моли́твами их да́руй ми оставле́ние грехо́в. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ста́рцы и ю́ныя, ни́щия и сироты́ и вдови́цы, и су́щия в боле́зни и в печа́лех, беда́х же и ско́рбех, обстоя́ниих и плене́ниих, темни́цах же и заточе́ниих, изря́днее же в гоне́ниих, Тебе́ ра́ди и ве́ры правосла́вныя, от язы́к безбо́жных, от отсту́пник и от еретико́в, су́щия рабы́ Твоя́, и помяни́ я́, посети́, укрепи́, уте́ши, и вско́ре си́лою Твое́ю осла́бу, свобо́ду и изба́ву им пода́ждь. (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй благотворя́щия нам, ми́лующия и пита́ющия нас, да́вшия нам ми́лостыни, и запове́давшия нам недосто́йным моли́тися о них, и упокоева́ющия нас, и сотвори́ ми́лость Твою́ с ни́ми, да́руя им вся, я́же ко спасе́нию проше́ния, и ве́чных благ восприя́тие . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по́сланныя в слу́жбу, путеше́ствующия, отцы́ и бра́тию на́шу, и вся правосла́вныя христиа́ны . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй и́хже аз безу́мием мои́м соблазни́х, и от пути́ спаси́тельнаго отврати́х, к дело́м злым и неподо́бным приведо́х; Боже́ственным Твои́м Про́мыслом к пути́ спасе́ния па́ки возврати́ . (Поклон.)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ненави́дящия и оби́дящия мя, и творя́щия ми напа́сти, и не оста́ви их поги́бнути мене́ ра́ди, гре́шнаго . (Поклон.)

Отступи́вшия от правосла́вныя ве́ры и поги́бельными ересьми́ ослепле́нныя, све́том Твоего́ позна́ния просвети́ и Святе́й Твое́й Апо́стольстей Собо́рней Це́ркви причти. Правове́рие же утверди́, и воздви́гни рог христиа́нский, и низпосли́ на нас ми́лости Твоя́ бога́тыя. (Поклон.)

Оптина пустынь: слушать утренние молитвы

Оптина пустынь это мужской монастырь, основанный в начале 18 – го века. Это особенное святое место, где Господь даровал множество старцев, верных подвижников Христовых. И по благодати Божией Оптина пустынь — обитель просиявшая святыми, жившими не только в далёкие времена, но и в наше время. Через них православные христиане имеют живую связь с Пресвятой Животворящей Троицей. Оптина пустынь принимает нескончаемый поток верующих христиан. Если у вас будет возможность, обязательно посетите эту святую обитель. Слушание утренних молитв Оптиной пустыни поможет услышать, как правильно расставлять акценты, в каком темпе нужно читать молитвы. Одновременное чтение молитв по молитвослову,  позволит прочитать текст утренних молитв с ударением на нужный слог.

Толкование основных молитв

Молитвенное обращение к Святому Духу. В ней говорится, что он невидимо правит миром, поэтому равен Богу Отцу и Богу Сыну. Святой Дух, как солнечный луч, пронзает жизнь, согревая и воодушевляя ее. Его называют Утешителем в печалях и болезнях, так как он утешил апостолов после смерти Иисуса Христа. Он учит понимать, принимать правду.

Молитвословие Трисвятое. В нем последовательно упоминаются Бог Отец (Святый Боже), Бог Сын (Святый крепкий), Святой Дух (Святый безсмертный). Слово «крепкий» в данном контексте подразумевает синоним, всемогущ, как и Бог Отец, хотя был смертен. Безсмертным называют Святого Духа, потому как он вечен и дает жизнь всему сущему на земле и бессмертие людям.

Молитвенное обращение к Святой Троице, где:

  • «Господи» – Бог Отец, очищающий от прегрешений;
  • «Владыко» – Сын Божий, прощающий грехи;
  • «Святый» – Святой Дух, исцеляющий недуги.

Но так как Бог един, то заканчивается молитва словами «именем твоим». В молитвослове к Честному Кресту звучит вера, что перекреститься – самое действенное средство для избавления от бесов. Крест назван «животворящим», потому что смерть Спасителя на Кресте дала людям надежду на вечную жизнь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector