Акафист пресвятой богородице пред иконой «молебница»

Јкосъ №i

Свёта tкрhсz черт0гъ вожделённый стaрцу, въ моли1твэ къ тебЁ восхищeнну, дв7о, пред8 џбразомъ си1мъ ўмилeніz. Въ рyцэ пречcтеи дyшу сyю ты2 воспріsла є3си2 во и3нyю жи1знь безконeчную въ рaйскихъ селeніzхъ. Плaкаху чaда, nтца и5хъ лишeннаz, н0вымъ же знaніемъ ўмилeннаz ми1лости къ стaрцу твоeй, растворsюще сле6зы надгро6бныz пёснею крaсною, тS величaху хвал0ю соглaснw, мрь є3ди1ну тебє2 разсмотрsюще:

Рaдуйсz, тeмныz влaсти стенaніе: рaдуйсz, прaведныхъ дyшъ торжество2.

Рaдуйсz, врaтникwвъ ѓда рыдaніе: рaдуйсz, тs бо поeтъ є3стество2.

Рaдуйсz, кнsзz мытaрствъ низложи1вшаz: рaдуйсz, дeмонwвъ г0рдость смири1вшаz.

Рaдуйсz, и4мz, сhмъ вожделённое: рaдуйсz, въ смeртный пом0щниче чaсъ.

Рaдуйсz, рaдость нaмъ неизречeннаz: рaдуйсz, въ чaсъ т0й ўслhши нaшъ глaсъ.

Рaдуйсz, нaшихъ сердeцъ ўмилeніе: рaдуйсz, бGа ўмилостивлeніе.

Рaдуйсz, всёмъ рaдостэмъ ты2 є3си2 рaдость, всебlжeннаz.

Икона «Умиление» Божьей Матери: значение и молитва

Чудотворную святыню обычно ассоциируют с представительницами слабого пола, поэтому главное значение иконы «Умиление»: оказывать помощь, защищать девушек и женщин. Она поможет в сохранении добродушия, духовной чистоты, убережёт девушку от совершения необдуманных поступков.

Основное условие эффективной помощи – искренне верить в силу образа и горячо молиться перед ним Богородице. Знающие люди говорят, что чем сильнее человек верит в Бога – тем быстрее он получает от него желаемое.

К образу Дивеевской иконы «Умиление» принято обращаться с молитвой в таких случаях:

  • когда хотят избавиться от болезни (физического или душевного плана);
  • чтобы снять груз с души, очиститься от грехов;
  • для более лёгкого проживания трудного переходного возраста у подростков;
  • для избавления от бесплодия, лёгкой беременности и родов;
  • с целью привлечения в жизнь достойного мужчины, для обретения супружеского счастья;
  • кроме того, икона устраняет из сознания плохие, безнравственные мысли, смягчает злые сердца, обеспечивает внутреннюю гармонию и баланс.

А в следующем видео вы сможете найти молитву, которую рекомендовано читать перед образом Богородицы «Умиление»:

Икос 6

Возсияла еси яко луча пресветлая Солнца
Правды во обители дивеевстей, мати Параскево, и от
Богоматере и угодника Божия Серафима заповедь прияла
еси: егда возгорится смута во обители, правду
исповедати, неправедныя и злыя обличити. Сего ради
ублажаем тя сице:

Радуйся, подвижнице и молитвеннице
неустанная.

Радуйся, пророчица Богом избранная.

Радуйся, молитвою бесом запрещавшая.

Радуйся, славу грядущую обители
провещавшая.

Радуйся, яко послушание твое похвали
сама Пречистая.

Радуйся, сестры терпению и мужеству
учившая.

Радуйся, возмущение источника Серафимова
узревшая.

Радуйся, на подвиг юродства абие
изшедшая.

Радуйся, возмутителей мира во обители
обличившая.

Радуйся, к духовом злобы в брань
вступльшая.

Радуйся, Духом Божественным
просвещшаяся.

Радуйся, в небесныя кровы со славою
вознесшаяся.

Радуйся, преподобная мати Параскево,
наставнице наша предивная.

Молитва Пресвятой Богородице пред Ее иконой «Достойно есть» («Милующая»)

О пресвятая и премилостивая Владычице Богородице!
Припадающе к святей иконе Твоей, смиренно молимся Тебе:
вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды
наша и, яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам
безпомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего, да не
погубит нас за беззакония наша, но явит нам
человеколюбно Свою милость. Испроси нам, Владычице, у
благости Его телесное здравие и душевное спасение, и
мирное житие, земли плодоносие, воздуха
благорастворение, и благословение свыше на вся благая
дела и начинания наша, православному воинству нашему на
вся враги победу и одоление. И якоже древле призрела еси
милостиво на смиренное славословие послушника афонскаго,
воспевавшего Тя пред пречистою иконою Твоею, и послала
еси к нему Ангела научити его пети песнь небесную, еюже
славословят Тя Ангели, тако и ныне приими наше усердное
молитвословие, Тебе приносимое. О Царице всепетая!
Простри ко Господу богоноснеи Твои руце, имиже
Богомладенца Иисуса Христа носила еси, и умоли Его
избавити нас от всякаго зла. Яви, Владычице, Твою
милость к нам: болящия исцели, скорбящия утеши,
бедствующим помози и сподоби нас благочестно житие сие
земное совершити, христианскую непостыдную кончину
получити и Небесное Царствие наследити Матерним
ходатайством Твоим к рождшемуся от Тебе Христу Богу
нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым
Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и
присно, и во веки веков. Аминь.

Јкосъ №i

Свэтозaрнымъ лучeмъ бlгодaтнагw ўповaніz kви1сz правослaвнымъ хrтіaнwмъ пречестнaz їкHна твоS, вLчцэ, во дни2 ск0рби и4хъ: є3гдA бо странA х0лмскаz t правослaвіz лeстію tт0ржена бhсть, лю1діе правослaвніи, въ напaсти сeй сyщіи, молsщесz пред8 їкHною твоeю, вeліе ўтэшeніе и3 свётлую рaдость њбрэтaху, въ надeждэ ўтверждazсz, ћкw приврeменніи сyть днjе сjи лукaвіи. Е#гдA же чazніе сіE и3сп0лнисz, лю1діе съ весeліемъ воспёша ти2 хвалY таковyю:
Рaдуйсz, душеврeдныхъ ўчeній њбличeніе. Рaдуйсz, душеполeзныхъ знaній даровaніе. Рaдуйсz, сщ7eнное прибёжище нaше и3 вёрныхъ њграждeніе. Рaдуйсz, поги1бшихъ взыскaніе и3 заблyждшихъ и3справлeніе. Рaдуйсz, домострои1тельнице нaшегw сп7сeніz, житіE нaше д0брэ ўстроsющаz. Рaдуйсz, во страдaніихъ ўтэшeніе и3 въ житіи2 бlгодaтнэмъ ўкрэплeніе нaмъ подавaющаz. Рaдуйсz, ћкw тебE рaди правослaвніи лю1діе прельщє1ніz є3рети6ческаz tметaютъ. Рaдуйсz, ћкw тоб0ю и3 t є3рети6къ совращeнніи пaки правослaвную вёру њбрэтaютъ. Рaдуйсz, цeркве хrт0вы пресвётлое ўкрашeніе. Рaдуйсz, правослaвіz въ странЁ нaшей незhблемое ўтверждeніе.
Рaдуйсz, земли2 х0лмскіz tрaдо и3 всемY мjру прибёжище и3 заступлeніе.

Икос 6

Возсия сияние славы небесныя в смиренней келии праведнаго старца, егда от горних высот пришла еси, Богородице, с ликом святых его посетити, егоже не терпящи зрети дева, сотаинница божественнаго видения, ниц паде на землю, но милостивно ту воздвигла еси, Владычице, и премилостивыя глаголы Твоя ей прорекла еси. Таковому благоснисхождению Твоему дивящеся, с любовию и благоговением Тебе вопием:

Радуйся, Дево всеблагая, девство похвалившая деве земной; радуйся, венец Царствия Небеснаго ей и девам обещавшая за верность Жениху Христу.

Радуйся, Ангелы чтимая и певаемая от Херувим; радуйся, Архангелы окружаемая и прославляемая от Серафим.

Радуйся, Предтечу, Богослова и лик святых дев с Тобою в явлении чудесно ему показавшая; радуйся, сие явление Твое обетовании благими избраннику Божию заключившая.

Радуйся, сбытием обетований Твоих истину явления Твоего засвидетельствовавшая; радуйся, наша похвало и утверждение.

Радуйся, обителей иноческих милостивое попечение и призрение; радуйся, Церкве Христовой божественная лепота.

Радуйся, постников и преподобных тайное утешение; радуйся, христианскаго рода непостыдное упование.

Радуйся, Владычице, радосте всех радостей, умиление и спасение душ наших.

Акафист и молитва иконе Божией матери «Умиление» (Серафимо-Дивеевская)

Многие люди приходят к святым образам за помощью и укреплением своей веры. Именно по этим причинам и читается акафист иконе Божией Матери «Умиление».

Святой образ изображает красивую деву Марию, которая склонила голову и прижала руки к сердцу. Весь ее вид говорит о смирении и послушании, она как бы представляет всю квинтэссенцию женской мудрости и доброты.

Ведь не зря она считается покровительницей и помощницей всех девушек и молодых женщин.

В чем помогает икона

Акафист иконе Божией Матери «Умиление» читается обычно в дни памяти: 1 и 10 августа.

Просят же Богородицу «Умиление» о разном:

  • о спасение мужа и родных;
  • о счастливом браке;
  • о большой семье;
  • о даровании Господом детей;
  • о счастливой судьбе дочек;
  • о сохранении душевной красоты;
  • о женской мудрости.

Еще молитвы о счастии в браке:

Ни одну молитву Богородица не оставляет неуслышанной и за все ходатайствует перед Господом. Но прежде чем молиться ей, следует помнить, что красота душевная и спасение важнее всего остального, и именно об этом следует молиться в первую очередь.

Икона «Умиление»

Местонахождение иконы

Находится она вместе с другими реликвиями в имении Патриархов Церкви в городе Москва. Ежегодно во время празднования Похвалы Пресвятой Богородицы ее выносят и размещают в Богоявленском соборе, чтобы люди могли прийти и поклониться.

Дева Мария на иконе нарисована по пояс, со склоненной головой и сложенными крестом руками на груди. Характерной особенностью образа является отсутствие младенца Христа у нее на руках, поскольку лик изображает момент принятия Благой Вести девой Марией. Когда архангел Гавриил сообщил ей волю Господу. Поэтому Дева изображена смиренной, именно такой она и приняла весть от Господа.

Среди ее списков находится один известный — точная копия хранится в Третьяковской галерее, и каждый посетитель галереи может оценить красоту доски и также прочитать молитву перед ней. Есть и другие списки, которые хранятся в различных церквях.

Совет! Маленькую копию можно приобрести и для домашнего иконостаса.

История появления лика

Написана Дева Мария на холсте маслом и прикреплена на доску из кипариса (67×49 см). Изначально она была во владении святого монаха Серафима Саровского и была одной из нескольких изображений Богородицы, хранящихся у него.

Данная доска была келейной у Саровского, и именно ее лампадным елеем он помазывал приходящих к нему больных. Происходило множество чудес, ведь монах неистово молился за каждого больного, и многие люди получали исцеление после помазания елеем.

Именно монах Серафим назвал изображение «Умиление» или «Всех радостей радость», перед ним же он и умер во время воскресной молитвы 2 января 1833 года.

Все имение после смерти монаха было роздано настоятелем отцом Нифонтом.

«Всех радостей Радость» отошла монахиням в Дивеевской обители, которой при своей жизни покровительствовал святой монах и которой он завещал лик, сказав, что поручает всю общину на попечение этой Царицы Небесной.

Отсюда и пошло теперешнее название доски Серафимо-Дивеевская — от имени первого и второго владельцев.

Несколько десятков лет до Красной революции образ хранился в Троицком соборе этого монастыря, где одновременно проходил реставрацию. Во время нее доску облекли в позолоченную раму, хотя чуть позже императором Николаем Вторым была подарена еще одна риза, украшенная драгоценными камнями.

Драгоценными камнями и жемчугом выложены сияющие лучи, расходящиеся от нимба Девы. Как известно, император и его жена были крайне вовлечены в жизнь Серафима Саровского и даже приняли активную роль в канонизации святого.

Икона имеет множество списков, часть из которых также прославились как чудотворные.

До революции образ единожды участвовал в крестном ходе из Дивеева в Саров во время праздника в честь святого Серафима. Однако с приходом советской власти монахи стали подвергаться гонениям, так в 1927 году был закрыт монастырь, а его настоятель вместе с женой арестованы.

Когда она умерла, за реликвиями стала смотреть монахиня Мария и в конце своей жизни передала все патриарху Пимену, который, в свою очередь, передал все на хранение протоиерею Виктору из Кратово.

Храня вещи святого монаха, протоирей и его жена часто становились свидетелями чудесных исцелений больных, приходивших помолиться иконе.

И лишь в 1991 году все вещи Саровского попали к Патриарху Московскому Алексию II и так и остались на хранении в Патриаршей резиденции в Москве.

Явление иконы «Умиление» Серафиму Саровскому

Икос 3

Имеющи о новопросвещенных людех земли Холмския попечение неоскудное, от пречестныя иконы Твоея токи чудес источила еси, Владычице, да вси познают, яко любовь Твоя и попечение присно на людех православных пребывают. Сего ради благодарственно Тебе воспоем:

Радуйся, благодати источник неистощимый дарующая.

Радуйся, лучами чудес всех притекающих к иконе Твоей озаряющая.

Радуйся, помоще всем верно чтущим Сына Твоего преславная.

Радуйся, веры Православныя в земли нашей крепосте твердая.

Радуйся, попечением Твоим присным о людех православных истину Православия утверждающая.

Радуйся, иконою Твоею радость духовную нам соделавающая.

Радуйся, милости сокровище многоценное нам открывающая.

Радуйся, море щедрот просящим у Тебе изливающая.

Радуйся, заблуждшим путь истины указующая.

Радуйся, призывающим Тя на помощь скоро поспешествующая.

Радуйся, земли Холмския отрадо и всему миру прибежище и заступление.

«Умягчение злых сердец» («Симеоново проречение»)

Ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри «Умяг­че­ние злых сер­дец» на­зы­ва­ют еще «Си­мео­но­во про­ре­че­ние». Как по­вест­ву­ет свя­той еван­ге­лист Лу­ка, пра­вед­но­му стар­цу Си­мео­ну Бо­го­при­им­цу «…бы­ло пред­ска­за­но Ду­хом Свя­тым, что он не уви­дит смер­ти, до­ко­ле не уви­дит Хри­ста Гос­под­ня» (Лк.2:26). И вот ко­гда ро­ди­те­ли на со­ро­ко­вой день по­сле рож­де­ния Мла­ден­ца при­нес­ли Его в храм, при­шел ту­да «по вдох­но­ве­нию» и Си­ме­он, взял Мла­ден­ца на ру­ки (от­ку­да и по­яви­лось на­зва­ние «Бо­го­при­и­мец») и про­из­нес зна­ме­ни­тые сло­ва, ко­то­ры­ми с тех пор за­вер­ша­ет­ся каж­дая служ­ба ве­чер­ни и из­вест­ные как Мо­лит­ва свя­то­го Си­мео­на Бо­го­при­им­ца: «Ны­не от­пу­ща­е­ши ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ко, по гла­го­лу Тво­е­му, с ми­ром…» (Лк.2:29) За­тем он бла­го­сло­вил свя­то­го Иоси­фа и Пре­чи­стую Ма­терь Спа­си­те­ля и об­ра­тил­ся к Ма­рии с тем са­мым Си­мео­но­вым про­ре­че­ни­ем: «се, ле­жит Сей на па­де­ние и на вос­ста­ние мно­гих в Из­ра­и­ле и в пред­мет пре­ре­ка­ний, – и Те­бе Са­мой ору­жие прой­дет ду­шу, – да от­кро­ют­ся по­мыш­ле­ния мно­гих сер­дец» (Лк.2:34-35). По­доб­но то­му, как Хри­ста прон­зят гвоз­дя­ми и ко­пи­ем, так и ду­шу Пре­чи­стой Де­вы по­ра­зит не­кое «ору­жие» пе­ча­ли и сер­деч­ной бо­ли, ко­гда уви­дит Она стра­да­ния Сы­на Сво­е­го; по­сле же от­кро­ют­ся скры­тые по­мыш­ле­ния лю­дей, ко­то­рым пред­сто­ит сде­лать вы­бор: с Хри­стом они или про­тив Не­го. Та­кое тол­ко­ва­ние Си­мео­но­ва про­ро­че­ства и ста­ло пред­ме­том не­сколь­ких «сим­во­ли­че­ских» икон Бо­го­ро­ди­цы.

Обыч­но на ико­не изоб­ра­жа­ет­ся Бо­жия Ма­терь, серд­це Ко­то­рой про­ни­зы­ва­ют семь ме­чей – по три спра­ва и сле­ва и один сни­зу. Чис­ло «семь» в Свя­щен­ном Пи­са­нии озна­ча­ет «пол­но­ту» че­го-ли­бо, в дан­ном слу­чае – пол­но­ту все­го то­го го­ря, «пе­ча­ли и бо­лез­ни сер­деч­ной», ко­то­рые пе­ре­нес­ла Пре­свя­тая Де­ва в Ее зем­ной жиз­ни.

По­хо­жее изоб­ра­же­ние име­ет еще «Се­ми­стрель­ная» ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри. Раз­ни­ца толь­ко в том, что ме­чи, прон­зив­шие серд­це Бо­го­ма­те­ри, рас­по­ло­же­ны на ней не­сколь­ко ина­че – три с од­ной и че­ты­ре с дру­гой сто­ро­ны. Празд­но­ва­ние этой ико­не со­вер­ша­ет­ся 13-го ав­гу­ста, в то вре­мя, как празд­но­ва­ние ико­не «Умяг­че­ние злых сер­дец» при­хо­дит­ся в Не­де­лю Всех свя­тых.

