Богослужебные чтения 12 сентября 2021 года
Содержание:
- Краткое содержание Евангелия от Матфея.
- Утр. — Ев. 1-е, Мф., 116 зач., XXVIII, 16-20. Лит. — 1 Кор., 158 зач., XV, 1-11. Мф., 79 зач., XIX, 16-26. Блгв. кн. Александра: Гал., 213 зач., V, 22 — VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
- 7 глава Евангелия от Луки повествует о чуде воскрешения Господом сына Наинской воды
- Мудрость Бога и безумие мира
- Почему тяжело осваивать Евангелие
- Сложности при освоении Писания
- В храме помимо Евангелия читают Апостол — еще одну книгу, которая содержит части Нового завета
- Паримии на пренесение мощей благовернаго великаго князя Александра Невскаго
- Глава 8 Евангелия от Луки повествует о том, как Господь учит своих апостолов проповедовать
- Паримии на праведнаго Симеона Верхотурскаго
- Как правильно читать Евангелие каждый день?
Краткое содержание Евангелия от Матфея.
Глава 1. Родословная Спасителя. Рождение Мессии.
Глава 2. Бегство Святого Семейства в Египет. Возвращение Святого Семейства в Назарет.
Глава 3. Крещение Иисуса Иоанном Крестителем.
Глава 4. Начало проповеднической деятельности Иисуса Христа в Галилее. Первые ученики Христа.
Главы 5 – 7. Нагорная проповедь.
Главы 8 – 9. Проповеди в Галилее. Чудеса Христа. Власть спасителя над болезнями, силами зла, природой, над смертью. Умение Спасителя прощать. Способность обращать тьму в свет и изгонять бесов.
Глава 10. Призвание 12 апостолов
Глава 11. Вызов, брошенный власти Сына Божьего.
Глава 12. Споры о власти нового Царя.
Главы 13 – 18. Чудеса и притчи Христа. Проповедь в Галилее и близлежащих землях.
Главы 19 – 20. Иисус идёт из Галилеи в Иудею.
Главы 21 – 22. Вход Иисуса в Иерусалим и проповеди там.
Глава 23. Обличение Иисусом фарисеев.
Глава 24. Иисус предсказывает свое Второе Пришествие после разрушения Иерусалима.
Глава 25. Новые притчи. Объяснение будущих событий.
Глава 26. Помазание Иисуса миром. Тайная вечеря. Арест Мессии и суд.
Глава 27. Иисус Христос перед Пилатом. Распятие и погребение Спасителя.
Глава 28. Воскрешение Иисуса.
Читать Евангелие от Матфея на нашем сайте вы можете с иллюстрациями.
Утр. — Ев. 1-е, Мф., 116 зач., XXVIII, 16-20. Лит. — 1 Кор., 158 зач., XV, 1-11. Мф., 79 зач., XIX, 16-26. Блгв. кн. Александра: Гал., 213 зач., V, 22 — VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
Евангелие от Матфеа, зачало 116
Во вре́мя о́но, единиина́десять ученицы́ идо́ша в Галиле́ю, в гору́, а́може повеле́ им Иису́с, и ви́девше Его́, поклони́шася Ему́, о́ви же усумне́шася. И присту́пль Иису́с, рече́ им, глаго́ля: даде́ся Ми вся́ка власть на небеси́ и на земли́. Ше́дше у́бо научи́те вся язы́ки, крестя́ще их во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, уча́ще их блюсти́ вся, ели́ка запове́дах вам, и се Аз с ва́ми есмь во вся дни до сконча́ния ве́ка. Ами́нь.
Послание к коринфяном первое,
зачало 158
Бра́тие, сказу́ю вам, Благовествова́ние, е́же благовести́х вам, е́же и прия́сте, в не́мже и стоите́, и́мже и спаса́етеся, ка́цем сло́вом благовести́х вам, а́ще содержите́, ра́зве а́ще не всуе ве́ровасте. Преда́х бо вам испе́рва, е́же и прия́х, я́ко Христо́с у́мре грех на́ших ра́ди, по Писа́нием, и я́ко погребе́н бысть, и я́ко воста́ в тре́тий день, по Писа́нием, и я́ко яви́ся Ки́фе, та́же единона́десятим. Пото́м же яви́ся бо́ле пяти́ сот бра́тиям еди́ною, от ни́хже мно́жайшии пребыва́ют досе́ле, не́цыи же и почи́ша. Пото́м же яви́ся Иа́кову, та́же Апо́столом всем. Последи́ же всех, я́ко не́коему и́звергу, яви́ся и мне. Аз бо есмь мний Апо́столов, и́же несмь досто́ин нарещи́ся Апо́стол, зане́ гони́х це́рковь Бо́жию. Благода́тию же Бо́жиею есмь, е́же есмь, и благода́ть Его́, я́же во мне, не тща бысть, но па́че всех их потруди́хся, не аз же, но благода́ть Бо́жия, я́же со мно́ю. А́ще у́бо аз, а́ще ли они́, та́ко пропове́дуем, и та́ко ве́ровасте.
Евангелие от Матфеа, зачало 79
Во вре́мя о́но, ю́ноша не́кий приступи́ ко Иису́су, кла́няяся Ему́ и глаго́ля: Учи́телю благи́й, что бла́го сотворю́, да и́мам живо́т ве́чный? Он же рече́ ему́: что Мя глаго́леши бла́га? Никто́же благ, то́кмо еди́н Бог. А́ще ли хо́щеши вни́ти в живо́т, соблюди́ за́поведи. Глаго́ла Ему́: ки́я? Иису́с же рече́: е́же не убие́ши, не прелюбы́ сотвори́ши, не укра́деши, не лжесвиде́тельствуеши, чти отца́ и ма́терь, и возлю́биши и́скренняго твоего́ я́ко сам себе́. Глаго́ла Ему́ ю́ноша: вся сия́ сохрани́х от ю́ности моея́, что есмь еще́ не доконча́л? Рече́ ему́ Иису́с: а́ще хо́щеши соверше́н бы́ти, иди́, прода́ждь име́ние твое́ и даждь ни́щым, и име́ти и́маши сокро́вище на небеси́, и гряди́ вслед Мене́. Слы́шав же ю́ноша сло́во, оты́де скорбя́, бе бо име́я стяжа́ния мно́га. Иису́с же рече́ ученико́м Свои́м: ами́нь глаго́лю вам, я́ко неудо́бь бога́тый вни́дет в Ца́рствие Небе́сное. Па́ки же глаго́лю вам: удо́бее есть вельбу́ду сквозе́ иглины́ у́ши проити́, не́же бога́ту в Ца́рствие Бо́жие вни́ти. Слы́шавше же ученицы́ Его́, дивля́хуся зело́, глаго́люще: кто у́бо мо́жет спасе́н бы́ти? Воззре́в же Иису́с рече́ им: у челове́к сие́ не возмо́жно есть, у Бо́га же вся возмо́жна.
Послание к галатом,
зачало 213
Бра́тие, плод духо́вный есть любы́, ра́дость, мир, долготерпе́ние, бла́гость, милосе́рдие, ве́ра, кро́тость, воздержа́ние: на таковы́х несть зако́на. А и́же Христо́вы суть, плоть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живе́м ду́хом, ду́хом и да хо́дим. Не быва́им тщесла́вни, друг дру́га раздража́юще, друг дру́гу зави́дяще. Бра́тие, а́ще и впаде́т челове́к в не́кое прегреше́ние, вы духо́внии исправля́йте такова́го ду́хом кро́тости: блюды́й себе́, да не и ты искуше́н бу́деши. Друг дру́га тяготы́ носи́те, и та́ко испо́лните зако́н Христо́в.
Евангелие от Матфеа, зачало 43
Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: вся Мне предана́ суть Oтце́м Мои́м, и никто́же зна́ет Сы́на, то́кмо Oте́ц, ни Oтца́ кто зна́ет, то́кмо Сын, и ему́же а́ще во́лит Сын откры́ти. Прииди́те ко Мне вси тружда́ющиися и обремене́ннии, и Аз упоко́ю вы. Возми́те и́го Мое́ на себе́, и научи́теся от Мене́, я́ко кро́ток есмь и смире́н се́рдцем, и обря́щете поко́й душа́м ва́шим. И́го бо Мое́ бла́го, и бре́мя Мое́ легко́ есть.