Икос 11

Светозарным лучем благодатнаго упования явися православным христианом пречестная икона Твоя, Владычице, во дни скорби их: егда бо страна Холмская от Православия лестию отторжена бысть, людие православнии, в напасти сей сущии, молящеся пред иконою Твоею, велие утешение и светлую радость обретаху, в надежде утверждаяся, яко привременнии суть дние сии лукавии. Егда же чаяние сие исполнися, людие с веселием воспеша Ти хвалу таковую:

Радуйся, душевредных учений обличение.

Радуйся, душеполезных знаний дарование.

Радуйся, священное прибежище наше и верных ограждение.

Радуйся, погибших взыскание и заблуждших исправление.

Радуйся, домостроительнице нашего спасения, житие наше добре устрояющая.

Радуйся, во страданиих утешение и в житии благодатнем укрепление нам подавающая.

Радуйся, яко Тебе ради православнии людие прельщения еретическая отметают.

Радуйся, яко Тобою и от еретик совращеннии паки Православную веру обретают.

Радуйся, Церкве Христовы пресветлое украшение.

Радуйся, Православия в стране нашей незыблемое утверждение.

Радуйся, земли Холмския отрадо и всему миру прибежище и заступление.

Икос 3

Имущи древняя обитель Псково-Печерская
Твой образ святый, Преблагословенная Богородице Дево,
токи чудес источающий и обитель ограждающий от всякаго
зла, исполнишася велия радости и утешения. Се бо Матерь
Света крылома Своея Материнския любве ограждает ны,
вопиющих умильно:

Радуйся, радосте наша пресветлая.

Радуйся, ликование верных сердец.

Радуйся, свет нам возсиявшая.

Радуйся,
обитель милостию Твоею посетившая.

Радуйся, в залог любве икону Твою ей
даровавшая.

Радуйся, яко тою иконою точатся исцеления.

Радуйся, обитель Свою охраняющая.

Радуйся, живущим в ней присная Помощнице.

Радуйся, иноков Мати чадолюбивая.

Радуйся, обетов иноческих страж неусыпный.

Радуйся, радость всему миру носящая.

Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.

Икос 9

Ветия многовещанныя недоумеют по
достоянию восхвалити вас, жены священныя, в женстем бо
телеси мужеский разум имуще, миру сраспялися есте
воистину, темже вопием вам похвальная:

Радуйтеся, скудость жития и лишения
терпевшыя любве ради Христовы.
Радуйтеся, ликующыя ныне в небесных кровех.

Радуйся, Ксение, страсти жестокожитием
убившая.

Радуйся, сестры не щадити плоть
учившая.

Радуйся, Евпраксие, с Богоматерию беседы
удостоившаяся.

Радуйся, яко Та укрепи тя к монашескому
подвигу.

Радуйся, Капитолино, к Небесному Жениху
притекшая.

Радуйся, земнаго обручника презревшая.

Радуйся, Наталие блаженная, подвижнице
преславная.

Радуйся, молитвеннице за ны неустанная.

Радуйтеся, матери нашя богоносныя.

Радуйтеся, исцелений облаки роснии.

Радуйтеся, преподобныя Жены Дивеевския,
наставницы нашя предивныя.

Икос 6

Возсиявающи свет благодати в дивном Дивееве, Божия Мати Свой омофор простирает над ним, козни врага и наветы людския, немощи духа и страсти плотския, нужды, обычныя людем земным, — вся утоляет Царица благая, скоро Своим сиротам помогает. Темже, поюще Тоя чудеса, радостно рцем Ей сия словеса:

Радуйся, свете спасения благостный; радуйся, чистых сердец красото.

Радуйся, совести мире, всем сладостный; радуйся, духа любве широто.

Радуйся, цветниче благоухающий; радуйся, жезле, враги устрашающий.

Радуйся, в немощи помощь всесильная; радуйся, в скорби утехо с Небес.

Радуйся, в скудости пище обильная; радуйся, вышшая всяких словес.

Радуйся, Божий бо гнев утоляеши; радуйся, милость на нас призываеши.

Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.

Икос 6

Возсия сияние славы небесныя в смиренней
келии праведнаго старца, егда от горних высот пришла
еси, Богородице, с ликом святых его посетити, егоже не
терпящи зрети дева, сотаинница божественнаго видения,
ниц паде на землю, но милостивно ту воздвигла еси,
Владычице, и премилостивыя глаголы Твоя ей прорекла еси.
Таковому благоснисхождению Твоему дивящеся, с любовию и
благоговением Тебе вопием:

Радуйся, Дево всеблагая, девство
похвалившая деве земной.

Радуйся, венец Царствия Небеснаго ей и девам обещавшая за верность Жениху
Христу.

Радуйся, Ангелы чтимая и певаемая от
Херувим.