7 глава Евангелия от Луки повествует о чуде воскрешения Господом сына Наинской воды
Рассмотрим толкование Евангелия на 23 октября. В этот день читается Евангелие от Луки, глава 7.
В этот день Евангелие повествует о чуде воскрешения Господом сына Наинской воды. Евангелист очень подробно описывает событие, как и многие чудеса, когда Господь исцеляет людей.
Это самая трогательная глава в Евангелии.
В десяти минутах ходьбы от Наина, по дороге к Ендору есть кладбище, куда направлялась траурная процессия, у ворот которого встретила Спасителя.
Мы видим две процессии впереди одной Господь — жизнь, а впереди другой покойник — смерть.
Несли единственного сына у матери. Теперь она осталась совсем одна, без мужской поддержки, именно поэтому уже можно сказать, что ее ждала нелегкая судьба.
Господь, увидев это, сжалился над женщиной, он был тронут до глубины души.
7 глава святого Евангелия от Луки повествует о чуде воскрешения Господом сына Наинской воды. Увидев женщину, которая хоронит своего единственного сына, Господь сжалился над ней, он подошел ко гробу и прикоснулся к нему. Мертвый поднялся, сел, и начал говорить, как и раньше
Стоики считали, что для Бога нет такого чувства как сострадание, а лишь безразличие и что Он вообще не способен чувствовать. Но никто не в силах повлиять на Бога. И здесь как раз многие увидели, как Господа тронул этот случай до глубины души.
Евангелист Лука не говорит не только о сострадании Спасителя, но и о Его изумительной власти. Тогда Господь подошел ко гробу и прикоснулся к нему. Мертвый поднялся, сел, и начал говорить, как и раньше.
То, что он сидел, говорило о том, что он был признаком истинного воскресения.
Но даже несмотря на все это, на то, что Господь прилюдно воскресил мертвого, никто не верил в Него, как в Миссию. Для них он был посланником от Бога, который должен помочь народу.
Строки именно этой главы в Евангелии повествует о Божией любви, которая побеждает смерть. Мы точно можем быть уверены, что смерть с пришествием Христа в этот мир побеждена.
Мудрость Бога и безумие мира
В первом послании к коринфянам апостол Павел призывает общину к единству не по имени крестившего, а ради того, чье имя проповедуется. Таким образом, Павел, отрекаясь от себя, говорит, что он пришел к ним не как Павел, а как посланник распятого Иисуса Христа — только о Нем стоит помнить, только Его именем стоит называться. Объяснить силу своих проповедей Павел сам не в состоянии. Только Дух Святой, по его мнению, мог придать силы проповедям слабого и неуверенного в себе человека. Только Божье благословение могло объединить сильных и слабых, бедных и богатых. Лишь Господь мог дать силы неученым апостолам своим убеждать мудрецов их века и сильных мира.
Почему тяжело осваивать Евангелие
Трудности с чтением Библии возникают у большинства верующих в начале их праведного пути к Богу. Феномен связан не только с непривычным для мирян стилем написания божественных текстов. Постоянно что-то отвлекает, мешают важные дела либо одолевает лень, а взяв Евангелие в руки, человек вдруг начинает зевать или ему внезапно хочется спать.
По мнению священнослужителей, подобные ощущения подтверждают существование тонкого мира, в котором обитают ангелы и демоны. Проводникам темных сил совсем не нравится, что мы и дома обращаемся к Богу, намерившись читать Евангелие. Поэтому темные духи строят всяческие козни, чтобы отвлечь человека от богоугодного дела. Помыслам бытового плана и рассеянности, которые часто одолевают начинающих, молитвенные правила рекомендуют противопоставить молитву Отче наш.
Важно. Даже если вы полностью не запомнили прочитанного, не прекращайте читать
Приобщение к ореолу святых мыслеформ просвещает нас, полностью меняя душевный настрой, отражается на поступках.
Святитель Игнатий Брянчанинов в своем сборнике высказываний преподобных «Отечник» устами старца дал ответ на вопрос – читать или нет Писание, если текст непонятен и не запоминается:
Святитель предлагает до обращения к Евангелию и после него сотворить следующую молитву:
Нет строгих правил по поводу текста молитв до и после обращения к Библии, важна чистота помыслов, искренность обращения, страстность желания быть услышанным Господом.
Сложности при освоении Писания
Начиная чтение, многие замечают интересную особенность. Как бы человек ни старался проштудировать текст быстро, это не получается. Иногда просто клонит в сон, с которым не так уж и легко бороться. Это доставляет определенные неудобства. Чем же объяснить такое? Священники считают, что это препятствие, которое учиняют демоны, на пути к Богу начинающем христианину.
Испытание необходимо преодолеть, и тогда сила и красота Евангелия откроется перед упорным читателем в полной мере. У воцерковленных лиц подобные проблемы почти не возникают, так как они сильны духом и вера их непоколебима. Любые искушения и трудности отступают, если проявлять стойкость и приложить определенные волевые усилия.
К началу чтения надо подходить, отбросив все негативные мысли, успокоившись внутренне, отстранившись от повседневных мелких дел и суеты. Лишь после этого освоение святых страниц будет успешным.
В храме помимо Евангелия читают Апостол — еще одну книгу, которая содержит части Нового завета
В храме помимо Евангелия читаются и апостольские чтения на каждый день.
Апостол — это богослужебная книга, которая содержит части Нового завета, послания святых апостолов, а также собрание общих, воскресных прокименов, отдельных стихов из Псалтыри и других книг.
Апостол дня — читается также каждый день, как и Евангелие. Какой читается, к примеру, Апостол и Евангелие на сегодня можно узнать в Православном календаре.
Апостол — это богослужебная книга, которая содержит части Нового завета, послания святых апостолов, а также собрание общих, воскресных прокименов, отдельных стихов из Псалтыри и других книг
Православный календарь на azbyka.ru
Там можно посмотреть указатель чтений на каждый день года
На сайте православного календаря можно посмотреть указатель Евангельских и Апостольских чтений на каждый день года. Оформлен указатель в виде таблицы, для того, чтобы было удобно читать книги дома.
Дома же, перед чтением глав из Апостола нужно произнести молитву:
Псалом 118, 18, 19
Открый очи мои, и уразумею чудеса от закона Твоего. Пришлец аз есмь на земли, не скрый от меня заповеди Твоя.
Читать такие молитвы необходимо для того, что Господь помог понять священные откровения, которым не всем могут открыться. Если человек читает и понимает написанное, то это только с Божьей помощью.
Перед тем, как читать какое-либо Священное писание, будет ли это апостол или Евангелие, нужно прочитать молитву:
Господи, Иисусе Христе, открытый мои очи сердечные, чтобы я, услыша Слово Твое, уразумел оное и исполнил волю Твою. Не скрый от мене заповеди Твоя, но отверзи очи мои, чтобы я уразумел чудеса от закона Твоего. Скажи мне безвестное и тайное премудрости Твоея! На Тя уповаю, Боже мой, и верую, что Ты просветишь ум мой и смысл светом разума Твоего и что тогда я не только прочту написанное, но и исполню оное. Соделай, чтобы я не в грех себе Жития Святых и Слово Твое прочитал, но во обновление и просвещение, и в святыню, и в спасение души, и в наследие жизни вечной. Ибо Ты, Господи просвещение лежащих во тьме и от Тебе есть всякое даяние благое и всякий дар совершенный.
За один год Святое Евангелие и Апостол перечитываются — 4 раза.
За год Евангелие и Апостол перечитываются 4 раза. Причем чтение их заканчивается и начинается одновременно.
Программа «Читаем Апостол» на канале «Союз»
На нем каждый день читают «Апостол дня»
Например, на канале «Союз», есть программа, где читают каждый день Апостол дня.
Смотри также статью 4 евангелиста
Паримии на пренесение мощей благовернаго великаго князя Александра Невскаго
1. Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Весели́ся, Иерусали́ме, и торжеству́йте в нем, вси лю́бящии его́, ра́дуйтеся вку́пе, ра́дуйтеся вси, ели́цы пла́касте по нем, да сса́вше, насытите́ся от сосе́ц утеше́ния его́, да сса́вше, насытите́ся от вхо́да сла́вы его́. Я́ко се глаго́лет Госпо́дь: се Аз совращу́ в ня, я́ко реку́ ми́ра, и я́ко пото́к, потопля́ющ сла́ву язы́ков. Де́ти их на ра́му воздви́гнутся и на коле́ну уте́шатся; я́коже кого́ ма́ти его́ утеша́ет, та́коже и Аз уте́шу вы, и во Иерусали́ме утешите́ся, и у́зрите, и возра́дуется се́рдце ва́ше. И ко́сти ва́ша, я́ко трава́, прозя́бнут, и позна́ется рука́ Госпо́дня чту́щим И́, и воспрети́т непокаря́ющимся. Та́ко глаго́лет Госпо́дь, избавле́й тя, Бог Изра́илев.
Ис 66:10–14; 60:16
2. Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Да возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния и оде́ждею весе́лия оде́я мя: я́ко жениху́, возложи́ мне вене́ц, и я́ко неве́сту, украси́ мя красото́ю. И я́ко земля́, растя́щая цвет свой, и я́ко вертогра́д се́мена своя́ прозяба́ет, та́ко возсия́ет Госпо́дь пра́вду и ра́дость пред все́ми язы́ки. Сио́на ра́ди не умо́лкну и Иерусали́ма ра́ди не попущу́, до́ндеже у́бо изы́дет, я́ко свет, пра́вда моя́, спасе́ние же мое́, я́ко свеща́, разжже́тся. И у́зрят язы́цы пра́вду твою́, и вси ца́рие зе́мстии сла́ву твою́, и нареку́тся и́менем твои́м но́вым, е́же Госпо́дь имену́ет е́. И бу́деши вене́ц добро́ты в руце́ Госпо́дни и диади́ма ца́рствия в руце́ Бо́га твоего́. И ктому́ не нарече́шися оста́влен, и земля́ твоя́ ктому́ не нарече́тся пуста́. Тебе́ бо нарече́тся во́ля моя́, и земля́ твоя́ вселе́нная, я́ко благоволи́т Госпо́дь в тебе́, и земля́ твоя́ насели́тся. И я́ко живы́й ю́ноша с де́вою, та́ко поживу́т сы́нове твои́ с тобо́ю. И бу́дет, и́мже о́бразом возвесели́тся жени́х о неве́сте, та́ко возвесели́тся Госпо́дь о тебе́.
Ис 61:10–11; 62:1–5
3. Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Свети́ся, свети́ся, Иерусали́ме, прии́де бо твой свет и сла́ва Госпо́дня на тебе́ возсия́. Я́ко се тьма покры́ет зе́млю и мрак на язы́ки, на тебе́ бо яви́тся Госпо́дь, и сла́ва Его́ на тебе́ у́зрится. И по́йдут ца́рие све́том твои́м, и язы́цы све́тлостию восто́ка твоего́. Возведи́ о́крест о́чи твои́ и виждь со́бранная ча́да твоя́. Прии́дут вси сы́нове твои́ издале́ча, и дще́ри твои́ на ра́мех во́змутся. Тогда́ у́зриши, и возра́дуешися, и убои́шися, и ужа́снешися се́рдцем, егда́ преложи́т на тя бога́тство мо́ря, и язы́к, и люде́й. И прии́дут ти стада́ велблу́д, и покры́ют тя велблу́ды мадиа́мстии и гефа́рстии, вси от Савы́ прии́дут, нося́ще тебе́ зла́то и лива́н, принесу́т тебе́ и ка́мень че́стен, и спасе́ние от Го́спода благовестя́т. И вся о́вцы кида́рския соберу́тся тебе́, и овни́ навео́фстии прии́дут тебе́, и вознесу́тся прия́тная на же́ртвенник Мой, и дом моли́твы Моея́ просла́вится. Ки́и суть, и́же я́ко о́блацы лета́ют, и я́ко го́лубие со птенцы́ свои́ми? Со Мно́ю есть Сио́н, Мене́ о́строви ожида́ша и корабли́ фарси́йстии в пе́рвых, е́же привести́ ча́да твоя́ издале́ча, и сребро́, и зла́то их с ни́ми, за и́мя Госпо́дне свято́е и за е́же Свято́му Изра́илеву сла́вну бы́ти. И сози́ждут сы́нове иноро́днии сте́ны твоя́, и ца́рие их предста́нут тебе́, за гнев бо Мой порази́х тя и за ми́лость Мою́ возлюби́х тя. И отве́рзутся врата́ твоя́, Иерусали́ме, вы́ну день и нощь, и не затворя́тся, е́же ввести́ к тебе́ си́лу язы́ков и цари́ их ведо́мыя. Язы́цы бо и ца́рие, и́же тебе́ не порабо́тают, поги́бнут, и язы́цы запусте́нием запусте́ют. И сла́ва Лива́нова к тебе́ прии́дет в кипари́се, и пе́вке, и ке́дре вку́пе, просла́вити ме́сто свято́е Мое́, и ме́сто ног Мои́х просла́влю. И по́йдут к тебе́ боя́щеся, сы́нове смири́вших тя и прогне́вавших тя, и покло́нятся следа́м ног твои́х вси, прогне́вавшии тя, и нарече́шися град Госпо́день, Сио́н Свята́го Изра́илева. За е́же бы́ти тебе́ оста́влену, и возненави́дену, и не бе помога́яй тебе́, и положу́ тя в ра́дость ве́чную, весе́лие родо́м родо́в. И иссе́ши млеко́ язы́ков, и бога́тство царе́й сне́си, и разуме́еши, я́ко Аз Госпо́дь, спаса́яй тя и избавля́яй тя, Бог Изра́илев.
Ис 60:1–16
Глава 8 Евангелия от Луки повествует о том, как Господь учит своих апостолов проповедовать
Глава 8 Евангелия от Луки повествует нам о том, как сойдя с неба, Господь предстает как образец и предначертание. Он учит апостолов обходить по всем местам и проповедовать. Господь же проповедовал не о каких-то земных благах, а о Царствии Небесном.
За Господом шли и жены, чтобы знали, что и женскому полу слабость не препятствует идти за Христом. Даже будучи богатыми, они избрали нищету ради Христа.
Сказав сие, возгласил:
8 глава Евангелия от Луки говорит о том, что Сын Божий сеет в наших душах добрые семена не только тогда, когда он нас учит, но и через те явления, которые совершаются с нами или около нас
Сеятель — сын Божий, он вышел из Своей сокровенности и сделался видимым. Кто сеет? Сын Божий сеет в наших душах добрые семена не только тогда, когда он нас учит, но и через те явления, которые совершаются с нами или около нас.
Тогда апостолы спросили у Христа, в чем смысл этой притчи?
Он и сказал, что им дано знать все тайны Царствия Божия, то есть тем, кто хочет знать и научиться. А тем, кто недостоин слышать, сообщается откровенно. Потому что Христос скрыл от них это.
Каждый из нас, чтобы изменить свою жизнь к лучшему, научиться понимать слово Божие, найдет в себе силы для чтения священных книг. Самое главное начать читать его прямо сегодня, не откладывая в долгий ящик.
Через некоторое время вы сами заметите, что вам просто необходимо прочитать слово Божие хотя бы раз в день для вашей души, чтобы она находилась в спокойствии и умиротворении.
Паримии на праведнаго Симеона Верхотурскаго
1. Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Ра́дуйся, пусты́ня жа́ждущая, да весели́тся пусты́ня и да цвете́т, я́ко крин. И процвете́т и возвесели́тся пусты́ня Иорда́нова. И сла́ва Лива́нова даде́ся ей, и честь Карми́лова. И у́зрят лю́дие Мои́ сла́ву Госпо́дню и высоту́ Бо́жию. Укрепи́теся, ру́це разсла́бленныя и коле́на разсла́бленная. Уте́шитеся, малоду́шнии умо́м, укрепи́теся, не бо́йтеся. Се Бог наш суд воздае́т и возда́ст, То́й прии́дет и спасе́т нас. Тогда́ отве́рзутся о́чи слепы́х и у́ши глухи́х услы́шат. Тогда́ ско́чит хромы́й, я́ко еле́нь, и я́сен бу́дет язы́к гугни́вых, я́ко прото́ржеся вода́ в пусты́ни и дебрь в земли́ жа́ждущей. И безво́дная бу́дет во езе́ра и на жа́ждущей земли́ исто́чник водны́й бу́дет. Та́мо бу́дет весе́лие пти́цам, и сели́тва тро́сти, и лу́зи. И та́мо бу́дет путь чист, и путь свят нарече́тся, и не пре́йдет та́мо нечи́стый, ниже́ бу́дет та́мо путь нечи́ст. Разсе́яннии по́йдут по нему́ и не заблу́дят. И не бу́дет та́мо льва, ни от звере́й злых не взы́дет нань, ниже́ обря́щется та́мо, но по́йдут по нему́ изба́вленнии. И со́браннии Го́сподем обратя́тся, и прии́дут в Сио́н с ра́достию, и ра́дость ве́чная над главо́ю их. Над главо́ю бо их хвала́ и весе́лие, и ра́дость прии́мет я́, отбеже́ боле́знь и печа́ль, и воздыха́ние.
Ис 35:1–10
2. При́тчей чте́ние.
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те Прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо Сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно Ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це Ея́, в шу́йце же Ея́ бога́тство и сла́ва. От уст Ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ Моя́ сохрани́т; исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко Аз, прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. Аз Мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же пре́до Мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.
Cр. Притч 10:7А, 5 А; 3:13–16; 8:6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9
3. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.
Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет: ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рно. Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть, восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положи́вше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прем 4:7–15
Как правильно читать Евангелие каждый день?
Отвечая на вопрос — как правильно читать Евангелие каждый день дома? – стоит отметить, что такое чтение должно быть логически выстроено. Пускай, Вы будете читать понемногу, но эти небольшие части должны логически начинаться и заканчиваться. Один из самых распространенных видов чтения Евангелия – это с первого (от Матфея) и до четвертого (от Иоанна)
, хотя бы по одной главе в день. А может быть и другой вариант, например, по одной главе утром, днем (если есть возможность) и на ночь. По завершении прочтения всего Евангелия надо снова возвращаться к его началу – таким образом, у человека формируется и закрепляется целостное восприятие прочитанного.
Кроме того, есть и конкретные святоотеческие советы по чтению этой священной книги. Так, по словам святых, верующим необходимо включать чтение Евангелия и других книг Нового Завета в свое домашнее молитвенное правило. Например, две главы из Деяний и одну главу Евангелия в день. Но в целом, как было отмечено выше, здесь возможны разные вариации, исходя из возможностей и внутренних потребностей каждого конкретного человека.
Еще один часто задаваемый вопрос — как читать Евангелие в Великий пост дома
? В данном случае помимо основных рекомендаций можно отметить еще несколько моментов. Во-первых, Великим постом чтение Слова Божия нужно усилить, то есть читать больше обычного. Во-вторых, можно уделить больше внимания описанию последних дней земной жизни Христа – Его проповедям, судам над Ним, страстям, смерти на кресте, Воскресению. Особенно такое чтение уместно на Страстной седмице.
Также имеет значение и то, как православный человек читает Святое Евангелие дома – стоя или сидя
. В данном случае, опять же, есть разные советы. Конечно, в идеале читать священную книгу нужно стоя. Так, например, протоиерей Серафим Слободской в своей книге «Закон Божий» рекомендовал читать Слово Божие стоя, перекрестившись один раз до и три раза после чтения. Однако даже если человек читает Евангелие сидя, что в целом не возбраняется, то делать это необходимо с благоговением (без закидывания ноги на ногу и т.п.), серьезно и осознанно, не отвлекаясь на посторонние темы. В целом по данной теме можно привести известные слова святителя Филарета (Дроздова), митрополита Московского: «Лучше сидя думать о Боге, нежели стоя — о ногах ».