Радуйся, Архангелы окружаемая и прославляемая
от Серафим.

Радуйся, Предтечу, Богослова и лик
святых дев с Тобою в явлении чудесно ему показавшая.

Радуйся, сие явление Твое обетовании благими избраннику Божию заключившая.

Радуйся, сбытием обетований Твоих истину
явления Твоего засвидетельствовавшая; радуйся, наша
похвало и утверждение.

Радуйся, обителей иноческих милостивое
попечение и призрение.

Радуйся, Церкве Христовой
божественная лепота.

Радуйся, постников и преподобных тайное
утешение.

Радуйся, христианскаго рода непостыдное
упование.

Радуйся, Владычице, радосте всех
радостей, умиление и спасение душ наших.

Икос 8

Все упование наше на Тя возлагаем, Мати Божия, и в скорбех наших к святей иконе Твоей усердно притекаем, чающе от нея утешение благодатное получити. Помози убо нам, Владычице, с терпением и благодарением всякия скорби переносити и вместо ропота малодушнаго благоумиленно взывати Тебе:

Радуйся, всех скорбящих Радосте; радуйся, всех печальных Утешение.

Радуйся, труждающихся и обремененных сладкий покое; радуйся, болезнующих и огорченных живительная отрадо.

Радуйся, в час скорбных недоумений мысль благую на сердце полагающая;

радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.

Радуйся, искушаемым руку помощи простирающая; радуйся, гнев Божий от глав наших отводящая.

Радуйся, мирное устроение обуреваемым напастьми подающая; радуйся, во благих желания наша дивно исполняющая.

Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными увенчавающая; радуйся, всех благоподвизающихся блаженства райскаго сподобляющая.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Икос 9

Ветии боговещаннии многая пения составиша в честь Твою, Богородице, в нихже по достоянию прославиша Тя и воспеша чудеса от икон Твоих явленная. Такожде и мы, любовию объяти суще, дерзаем благодарственно принести Тебе похвалы сия:

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице;

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая;

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте;

Радуйся, Мати Дево всепетая, христиан Похвало.

Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая;

Радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, Благодатная, Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая;

Радуйся, Владычице, неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая;

Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Икона Божией Матери Умиление

О чем молятся пресвятой богородице перед иконой «Умиление»

В народе образ Богородицы «Умиление» считается «женским», но к этой иконе также могут обращаться и те мужчины, кому необходимо выстроить взаимопонимание со своей матерью или супругой. Наличие дома иконы «Умиление» и молитвы перед нею могут помочь вашим дочерям сохранить внутреннюю чистоту и отвратить их от нечистых соблазнов.

Молитвы Божией Матери перед Ее образом «Умиление» часто помогают в зачатии ребенка и при родах. Потом, при достижении ребенка подросткового возраста, становятся весомой помощью для того, чтобы преодолеть переходный период.

Необходимо помнить, что иконы или святые не «специализируются» в каких-то конкретных областях. Будет правильно, когда человек обращается с верой в силу Божию, а не в силу этой иконы, этого святого или молитвы. Каким святым и кому нужно молиться в разных случаях и почему наши молитвы остаются без ответа.

История образа богородицы «Умиление»

Считается, что икона Божией Матери «Умиление» начала свою жизнь во второй половине XVIII века.

Икону Богородицы «Умиление» еще называют «Радуйся, Невесто Неневестная». На этом образе мы видим Деву Марию еще до рождения нашего Спасителя, но уже после того , как Архангел Гавриил сообщил Ей о великой чести — о том, что она скоро будет Матерью.

Икона Божией Матери Умиление очень прочно связана с преподобным Серафимом Саровским. По описаниям, всю его жизнь Святая Мария покровительствовала великому русскому святому. Она не единожды приходила к нему на помощь, помогала ему во многих праведных делах, даже исцеляла отца Серафима от смертельных болезней.

В «Житии преподобного Серафима» об этом написано так:

«С особенною любовью святый старец принимал к себе искренно и смиренно кающихся и тех, кто проявлял в себе горячее усердие к духовной жизни христианской. После беседы с ними преподобный Серафим имел обыкновение возлагать на их преклоненные головы конец епитрахили и свою правую руку.

При сем он предлагал произносить за собою краткую покаянную молитву, после чего сам произносил разрешительную молитву, отчего приходившие получали облегчение совести и какое-то особое духовное наслаждение; затем старец крестообразно помазывал посетителя елеем из лампады, горевшей пред находившимся в его келии образом Божией Матери Умиления, которую он называл иконою Божией Матери – Радости всех радостей».

У себя в келье преподобного Серафима и нашли в день его преставления 2/15 января 1833 года, как он сам и пророчествовал- среди тлеющих вещей, в молитвенном положении перед иконой Богоматери «Умиление». Руки его были скрещены точно также, как и у Богородицы на этом образе.

Император Николай II почитал святого и знал также о том, что «Умиление» была одной из самых любимых икон Серафима Саровского. Поэтому вскоре, после его прославления в лике святых, царь в память о нем, подарил драгоценную ризу для этой иконы.

После революции, в 1927 году монастырь в Дивеево закрыли, а находившуюся в нем любимую икону преподобного Серафима Саровского «Умиление» верующие христиане смогли укрыть от властей.

Целые десятилетия этот образ был надежно спрятан от скверны и только через шестьдесят лет, в 1991 году святая икона была передана патриарху Алексию II и в настоящее время она находится в резиденции патриарха.

Ежегодно, в праздник Похвалы Пресвятой Богородицы, Серафимо-Дивеевская икона «Умиление» выставляется для поклонения в Патриаршием Богоявленском соборе.

ВЕЛИЧАНИЕ

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

Молитва

О Пресвятая Дево Богородице, Христа Царя и Бога нашего Мати, умиления сокровище и милости источниче, душеспасительных даров подательнице и скорбящих душ благодатная утешительнице! К Тебе с любовию припадаем и пред святою иконою Твоею молимся: умоли, Владычице, возлюбленнаго Сына Твоего Христа Бога нашего помиловати и спасти нас, погибающих во гресех, вдохни в души наша покаяние искреннее и умиление богоугодное. Слезами очистительными омый нас от скверны греховныя и яви чисты и непорочны рабы Христовы. Вся благопотребная житию временному и вечному спасению нашему милостивно, Госпоже, нам даруй. Мир умири, святую обитель сию добре сохрани, безмятежие и изобилие плодов земных нам низпосли и на кончине живота нашего не лиши нас Матерняго Твоего заступления и помощи, да предстательством Твоим безбедно прейдем мытарства воздушная и сподобимся унаследовати Царство Небесное. Ей, Царице всеблагая, всех радостей Радосте и всего мира христианскаго утешение, помози нам ныне и тогда, егда наипаче помощи Твоея святыя востребуем, и спаси нас Матерними Твоими молитвами ко Христу Богу, Емуже со Отцем и Святым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Икос 5

Видевши Тя древле, Пресвятая Дево, аки звезду путеводную, возсиявшую во иконе Твоей чадом земли Холмския, под игом иноверных во мраце неведения погибающим, и ныне вся страна наша православная многою скорбию возгараема о кознех вражиих, на веру ея святую возстающих, со слезами припадает к святым стопам Твоим, Владычице, яко благой Одигитрии, молящи извести ю из мрака неверия, ересей и расколов, многая возстания врага на ню утолити и очи всех заблуждшихся светом истины просветити, да и тии с нами славят Всечестное и Великолепое Имя Святыя Троицы и Тебе радостно взывают сице:

Радуйся, Церкве Христовы непозыблемый Покрове; радуйся, Отечества нашего Свете Невечерний.

Радуйся, апостольская преславная Похвало; радуйся, святителей изрядное Украшение.

Радуйся, мучеников крепкое утверждение; радуйся, иноков и инокинь спасительное наставление.

Радуйся, сущих в темницах, заточениих и гонениих веры ради и правды святыя, посещение и избавление; радуйся, врагов веры истинныя посрамление.

Радуйся, ересей и тлетворных учений истребление; радуйся, всех козней вражиих противу истинных рабов Божиих разрушение.

Радуйся, премилосердая Мати, всех нас любовию Своею покрывающая.

Икос 9

Витий многогласных не может язык воспети достойно Твой сладостный лик, о Дево и Мати Владыки Небес. Даров Твоих чудных и сил умножение сердца исполняет росы умиления, дает очесем всех источники слез. Твой образ святый со свещею горящею всегда веселяше взор старца молящаго, егда на колена склонився пред ним, усердно хваляше Тя пением сим:

Радуйся, всех безнадежных надеждо; радуйся, сердцу росо умиления.

Радуйся, правды лишенных одеждо; радуйся, всем нам источник спасения.

Радуйся, демонский лик низлагаеши; радуйся, грозно бесом запрещаеши.

Радуйся, духом унылых возстание; радуйся, палице спящим во зле.

Радуйся, стропотных душ наказание; радуйся, вся бо возможна Тебе.

Радуйся, в горьких работах всем сладость; радуйся, Мати, скорбящим всем радость.

Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.

СЕРАФИМО-ДИВЕЕВСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ «УМИЛЕНИЕ»

В Православной Церкви приняты к почитанию несколько типов икон Богородицы «Умиление» (в греческой традиции – «Елеу́са»). Елеу́са (греч. Ελεούσα — милостивая от έλεος — сострадание, сочувствие) – один из основных типов изображения Божией Матери в русской иконописи. На них Пресвятая Богородица обычно изображена по пояс и держит младенца – Спасителя – на руках и с умилением склоняется к своему Божественному Сыну.

Серафимо-Дивеевская икона «Умиление» отличается от остальных – на ней Божия Матерь изображена одна. Интересен тот факт, что иконографический тип данной иконы характерен скорее для Западного христианства, нежели Восточной традиции написания. По иконографии, она восходит к почитаемой в Литве и западной России Остробрамской иконе Божией Матери , от которой отличается отсутствием западных атрибутов — лунного серпа внизу и звезд вокруг нимба. Пресвятая Богородица изображена здесь в юном возрасте, в тот момент Ее жизни, когда Архангел Гавриил возвестил благую Весть о воплощении Сына Божия. Лик Святой Девы Марии задумчив, руки сложены на груди крестообразно, взгляд обращен вниз, глаза полузакрыты, а весь облик передает состояние глубокого смирения и любви. Над головой надпись слов из акафиста: «Радуйся, Невесто Неневестная!» Этот образ не относится к типу иконописи «Елеуса», тем не менее носит идентичное название.

Икона Божией Матери «Умиление» Серафимо-Дивеевская принадлежала преподобному Серафиму Саровскому, была его келейной иконой. История написания и автор этой иконы неизвестны, ее происхождение датируется концом XVIII века.

Елеем от лампады, горевшей перед этой святой иконой, Преподобный помазывал больных, которые получали после помазания исцеление.

Подвижник называл икону «Умиление» – «Всех радостей Радость», и перед ней он скончался на молитве 2 января 1833 года. После смерти преподобного Серафима саровский настоятель о. Нифонт отдал святую икону «Всех радостей Радость» сестрам Дивеевской Серафимовской обители. Они перенесли её в Свято-Троицкий собор Дивеевской обители, где икона находилась до советского периода. Для этого был отстроен специальный придел, а икону поместили в особый нарядный киот. С тех времен существует традиция: всем насельницам монастыря во время богослужения стоять за киотом Богородицы.

В 1902 году святой император Николай II преподнес в дар монастырю драгоценную золоченую ризу на икону «Умиление» и серебряную украшенную лампаду. В год, когда был прославлен Серафим Саровский, с богородичной иконы было сделано несколько точных списков, которые были отправлены в разные российские монастыри.

В 1927 году Дивеевский монастырь, где находился оригинал иконы «Радость всех радостей», был закрыт, но святой образ удалось тайно вывезти Дивеевской игуменье Александре в Муром. В течение десятилетий его хранили благочестивые люди.

В 1991 году чудотворный образ был передан Патриарху Московскому и Всея Руси Алексию II, который поместил икону в Патриаршей церкви Владимирской иконы Божией Матери рабочей Патриаршей резиденции в Чистом переулке, где она и находится в настоящее время.

По традиции, один раз в год – в праздник Похвалы Пресвятой Богородицы (5-я Неделя Великого Поста (суббота Акафиста)) – Предстоятель Русской Православной Церкви приносит Серафимо-Дивеевский образ Божией Матери «Умиление» на богослужение в московский Богоявленский кафедральный собор в Елохове для чтения перед нею Акафиста. В этот день чудотворный образ выносят для поклонения – приложиться к нему можно всем желающим православным христианам.

В Дивееском монастыре сейчас находится точная копия чудотворного образа, которая считается одной из главных святынь Серафимо-Дивеевского монастыря. Монахини и насельницы женской обители считают ее своей Небесной Игуменьей.

Празднование Серафимо-Дивеевской иконе «Умиление» совершается 28 июля/10 августа.

Материал подготовил Сергей ШУЛЯК

для Храма Живоначальной Троицы на Воробьевых горах в Москве

Молитва перед иконой икона Божией Матери «Умиление» Псково-Печерская

О Пресвятая Госпоже Владычице, Богородице Дево! Приими недостойныя молитвы наша, сохрани нас от наветов злых человек и от напрасныя смерти, подаждь нам прежде конца покаяние, на моления наша умилосердися и радость в печали место даруй. И избави нас, о Госпоже Владычице Богородице, от всякий беды, напасти, скорби, болезни и всякаго зла, и сподоби нас, грешных рабов Твоих, одесную стати во втором пришествии Сына Твоего, Христа Бога нашего, и наследники нас быти сподоби Царствия Небеснаго и жизни вечныя со всеми святыми в безконечныя веки. Аминь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector